Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot přichází s modelem 208 a uvádí tak na trh svůj nový model v segmentu B, třídy malých víceúčelových vozů.
K dispozici bude ve dvou karosářských variantách, třídveřové a pětidveřové. Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačilo pouze mírně obměnit. Zadávací podmínky projektu « A9 » proto byly již od samého počátku nevídaně ambiciózní, neboť vůz, který měl vzniknout, měl přinést skutečný generační skok. Peugeot chce navázat na úspěchy "dvojkové" řady, kdy modely 205, 206, 207 byly bestsellery v této kategorii, a tak neváhá ve jménu « re-generace» měnit zažité principy, aby světu představil svůj nový Peugeot 208. Značka tak s tímto novým modelem překonává i další etapu z pohledu ekologické efektivity a emisí CO2: nižší hmotnost vozu, lepší aerodynamické vlastnosti, nové tříválcové benzinové motory. Podobně jako dieselové motory e-HDi vychází i tyto nové benzinové agregáty z dlouholetých zkušeností značky Peugeot s vývojem pohonných jednotek. V porovnání s první benzinovou motorizací řady 207 přinesly realizované vývojové změny snížení emisí CO2 o 46 g/km, v průměru pak o 34 g/km.
„Re-generation“ z pohledu architektury
Zvolená technická řešení, která jsou základem projektu « A9 » (interní označení pro 208), byla od počátku stavěna na platformu 1 skupiny PSA. Cílem bylo vytvořit maximálně efektivní architekturu, aby výsledný vůz byl kompaktní, lehký, obyvatelný a aerodynamický zároveň.
Kompaktní a lehký
S kratším předním (-6 cm v porovnání s modelem 207) a zadním (- 1 cm) převisem získávávůz vyváženější a stylovější proporce, je obratnější a při každodenním používání praktičtější (manévrování při parkování…), a v neposlední řadě je i výrazně lehčí. Úkol snížit hmotnost vozu na maximum, rozpoutal hon doslova na každý zbytečný gram a současně roztočil spirálu, která přinesla snížení spotřeby paliva, zlepšení pasivní bezpečnosti a dynamických vlastností vozu. Hledisko hmotnosti se promítlo do každého prvku nebo součástky či použité techniky: přední absorpční rám z hliníku, optimalizované rozměry předního nosníku, laserové sváření střechy, maximální použití plechu THLE a UHLE, odhlučnění motoru, atd. A výsledek? Se stejným motorem 1.4 HDi váží model 208 o 110 kg méně než identická verze 207 a první verze řady s benzinovým motorem a srovnatelným výkonem je lehčí o 173 kg, krátce řečeno, společným úsilím všech zainteresovaných profesí se podařilo snížit hmotnost vozu 208, která začíná na obdivuhodných 975 kg.
Velkorysý interiér
Stejný rozvor jako u modelu 207, použití kompaktnějších předních sedadel a celková optimalizace koncepce vozu přinášejí cestujícím na zadních sedadlech znatelně více prostoru (+ 5 cm pro nohy v porovnání s modelem 207) a zvětšuje se i zavazadlový prostor: 311 l pod kryt (285 dm3 VDA) a až 1 152 l (1076 dm3 VDA) se sklopenými zadními sedadly. Za zmínku také stojí, že sklopení opěradel zadních sedadel je velmi jednoduchá a rychlá operace, kterou lze provést jediným pohybem.
Optimalizovaná aerodynamika
Upravené rozměry vozu 208, zejména šířka (-2 cm) a výška (-1 cm oproti 207), propracované tvary a objemy a pozornost věnovaná každé části karoserie (kryty pod karoserií, spojler u některých verzí) umožnily maximálně optimalizovat aerodynamické parametry vozu. U nejlepších verzí je koeficient SCx 0,61 (Cx 0,29), což je jedna z nejlepších hodnot v segmentu, a samozřejmě velmi pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva a emise CO2.
