Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Toyota použila jednoduché fyzikální zákony a vytvořila zařízení, které řidiči zobrazí pohled skrytý za předními sloupky.
Podařilo se jí to bez použití kamer, čidel nebo jiné elektroniky. Jedná se o soustavu zrcadel, která odráží světlo kolem sloupku tak, aby byl vidět obraz situace za ním. Řidič tak vlastně nevidí přímo skrz sloupky, nýbrž kolem nich. Jde o mnohem levnější řešení než o umisťování dalších kamer a displejů do vozu.
Sloupky jsou významnou součástí konstrukce vozu, neboť zvyšují bezpečnost v případě nehody. Výrobci je proto rádi zesilují, což má ovšem často za následek horší viditelnost. Případná změna pruhu na dálnici může být pak spojena s rizikem srážky s vozidlem, které je zastíněno sloupkem. Podobně problematický může být i sloupek, který zakrývá chodce. Zdá se, že Toyota přišla na ještě lepší řešení, než nabízí čidlo mrtvého úhlu, které pomocí ikonky zobrazené na zrcátku a někdy i pomocí zvukového signálu varuje, že se hned za autem nachází další vůz.
Japonská automobilka si nechala patentovat jednoduché řešení, které řidiči umožní vidět to, co je schované za sloupkem. Zajímavé je, že toto zařízení není postaveno na systému kamer ani elektronice, nýbrž výhradně na zákonech optiky.
Patentový návrh podala Toyota North America u amerického patentového úřadu. Pokud se koncern rozhodne nápad realizovat, určitě jej nalezneme nejprve v amerických modelech značky.
Jak dostat předměty zpod sedadla?
Toyota si nechala patentovat i další zajímavé zařízení, které bezprostředně přispěje ke zvýšení bezpečnosti. Všichni víme, že bychom telefon bez handsfree sady neměli za jízdy používat, nicméně řada řidičů to stejně dělá. Ještě větší problém nastane, když nám telefon upadne. Stejné nesnáze nám může způsobit také ovladač brány, který vyklouzne z ruky, anebo mince podávané taxikáři. Šmátrání rukou pod sedadlem při hledání ztraceného předmětu je nebezpečné a většinou končí neúspěchem. Vynálezci z japonského koncernu však našli řešení. Projekt pod názvem „Under seat capture device” slouží k vybírání předmětů ze škvír, zpod sedadel a jiných obtížně dostupných míst. Tvoří jej šikmé povrchy po obou stranách tunelu mezi sedadly, deska, na kterou se sesouvají předměty, a zařízení, jež se posouvá po desce do místa, kde jsou tyto spadené věci snadno dosažitelné.
Toyota je jednou z nejinovativnějších automobilek prosazující alternativními pohony, především hybridní a vodíkové. Výrobce současně vede intenzivní výzkum v oblastech umělé inteligence, robotiky, aktivních bezpečnostních technologií, propojování automobilů do cloudu a informačních technologií nové generace. Jak uvádí mediální koncern Thompson Reuters ve své každoroční zprávě „2016 State of Innovation”, Toyota přihlásila nejvíce patentů týkajících se motoristických technologií ze všech firem na světě. Z patentů vztahujících se k alternativním pohonům přihlásil japonský výrobce téměř 10 000 návrhů za 5 let (v letech 2011-2015).
Ilustrace:Toyota