Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Tým Toyota Racing zahajuje letošní sezonu světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) závodní premiérou nového modelu TS040 HYBRID o výkonu 1 000 k, jenž se divákům představí ve vytrvalostním 6h závodu v britském Silverstone.
Nový vůz využívající hybridní technologii Toyota s pohonem všech kol již absolvoval přes 25 000 testovacích kilometrů v rámci přípravy na prvních osm letošních závodů šampionátu WEC, jehož součástí je i slavný podnik 24h Le Mans. Na okruhu Silverstone se představí vozy TS040 HYBRID s aerodynamickou úpravou zajišťující vysoký přítlak, a tedy lepší záběrové schopnosti, ovšem s nižší maximální rychlostí. Aerodynamický kit pro nižší přítlak (a vyšší rychlost) je již připraven pro ostrý souboj v závodu 24 hodin Le Mans letos v červnu. Za volantem vozu TS040 HYBRID č. 7 budou usedat Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima, zatímco s vozem č. 8 budou soutěžit Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi.
Tým Toyota Racing se závodu na okruhu v Silverstone účastnil dvakrát a v obou případech si dojel pro pódiové umístění. V sezoně 2013 startoval dokonce z prvních dvou pozic na startovním roštu. Skvělým zahájením nové sezony by bylo dojet si v Silverstone pro vítězství, o což bude tým samozřejmě usilovat. S ohledem na nové předpisy platné pro rok 2014 bude TS040 HYBRID disponovat vyšším výkonem, o který se stará zážehový agregát 3,7 litru o výkonu 520 k společně s hybridní soustavou pohonu nabízející výkon 480 k; oproti předchozímu modelu TS030 HYBRID přitom nový vůz vykazuje o čtvrtinu nižší spotřebu paliva.
Při zpomalování se zapojují motorgenerátory na obou nápravách, čímž vypomáhají klasické brzdové soustavě a současně zpětně získávají energii, která se ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru. Naopak při akceleraci se funkce motorgenerátorů obrátí a začnou se chovat jako elektromotory poskytující výkonové posílení. Oproti předchozím sezonám může TS040 HYBRID rekuperovat a opětně využívat takto získanou energii na libovolném místě závodní trati, a tak tým může moderní technologii strategicky využívat v zájmu maximální hospodárnosti i výkonu.