MotorInfo

Přichází nové MINI

29.11.2013 08:43
Přichází nové MINI

Nové vydání originálního konceptu v segmentu malých prémiových vozů s názvem MINI přichází s celou řadou změn.

Nový design je evolucí se ztvárněním ploch, proporcí i struktury karoserie typickým pro značku MINI. Charakteristické detaily v podobě šestiúhelníkové masky chladiče, světlomety a zadní svítilny s výraznými chromovanými rámečky, zdobené boční blikače, zvýrazněn byl černý pás oken. Vybrat je možné z pěti nových laků karoserie a na přání a bez příplatku je i kontrastně lakovaná střecha. Nově navržené světlomety, kde je denní svícení standardem, mohou doplnit na přání LED světlomety se zatáčecí adaptivní funkcí a LED mlhovými světly. Zadní světla mohou být na přání z LED diod, na přání je také možné objednat světelný paket LED pro interiér a nepřímé oranžové prostorové osvětlení.
Nové MINI narostlo do délky o 98 mm, 44 mm do šířky, 7 mm do výšky, rozvor byl prodloužený o 28 mm a rozchod zvětšený vpředu o 42 mm a vzadu o 34 mm. Také uvnitř je více prostoru na všech čtyřech sedadlech. Objem zavazadlového prostoru byl zvětšený o 51 l na 211 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:60 a v zavazadlovémprostoru najdemem variabilně nastavitelnou podlahu.
Pod kapotou jsou motory nové generace s technologiemi MINI TwinPower Turbo. Při uvedení na trh budou tři verze - MINI Cooper se zážehovým tříválcem 100 kW/136 k, MINI Cooper S se zážehovým čtyřválcem 141 kW/192 k, tříválcový turbodiesel MINI Cooper D (85 kW/116 k). Vozy budou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo na přání šestistupňovou samočinnou převodovkou, případně šestistupňovou sportovní samočinnou převodovkou. Technologie ze souboru MINIMALISM pak zvyšují dynamiku a snižují spotřebu paliva.
Podvozek je odlehčený a tužší, vzadu je víceprvková náprava; elektromechanický posilovač řízení má funkci Servotronic; nově jsou naladěny pružiny a tlumiče, na přání jsou dodávány adaptivní tlumiče MINI Dynamic Damper Control (DDC).
Na přání je možnost volby trojice jízdních režimů: MID, SPORT a GREEN; čímž dochází k ovlivnění charakteristiky plynového pedálu, posilovače řízení, případně samočinné převodovky nebo adaptivních tlumičů; v režimu GREEN je k dispozici funkce jízdy setrvačností (u vozů se samočinnou převodovkou).
V interiéru najdeme hlavní přístroje na sloupku volantu, centrální kontrolní displej s barevnými LED v jeho okolí pro vizualizaci různých funkcí vozu; v centrálním kruhovém přístroji displej navigačního systému o úhlopříčce až 8,8 palce.
Struktura karoserie byla konstruována s důrazem na nízkou hmotnost a mimořádnou tuhost. Vůz má vysoký standard bezpečnosti, propracované a přesně definované deformační zóny, předpínače bezpečnostních pásů s omezovači, pro upevnění dětské sedačky pak také ISOFIX. Najdmem zde i systém kontroly tlaku v pneumatikách, částečně aktivní kapotu motoru. Optimalizovaná aerodynamika se zakrytovanou podlahou umožňuje modelům MINI Cooper a MINI Cooper D dosáhnout koeficientu odporu vzduchu cx = 0,28.
Nové MINI nabízí i rozšířenou nabídku asistenčních systémů - MINI Head-Up displej, Driving Assistant s kamerovým aktivním tempomatem, protikolizním systémem a upozorněním na chodce, asistent dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent, zadní kamera apod. Nově navržený je rovněž informační, komunikační a zábavní systém MINI Connected. V Nabídce je tísňové volání a MINI Teleservices s pevně ve voze zabudovanou SIM kartou. Funkčnosti je možné rozšířovat pomocí aplikací v mobilních telefonech.


Vnější rozměry:
Délka: 3 821 mm (MINI Cooper S: 3 850 mm)
Šířka: 1 727 mm
Výška: 1 414 mm
Rozvor: 2 495 mm