„Re-generation“ z pohledu designu
Nové estetické prvky
Mrštný, působivý, atletický, intuitivní, energický, generační skok… To jsou charakteristiky, které najdeme v zadávacích podmínkách projektu A9. Návrháři jim uměli dát konkrétní podobu, sladit je a načrtnout tvary, ke kterým je slova inspirovala. Rodí se kompaktní silueta, kratší převisy, plynulé napojení kapoty a sloupků střechy, estetické standardy Peugeot se vyvíjejí z pohledu celku i jednotlivých detailů.
Charismatická přední maska
Přední maska, která vždy nesla genetický rukopis značky, odkrývá svou novou, mimořádně charismatickou tvář. Její „šelmovský“ pohled je nyní modernější, bohatší a ušlechtilejší, za což vděčí zejména diodovým světlům a světelným lištám (podle zvolené verze), které zdůrazňují zářivý pohled vozu ve dne i v noci. Stejně pečlivě je propracovaná každá část a detail přední masky, o čemž svědčí například obrysy mlhových světlometů. Otvor sání motoru působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie a vznáší se vzduchem obklopen chromovanou, precizně vytvarovanou lištou. Otvor uvnitř lišty je vyplněn kroužkovanou mřížkou nebo chromovanými lamelami, které umocňují moderní vzhled přední masky a bohatost jejího provedení. Originální design přední masky je ztvárněním environmentální efektivity: optimalizovaná velikost otvoru sání vzduchu naznačuje optimalizaci spotřeby vozu. Přední část vozu jako celek pak vypadá silná a současně energická, jemná i ušlechtilá, technologicky vyspělá, přirozená i sofistikovaná.
Stylová harmonie a soulad
Tvar vozu budí dojem, že byl modelován větrem. Nápis « PEUGEOT » v horní části přední masky je zárodkem „páteřní linie“, která prochází kapotou, pokračuje nad čelním sklem, středem střechy a její náznak najdeme i na zádi a otevírání víka zavazadlového prostoru. Zadní světla září jako vzácné šperky zdobené třemi světelnými drápy. Svým tvarem a díky technickému umění svých tvůrců vypadají, že tvoří s karoserií vozu jednolitý celek.
Dvě různé karosářské verze
Vypracované boky karoserie umožňují dát třídveřové a pětidveřové verzi odlišnou identitu patrnou na první pohled. Dveřmi pětidveřové karoserie jakoby procházelo „nervové vlákno“, které vychází od zadních světel a směřuje k předním. Okna verzí vyšší úrovně rámuje chromovaná lišta, doplněk, který je v tomto segmentu zcela ojedinělý. Profil třídveřové verze je po vzoru koncepčního vozu SR1 mnohem ostřejší a více modelovaný (koncept SR1 byl představený v lednu 2010 a navrhovaný souběžně s modelem 208). A další významný detail – tvar a styl zadního pevného okénka vzdáleně připomíná další legendu Peugeot, slavný model 205.
Možnosti personalizace vozu
Ruku v ruce s prací na samotném projektu A9 se návrháři věnovali i vytváření nabídky prvků pro personalizaci vozu. Ta zahrnuje doplňky z nabídky příslušenství určené pro exteriér i interiér a zákazníkům umožní vytvořit si svůj vlastní unikátní model 208 - například použitím stylových polepů, hliníkových chráničů dveřních prahů, krytů vnějších zpětných zrcátek apod. Uvedené prvky jsou navrženy ve třech různých stylech: sportovní, městský, grafický. Sportovní verze Ligne S využívá exkluzivní stylové prvky v lesklé černé barvě v kombinaci s červenou a je jedním z pilířů « regenerace » sportovního prostředí Peugeot. Skládá se z 50 specifických dílů, jako je například karosářská sada, podsvícené dveřní prahy s logem S, kryty vnitřního i vnějších zpětných zrcátek, které mohou být doplněné i nezaměnitelnými stylovými polepy se šachovnicovým vzorem nebo pruhy na střechu a na vnější zpětná zrcátka.
Osobnost modelu 208 je možné dále zvýraznit prvky na téma Street a Graffic, které mu dodají moderní a grafický styl. Doplňky (polepy střechy, kryty vnějších zpětných zrcátek, koberečky…) zdobí exteriér ale i interiér vozu 208, v případě verze Street jsou dispozici dvě barvy - hnědá Calern a šedá Sidobre, zatímco Graffic si zachovává elegantní černý odstín.
