Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Přímo v místě svého zrodu - v továrně TPCA nedaleko Kolína se představil inovovaný model Citroën C1.
Citroën C1 okouzlil od svého uvedení na trh v roce 2005 již více než 620 000 zákazníků po celém světě. S novou image a emisemi 99 g CO2/km se však nehodlá u tohoto čísla zastavit. Nový Citroën C1, který je šarmantnější a ekologičtější než kdy jindy. A pokud ještě zůstaneme u čísel, tak za první dva měsíce letošního roku se C1 vyšvihla na našem trhu na třetí místo v prodejích ve svém segmentu.
Kompaktní, úsporný a ekologický Citroën C1 upoutal již při svém uvedení na trh v červnu 2005 a stal se neopominutelnou součástí nabídky na trhu malých městských vozů. Na začátku roku 2012 se vrací s novým vzhledem a s novými argumenty: emise dosahují pouhých 99 g CO2/km, denní světla získala LED diody, v nabídce je audio systém s přehrávačem CD a systémem Connecting Box nebo pilotovaná převodovka s ovládáním na volantu...
Nejmenší model značky Citroën, který je stejně jako při svém prvním uvedení na trh nabízen ve dvou verzích (třídveřová a pětidveřová), si dokázal zachovat výhody. Je schopen převézt až 4 dospělé osoby a nabídnout jim prostor vpředu i vzadu a navíc si zachoval kompaktní rozměry s délkou pouze 344 cm, takže je velmi vhodný pro městský provoz, neboť zůstává jedním z nejkratších „městských“ vozů na trhu.
Nový Citroën C1 je ideálním společníkem pro každodenní jízdu, je velmi snadno ovladatelný a uživatelsky příjemný. Kromě malého poloměru otáčení (9,63 m) nabízí i řadu šikovně rozmístěných odkládacích přihrádek na palubní desce, středové konzole a dveřích. Objem zavazadlového prostoru může uživatel změnit díky sklopitelné zadní lavici a kromě běžných 139 litrů (objem pod krytem zavazadlového prostoru) nabízí pak více než 700 litrů.
Agilní a ekologický nový Citroën C1 je nabízen s benzinovým tříválcovým motorem s výkonem 68 k. S manuální převodovkou vykazuje nový Citroën C1 1.0i nižší spotřebu a nižší emise: 4,.3 l/100 km ve smíšeném režimu a 99 g CO2/km. Další alternativou nabízející lepší ovladatelnost a komfort v městském provozu je model s pilotovanou manuální převodovkou. V této verzi je spotřeba Citroënu C1 s motorem 1.0i pouhých 4,5 l/100 km a emise činí 104 g CO2/km.
Nový veselý vnější design
Nový Citroën C1 s novou přední částí s kratší kapotou je opět o něco sympatičtější a osobitější. Světlomety si zachovaly svůj zaoblený tvar a na úrovni nárazníků, které také prošly faceliftem, se objevují mlhovky a denní světla s LED diodami, které jsou v tomto segmentu stále vzácné. Specifický světelný podpis, který je pro Citroën typický (DS3, C4 Aircross) nepopiratelně charakter nového Citroënu C1 ještě posiluje. V zadní části si zachovává originální skleněné víko zavazadlového prostoru a je opatřen novým logem a označením. V nabídce jsou i čtrnáctipalcová kola „Notus“ s novým designem, ale byla zachována i litá čtrnáctipalcová kola „Rift“, u kterých došlo k malé změně: kryty šroubů jsou nyní zdobeny novým logem.
Barvy a materiály
Nový Citroën C1 se pyšní novým odstínem karoserie, vlastním pouze značce Citroën, který se objevil již u vozů Citroën C3 a Citroën DS3: modrá Boticelli. Jde o svěží pastelovou barvu, která doplňuje nabídku pro rok 2012, jež dále zahrnuje matné i metalické odstíny jako je červená Scarlett, žlutá Tritium, modrá Electra, bílá Lipizan, černá Caldéra a dvě šedé (jedna světlá: Gallium a jedna tmavá Carlinite). Maska chladiče nové C1 je již od úrovně Confort opatřena chromovanou lištou.
V interiéru se objevuje barva karoserie. Spodní část palubní desky, středová konzola a dveřní panely jsou šedé až černé a pro lepší soulad tak mají stejný odstín jako vrchní část palubní desky. U verzí s pilotovanou převodovkou se objevuje volant obšitý kůží, zatímco řadicí páka manuální převodovky dostala novou hlavici. Čalounění sedadel u verzí Confort a Exclusive je vyvedeno v nové látce Orsai Multicolore. Základní verze výbavy používá tkaninu Nokimat Mistral. K dispozici je i příplatkové čalounění kůže/Alcantara, které C1 dodává nádech luxusu.
Nový Citroën C1 nabízí moderní funkce. Prvním viditelným prvkem„Kreativní technologie“ jsou světla pro denní svícení s LED diodami. Pokud jde o komfort na palubě, zde došlo k obohacení audio výbavy. Zcela nový audiosystém CD s funkcí Connecting Box dokonale zapadá do stylu palubní desky, objevuje se na něm i zobrazení hodin. Dokáže dekódovat formáty MP3 a zahrnuje i funkci Bluetooth. Ve spodní části střední konzoly ho doplňuje USB konektor a zástrčka typu Jack. Mezi další technologické novinky, které řidiče potěší, patří ovládací páčky na volantu, které jsou u tohoto modelu poprvé spojeny s manuální pilotovanou převodovkou, nebo parkovací asistent v nabídce příplatkové výbavy…
Došlo rovněž k vylepšení jízdních vlastností, a to díky lepšímu fungování posilovače řízení a tlumičům, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech. Pokud jde o výbavu, nový Citroën C1 využívá řadu technologií, díky nimž je jízda ve městě i mimo město bezpečnější, jako je ABS, airbagy, brzdový asistent pro kritické situace EBA, úchyty Isofix, elektronický rozdělovač brzdných sil a ESP (za příplatek u všech verzí výbavy)…
Nový Citroën C1 můžete mít již za 164 900 Kč, při financování s Citroën Financial Services pak již za 134 900 Kč.