Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Renault Koleos měl světovou premiéru u příležitosti VI. mezinárodního salonu v Buenos Aires. Tento vůz kategorie SUV se představuje s novou vizuální identitou značky Renault.
Koleos je nově vybaven integrovaným multimediálním systémem Renault R-Link s dotykovou sedmipalcovou obrazovkou. Renault R-Link sdružuje funkce, které jsou k dispozici ve 26 jazycích: multimédia - navigace, rádio, telefonování s Bluetooth a audiostreaming, možnost připojení přenosných zařízení. Rovněž nabízí služby týkající se vozidla, jakož i přístup do obchodu s aplikacemi Renault R-Link Store, katalogu s více než 50 aplikacemi (dle země), které je možné stáhnout z vozidla nebo prostřednictvím PC. Další důležitou novinkou je systém sledování mrtvého úhlu (Blind Spot Warning), který řidiče vizuálním signálem upozorní, že se v mrtvém úhlu pohybuje vozidlo, a zaručí tak zcela bezpečné předjetí. Parkovací kamera spolu s předním a zadním parkovacím asistentem poskytuje obraz v reálném čase, který je zobrazen na displeji systému R-Link. Širokou řadu výbav, které nabízí Koleos doplňuje hands-free karta, asistent při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist), systém kontroly rychlosti při prudkém klesání a audiosystém Bose.
Identita značky Renault se u nového vozu Koleos projevuje v přední partii. Charakter umocňuje nový přední nárazník s chromovanou maskou chladiče s velkým znakem automobilky uprostřed. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena směrovými světly LED. Profil je věrný stylu SUV s vyvýšenou polohou pro řízení a novým originálním dvoubarevným designem disků kol, které podtrhují osobitost nového Koleosu.
Zadní okno si zachovalo svůj charakteristický sklon, který vozu propůjčuje jeho dynamický vzhled. Víko zavazadlového prostoru je vybaveno funkčním systémem otvírání, který se skládá ze dvou částí a usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Materiály v interiéru vozidla jsou kvalitní a jejich zpracování je plně v souladu s třídou vozu. Středová konzola je opatřena leštěnými dekoračními prvky ladícími s chromovanými detaily. Středová konzola a panely dveří jsou navíc ozvláštněny dřevěnými dekory. Objevují se nová kožená čalounění a panoramatickou střechou o ploše 0,75 m2 do kabiny proniká dostatek světla.
Nový Renault Koleos oplývá technologiemi a komfortem v podobě nejinovativnějších výbav značky. Jednou z velkých novinek je integrovaný multimediální systém Renault R-Link s připojením online a velkou sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, který je zcela přizpůsobený používání v automobilu. Jedná se o zcela inovativní, inteligentní a intuitivní systém, který přináší revoluci do řízení, neboť zjednodušuje jednotlivé manévry a zlepšuje komfort na palubě. R-Link, to je velká dotyková obrazovkou o úhlopříčce 18 cm, ovládání u volantu, joystick, abyste při zadávání pokynů nemuseli spouštět oči z dění na silnici. R-Link, to je také integrované připojení online pro služby pro motoristy a aplikace prostřednictvím AppStore (R-Link Store). R-Link sdružuje všechny funkce a informace týkající se vozidla do jednoduchého rozhraní umožňující snadné používání. Nabídka zprostředkovává přístup do světa multimédií, navigace TomTom LIVE, R-Link Store… Uživatel může navíc svoji domovskou stránku a oblíbené položky konfigurovat dle svých potřeb. R-Link Store přizpůsobuje užitečné a sociální aplikace známé ze smartphonů pro používání v automobilu. Aplikace je možné stáhnout přímo do vozidla nebo na účet My Renault. V novém Renaultu Koleos lze multimediální systém Renault R-Link dle potřeb jeho uživatelů ovládat dotykově nebo joystickem umístěným za řadicí pákou.
Pokud jde o technologické inovace, představuje společnost Renault s novým Koleosem asistent sledování mrtvého úhlu (BSW), který řidiči vizuálním signálem indikuje, zda se v mrtvém úhlu pohybuje vozidlo, aby mohl realizovat manévr spojený s předjížděním zcela bezpečným způsobem. Mezi dalšími novinkami zmiňme parkovací kameru, jejíž obraz je pro snazší parkování přenášen na displej systému R-Link.
Nový Koleos nabízí komfortní výbavu, která obsahuje veškeré know-how značky. Poloha pro řízení je ideální díky výškově nastavitelným sedadlům, jakož i výškově a podélně nastavitelnému sloupku řízení. Dvouzónová automatická klimatizace umožňuje řidiči a spolujezdci nezávislé nastavení teploty. Vozidlo je rovněž vybaveno výduchy speciálně určeným pro cestující v zadní části. Uvnitř najdemem i četné úložné prostory. V přední části například chlazenou schránkou spolujezdce o objemu 15 litrů a středovou konzolou s vyjímatelnou vložkou. Zadní středová loketní opěrka obsahuje držák nápojů.