„Re-generation“ z pohledu ergonomie – intuitivní a překvapivé
Úplně nové místo řidiče
Některé skutečnosti se zdají být neměnné. Automobil má 4 kola, volant a za ním přístrojovou desku. Toto uspořádání vychází z automobilové historie, technického vývoje a zažitých zvyklostí. A jednoho krásného dne se zrodí myšlenka. Co kdyby se průměr volantu zmenšil, aby byla ovladatelnost snazší a požitek z jízdy intenzivnější? A co kdyby byla přístrojová deska vyvýšená, aby zobrazované informace byly lépe čitelné a komfort i bezpečnost větší, protože řidič nespustí oči z vozovky? Peugeot 208 se vývoji rozhodně nebrání. Mění zažité konvence, aby mohl nabídnout novou ergonomii ovládání vozu, evidentní a přirozenou, která přinese pohodlnější a přesnější řízení, lepší ovladatelnost, ale také důvěrnější kontakt s vozem, pocit, že řidič a jeho vůz jsou spojeni v jeden celek. Lidé, kteří měli možnost vyzkoušet si vůz v různých situacích každodenního života, ocenili jeho obratnost, která je při každodenním používání vozu velkou výhodou. Někteří vyzdvihují podnětné a interaktivním prostředí, jiní sportovní atributy, lepší kontakt a citlivost řízení nebo jednodušší a přesnější komunikaci v některých situacích.
Dotyková obrazovka: intuitivní spojení
V souladu s dobou a novou ergonomií místa řidiče nabídne model 208 od druhé úrovně výbavy (přibližně 80 % prodejního mixu – tedy většině svých zákazníků) velkou barevnou dotykovou obrazovku 7’’ s propracovanou grafikou (rozlišení 800 x 480) a intuitivními funkcemi. Obrazovka umožňuje jednoduchý přístup k různým funkcím: rádio, hands-free Bluetooth nebo zobrazení hudebních souborů přes USB port nebo streaming audio. Návrháři zvolili styl obrazovky, který doplňuje kvalitu a modernost provedení interiéru – obrazovka upoutá pozornost a je umístěna na dosah ruky a ve výšce očí tak, aby čtení informací bylo co možná nejbezpečnější, pohodlné a v návaznosti na ostatní prvky na palubní desce.
Cenově dostupná navigace
Doplňkem tohoto dotykového interaktivního interface je navigace se soubory map evropských zemí. Je k dispozici za velmi příznivou cenu (méně než 500 euro) a v rámci palubních navigačních systémů nabízených na automobilovém trhu se jedná o velmi konkurenceschopnou nabídku.
Jednoduchý, moderní a vytříbený interiér
Nové pojetí a uspořádání místa řidiče otevřelo návrhářům jedinečnou možnost vyjádřit své představy. Tvar palubní desky je směsicí vzdušných a přímočarých křivek. Snaha o dosažení maximální kvality a péče o každý detail jsou všudypřítomné: výstupy vzduchu po stranách palubní desky ve tvaru očí, četné „fazetové“ doplňky, které svým stylem a provedením připomínají některé části exteriéru (přední maska, střecha, zkosení zavazadlového prostoru…) – vše od tvaru výplní dveří až po hlavici řadicí páky bylo pečlivě promyšleno a mnohokrát upraveno. Seskupení všech audio ovladačů na dotykové obrazovce přináší zjednodušení komunikace « člověk-stroj » a významné omezení počtu tlačítek, ovladačů ve prospěch čistého a moderního designu.
Příjemné osvětlení, dekory… péče o každý detail
Interiér sdruženého přístroje má technologický vzhled s číselnými ukazateli, které odkazují na přesnou mechaniku, s digitální obrazovkou, na které je neustále velmi zřetelně zobrazena rychlost vozu, a efekty podsvícení, které celé přístrojové desce dodávají elegantní a stylový vzhled. Světelným efektům v interiéru se návrháři věnovali skutečně s velkým zaujetím – ukazatele jsou osvětleny převládající bílou barvou a u verzí, které jsou vybaveny prosklenou panoramatickou střechou, je v noci plocha střechy ohraničena diodovými světly s modrým zabarvením. Rovněž dekorativní doplňky jsou propracované a citlivě sladěné s provedením interiéru a úrovní výbavy jednotlivých verzí - černě lakované dekory na palubní desce a černo-modré nebo tmavě chromované ve vnitřních výplních dveří. Nabídka se nese v moderním a velice elegantním duchu a uspokojí zákazníky s různým vkusem a stylem.
Praktický interiér pro každodenní život
Interiér je nejen velmi stylový, ale při běžném každodenním používání vozu i mimořádně praktický. Najdete zde řadu důmyslných odkládacích přihrádek a schránek, například hluboký prostor za řadicí pákou, kam si můžete odložit plechovky s nápoji, nebo místo pro Smartphone či velkorysé kapsy ve dveřích, atd.
Dokonalá akustika
Interiér má rovněž vynikající akustické parametry a vibrační komfort. S využitím zkušeností a opatření, která byla za účelem odstranění zdrojů hluku a parazitních zvuků provedena u modelu 508 (akustické „zábaly“ pohonné jednotky), se v porovnání s modelem 207 podařilo velmi citelně zlepšit akustický komfort v kabině a současně přispět ke snížení celkové hmotnosti vozu. Atmosféra v interiéru je tak v dokonalé symbióze s provedením a stylem ostatních částí vozu: jednoduchá a sofistikovaná, technologická a intuitivní, moderní a vysoce kvalitní.
„Re-generation“ z environmentálního pohledu
Řada výkonných motorů
Nízká hmotnost, vynikající aerodynamické parametry, nízké pneumatiky s velmi malým valivým odporem a samozřejmě know-how značky v oblasti pohonných jednotek a použité technologické inovace, to jsou předpoklady, díky kterým může modelová řada 208 posunout hranice účinnosti vozů značky z pohledu snižování emisí CO2. Ekologická efektivita dieselových motorů HDi FAP stejně jako benzinových VTi a THP, podpořená příchodem nové generace tříválcových motorů, má jasné výsledky – oproti modelové řadě 207 v okamžiku jejího uvedení na trh dochází ke snížení průměrných emisí CO2 o 34 g/km a rozdíl u prvních verzí benzinových motorů je dokonce 46 g. Cílem modelu 208 je být ve svém segmentu z hlediska emisí nejšetrnějším vozem.
Řada dieselových motorů 208:
- 1.4 HDiFAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka; CO2 : 98 g/km,
- 1.4 e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 87 g/km,
- 1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 5st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 98 g/km,
- 1.6 e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, 6st. převodovka 2-Tronic, Stop & Start ; CO2 : 98 g/km (1)
- 1.6 e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 (2) Nm, 6st. manuální převodovka, Stop & Start ; CO2 : 99 g/km
Řada benzinových motorů 208:
- 1.0 VTi 50 kW (68 k); 95 Nm, 5st. manuální převodovka; 99 g/km (1)
- 1.2 VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, 5st. manuální převodovka; 104 g/km (1)
- 1.4 VTi 70 kW (95 k); 136 Nm, 5st. manuální převodovka: 129 g/km
- 1.6 VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, 5st. manuální převodovka: 134 g/km
- 1.6 THP 115 kW (156 k), 240/260 (2) Nm, 6st. manuální převodovka; CO2 : 135 g/km (1)
(1) Nové tříválcové motory 1.0 a 1.2l, verze 1.4 e-HDi a 1.6 THP budou k dispozici na podzim 2012
(2) S funkcí overboost
Nová generace tříválcových motorů
Nastává nová etapa ve strategii downsizing, kterou skupina dlouhodobě uplatňuje. Blok motorů nové generace je z pohledu spotřeby paliva a produkce emisí CO2 skutečným mezníkem, přičemž výkonnost je samozřejmostí již od první verze řady. Motory s kódovým označením EB, představené poprvé s modelem 208, byly kompletně vyvinuty skupinou PSA na základě velmi ambiciózních zadávacích podmínek. Vývoj probíhal od roku 2008 a jeho cílem bylo snížení emisí CO2 a spotřeby paliva, kompaktnost a optimalizace hmotnosti, jakožto i dobrá úroveň výkonnosti garantovaná výkonem 50 kW/l objemu. V porovnání se čtyřválcovým motorem stejného objemu se hmotnost tříválcového motoru 1.2 VTi snížila o 21 kg a spotřeba i emise CO2 jsou nižší o 25 %.