Dvoudílné víko zavazadlového prostoru pak do něj usnadňuje přístup. Horní díl lze jednoduše otevřít, pokud je parkovací místo úzké nebo pokud je nutné přepravovat předměty o velké délce. Dolní díl lze otevřít při nakládání těžkých a objemných nákladů. Lze ho přeměnit v pevnou a praktickou plošinu nabízející místo pro odložení nákladu až o hmotnosti 200 kg. Zadní dělené sedadlo 1/3 2/3 je vybaveno funkcí Easy Break, díky které lze sedadlo jednoduše sklopit přímo ze zavazadlového prostoru.
Nový Koleos nabízí hands-free kartu Renault, automatickou parkovací brzdu, automatické rozsvěcování světel a zapínání stěračů a tempomat a omezovač rychlosti. Mezi výbavu vozidla patří i asistent při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist). Tento systém se zapne automaticky, když se řidič rozjíždí ve svahu se sklonem větším než 10 % a zabrání couvnutí vozu.
Jako nabídka maximálního komfortu pro cestující je tu audiosystém Bose Energy Efficient Series. Je šitý na míru pro Koleos a díky sedmi reproduktorům, subwooferu a digitálnímu zesilovači vám zprostředkovává jedinečný akustický zážitek blížící se živé reprodukci.
Pokud jde o aktivní bezpečnost a cíl maximálně zabránit nehodám, je součástí vozidla systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (AFU) a elektronický systém kontroly stability (ESP) a také kontrola nedotáčivosti. Ještě před zásahem kontroly nedotáčivosti upraví prvotní příznaky nedotáčivosti či přetáčivosti systém řízení pohonu všech kol změnou rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Pokud jde o pasivní bezpečnost, je vozidlo opatřeno konstrukcí s naprogramovanými deformačními zónami v přední a zadní části. Konstrukční prvky vnitřního prostoru jsou vyrobeny tak, aby v případě nehody vytvořily skutečnou ochrannou buňku. Nový Koleos má k dispozici celou řadu výbav přispívajících k ochraně cestujících: 6 airbagů, bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly pro přední a zadní krajní sedadla, předepínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, systém Isofix pro upevnění dětských sedaček na zadních krajních sedadlech. V případě nárazu zezadu poskytují opěrky hlavy a sedadlo Renault Koleos cestujícím vysokou míru ochrany.
Nový Koleos je dostupný ve verzi s pohonem čtyř kol. Své předurčení pro terén je schopný plnit díky výkonným a flexibilním motorům. Rozměry vozu jsou 4,52 m na délku a 1,85 m na šířku. Jeho kompaktní rozměry, posilovač řízení a jeho přizpůsobivost jsou zárukou hladké a pohodlné jízdy v městském prostředí. Verze 4x4 se díky pohonu všech kol „All mode 4x4“, který byl vyvinut v rámci aliance Renault-Nissan, vyznačuje opravdovými terénními vlastnostmi. Na výběr je ze tří režimů: Auto, LOCK a 2WD. V režimu Auto probíhá rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu automaticky dle přilnavosti kol k povrchu vozovky. Za běžných podmínek je točivý moment přiváděn pouze na přední kola. V případě ztráty schopnosti pohybu nebo přilnavosti je část točivého momentu přiváděna na zadní nápravu. V extrémních podmínkách je točivý poměr rozdělen na obě nápravy v poměru 1:1. Při rozjezdu rozdělí systém točivý moment motoru mezi všechna čtyři kola. O toto rozdělení se stará elektronická spojka. Řídicí jednotka spojky využívá údaje z řídicí jednotky motoru a jednotlivých snímačů: rychlost otáčení kol, zrychlení, úhel natočení volantu a míra sešlápnutí pedálu akcelerátoru. V režimu LOCK: při jízdě na povrchu s omezenou přilnavostí (sníh, bláto, zem) může řidič pomocí spínače umístěného na přístrojové dece elektronicky zablokovat režim 4x4. V tomto případě je 50 % točivého momentu přenášeno na zadní nápravu. V režimu 2WD: převodovku může řidič zablokovat také v režimu 4x2.
Výbava |
Motor |
Ceník Kč |
Dynamique |
2,0 dCi 16V 110 kW/150 k 4x4 FAP |
704 900
|
2,0 dCi 16V 127 kW/175 k 4x4 šestistupňový automat FAP |
754 900
|
|
Privilege |
2,0 dCi 16V 110 kW/150 k 4x4 FAP |
779 900
|
2,0 dCi 16V 127 kW/175 k 4x4 šestistupňový automat FAP |
829 900
|