Efektivní technologie
Energetické ztráty způsobené třením představují přibližně 1/5 výkonu, který motor potřebuje, a jsou tedy velmi důležitou oblastí výzkumu. Použitím různých technologií se u motorů EB podařilo tyto ztráty snížit o 30 %:
Spalování bylo optimalizováno díky zlepšení aerodynamiky komory (zásobovací potrubí, hlava pístů) a zapalování je uzpůsobené chodu s velkým poměrem zbytkového plynu (IGR). V hlavě z hliníkové slitiny jsou 4 ventily na válec, vícebodové nepřímé vstřikování, průběžně proměnné časování sacích a výfukových ventilů (VVT). Hlava se vyrábí metodou PMP (Process à Moule Perdu), kterou továrna v Charleville jako jedna z mála na světě ovládá. Tato výrobní metoda snižuje počet dílů a objem celku – u motorů EB se jedná výfukové potrubí, výstupní komoru chlazení a držák motoru, které jsou integrovány do hlavy. Tyto tříválcové motory využívají další technologie, například řízené olejové čerpadlo s proměnným objemem pro dosažení optimálního okamžitého tlaku. Chlazení typu Split Cooling napomáhá rychlejšímu zvýšení teploty, které pozitivně ovlivňuje emise CO2. Při startu jsou chladící okruhy hlavy a bloku motoru odděleny tak, aby se teplota v bloku válců zvýšila co nejrychleji. Motor 1.2 VTi je vybaven vyvažovací hřídelí s opačnou rotací, která zajišťuje vyšší akustický a vibrační komfort.
Díky spojení architektonické „regenerace“ a nové generaci tříválcových motorů může Peugeot 208 nabídnout řadu benzinových pohonných jednotek s emisemi CO2 již od 99 g/km a spotřebou v kombinovaném provozu 4,3 l/100km, což u prvního benzinového motoru řady představuje úsporu 46 g a 2 l/100km. Tyto atmosferické motory s nepřímým vstřikováním podávají maximální výkon u verze 1.0 VTi 50 kW (68 k) a u 1.2 VTi 60 kW (82 k), v obou případech při 6 000 1/min a maximální točivý moment je u prvního 95 N.m při 3 000 1/min a u druhého 118 N.m při 2 750 1/min.
Portfolio 52 patentů, které byly u této nové generace motorů zaregistrovány, vypovídá o výrobních a technologických silách, které byly při jejich vývoji mobilizovány. Z uvedeného celkového množství se 23 patentů vztahuje ke konstrukci motoru a jeho periferním systémům, 20 z nich se týká řízení motoru a 9 specifických metod a prostředků, které jsou při jejich výrobě používány.
Tříválcové motory v předstihu splňují budoucí emisní normy
V průběhu roku 2013 bude modelová řada 208 doplněna o verzi 1.2 VTi se systémem Stop&Start s automatizovanou převodovkou. Emise CO2 této verze se sníží na 95 g/km. V rámci neustálého zlepšování budou následovat další vývojové inovace, jako například přeplňování a přímé vstřikování paliva. Již od samého počátku byly tyto motory navrhovány s ohledem na požadavky budoucích emisních norem, zejména normy Euro 6.
Rozšíření nabídky e-HDi
Inovativní mikro-hybridní technologie e-HDi se systémem Stop&Start nové generace, představená u modelu 508 a 308, se s novým modelem 208 popularizuje. Tato inovace je založená na spojení dieselový motor HDi Euro 5 a startér-alternátor, který zajišťuje funkci Stop&Start. Motor e-HDi, založený na systému řízeného alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalování a hybridní baterii, která slouží k ukládání a dodávce dodatečné energie při startu (e-booster), umožňuje:
Použitý startér-alternátor druhé generace má výkon 2,2 kW a je konstruován až na 600 000 startů. Řidič může systém Stop&Start ručně vypnout příslušným tlačítkem na palubní desce. Systém Stop&Start, oceňovaný od svého uvedení na trh, je s modelem 208 dostupný pro široký okruh zákazníků, pro něž znamená úsporu paliva a příjemné řízení při každodenním používání vozu. Technologií e-HDi jsou vybaveny čtyři z celkem pěti dieselových motorů modelu 208. Se systémem Stop&Start nové generace, který motor nastartuje téměř okamžitě a bez hluku a vibrací, může model 208 nabídnout dieselové motory, jejichž emise CO2 se pohybují mezi 87 a 99 g/km.
Nová etapa ve vývoji eko-koncepce
Peugeot 208 se stává průkopníkem i v další oblasti: zavádění eko-koncepce. Z celkem 170 kg polymerové hmoty vozu (vyjma gumy) tvoří podíl „zelených matriálů“ (recyklované nebo přírodního původu) celých 25 % (oproti 7 % u modelu 207) a model 208 tak otevírá novou etapu ve vývoji eko-koncepce automobilu. Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník, ale jsou použity i pro skryté součástky – rám a ventilátor chladiče.Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1 600 tun ropy ročně. Zelené materiály jsou obsaženy i v řadě dalších součástek (vnitřní výplně podběhů kol, zadní nárazník, hluková izolace, koberec zavazadlového prostoru, volant, sedadla, kryt motoru, vzduchový filtr, atd.).
Výjimečně úsporná a efektivní verze
Verze s nízkou spotřebou využívá řešení vyvinutá v rámci projektu A9 a díky optimalizaci proudění vzduchu má vynikající aerodynamické parametry (Cx 0,29): přední maska, zadní spojler, speciální kryty, pneumatiky s nízkým valivým odporem, kryty pod karoserií. S motorem 1.4 e-HDiFAP 50 kW (68 k) a ve spojení s pětistupňovou převodovkou 2-Tronic se emise CO2 snižují na 87 g/km a spotřeba je v kombinovaném provozu pouhých 3,4 l/100km. Speciální a dokonale integrované díly poukazují na výjimečnost a efektivitu této verze: přední maska v barvě Manhattan, chromovaný lem otvoru sání motoru, černě lakovaný zadní spojler a dvoubarevné kryty kol. Podle zvolené úrovně výbavy (Access nebo Active) může být tato verze vybavena řadou dalších doplňků: dotyková obrazovka, prosklená panoramatická střecha, hliníková kola 15’’, zadní parkovací asistent, metalická barva karoserie a další.
„Re-generation” z pohledu jízdního potěšení
Jízdní vlastnosti: silná stránka značky Peugeot
Ambicí konstruktérů bylo vytvořit referenci v segmentu malých vozů. Stabilita a dynamika tolik oceňované vlastnosti u modelu 207 tedy zůstaly zachovány, aniž by se ovšem odrazily na komfortu jízdy. Na dynamice a komfortu se spolu s přední nápravou pseudo-Mc Pherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou, kvalitními tlumiči a nastavením, provedeným odborníky Peugeot podílí i snížení celkové hmotnosti vozu. Spojení všech uvedených atributů se přizpůsobuje i výkonům jednotlivých motorů, struktura řady tak je koherentní a v souladu s očekáváními zákazníků modelu 208. Například u verze 208 1.6 THP 115 kW (156 k), která bude na trh uvedena na podzim 2012, dojde v návaznosti na výkonový potenciál motoru k posílení předního rámu a tím i zvýšení pevnosti a zlepšení vedení přední nápravy.
Seřízení brzd a ESP v základní výbavě
Brzdy jsou nastaveny podle výkonu motoru. Kotoučové přední brzdy mohou mít dva různé rozměry: 266 x 22 mm a u verze 1.6 THP 115 kW (156 k) 302 x 26 mm. Zadní brzdy jsou kotoučové 249 x 9 mm nebo bubnové 8’’ u verzí s tříválcovými benzinovými motory a dieselovými 1.4 HDi FAP a 1.4 e-HDi FAP. Další významnou skutečností je, že všechny verze 208 určené pro evropský trh jsou sériově vybaveny systémem ESP nové generace, který zahrnuje protiprokluzový systém ASR, kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích EVA a elektronický rozdělovač brzdné síly REF. U 208 1.6 THP 115kW (156 k) je možné systém ESP manuálně deaktivovat.
Nová koncepce a inovativní výbava
Nové místo řidiče nabídne řidiči při řízení vozu 208 i nové zážitky. S volantem menšího průměru, přístrojovou deskou ve zvýšené pozici a barevnou dotykovou obrazovkou se řidič může při řízení vozu 208 těšit na zcela novou zkušenost. Sugestivní pocity jsou dílem elektrického posilovače řízení. Jedná se o nový typ « brushless », který zohledňuje novou syntézu z pohledu rovnováhy a hmotnosti vozu. Stejně jako u modelu 207 je i tentokrát řízení odrazem know-how značky Peugeot: přesné a kontaktní a při nízkých rychlostech zároveň velmi snadno ovladatelné. Podle zvolené verze může být model 208 vybaven statickým osvětlením do zatáčky, které při pomalé jízdě ve městě (méně než 40 km/h), parkování nebo v zatáčkách optimalizuje boční výhled a osvětlení vozovky. Podle úhlu natočení volantu a zapnutého směrového světla osvětluje světelný paprsek příslušného mlhového světla vnitřní stranu zatáčky.
Jednodušší parkování
Na konci roku 2012 bude model 208 vybaven novým zařízením, které se v segmentu B vyskytuje jen velmi zřídka a které řidiči velmi usnadní každodenní pohyb v městském provozu. Jedná se o funkci Park Assist,která automaticky vede řízení a provádí parkovací manévr. Pokud řidič funkci aktivuje tlačítkem na velké dotykové obrazovce, měří systém volná místa v řadě zaparkovaných vozidel. Měření provádí pomocí ultrazvukových snímačů, které jsou součástí funkce přední a zadní parkovací asistent a dvou dalších bočních snímačů vpředu. Jakmile systém najde a vyhodnotí místo jako dostatečně velké, Park Assist nabídne aktivaci elektrické asistence řízení, aby byl parkovací manévr proveden optimálně. Toto manévrování systém zajišťuje na místo řidiče a pod jeho kontrolou - řidič se věnuje pouze brzdě, spojce, převodovce, a akceleračnímu pedálu. A při vyjíždění z řady stačí opět aktivovat inteligentní Park Assist. Díky funkci Hill-Assist funguje tento systém i ve svahu a bude k dispozici pro všechny typy převodovek.
Aktivní, pasivní a terciální bezpečnost na nejvyšší úrovni
Model 208 garantuje vysokou míru aktivní bezpečnosti, která vychází z bezvadného vedení stopy i celkové moderní koncepce vozu (vyvýšený displej, ESP v základní výbavě, rozšíření regulátoru a omezovače rychlosti…). Vůz byl navržen a sestrojen tak, aby poskytoval ještě vyšší pasivní bezpečnost než model 207 - na nejlepší úrovni v segmentu.
V neposlední řadě těží model 208 i z vedoucího postavení značky Peugeot v oblasti zajištění terciální bezpečnosti. Podobně jako většina modelů řady Peugeot nabízí i tento nový vůz systém, který umožní využívat zdarma a bez časového omezení služeb Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance/1. Stojí za připomenutí, že služba Peugeot Connect SOS je v současnosti k dispozici v 10 evropských zemích a ve více než 600 000 vozech Peugeot. V případě nehody umožňuje lokalizovat vozidlo a vyslat na místo potřebnou pomoc. Od svého uvedení na trh v roce 2003 již systém pomohl a vyslal rychlou pomoc v bezmála 4 800 případech.
______________________________________________________________
/1 Systémy v ČR zatím nejsou k dispozici.