Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
První delší Velikonoce mění nákupní zvyklosti zájemců o ojeté vozy. Lidé chtějí využít čtyřdenní Velikonoce k první letošní „automobilové“ dovolené.
Od dlouhého velikonočního víkendu pochopitelně očekávají vyšší tržby mnozí poskytovatelé služeb a obchodníci, zvýšená poptávka se však projevuje i v oblastech, kde by ji málokdo očekával. Mohlo by se například zdát, že na prodeji automobilů se nový státní svátek nijak zvlášť neprojeví, ale pravý opak je pravdou - alespoň v případě ojetých vozidel. Podle údajů společnosti AAA AUTO hodlá své plány na čtyřdenní víkend pomocí nově pořízeného vozu z druhé ruky uskutečnit o 20 % více zákazníků než v loňském roce.
„Na naší zákaznické lince zaznamenáváme již od minulého týdne zvýšený zájem zákazníků o pořízení nového vozu s datem převzetí před Velikonocemi. Ačkoli čtyřdenní víkend tu byl v minulosti již několikrát, například v souvislosti s červencovými státními svátky, skutečně markantní zvýšení poptávky v souvislosti se státními svátky evidujeme poprvé. Svědčí to o tom, že nově přidaný státní den volna na Velký pátek udělá z Velikonoc svátky, které budou mít dopad i na změnu spotřebitelského chování,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Podle telefonického průzkumu Kontaktního centra AAA AUTO, které obsluhuje 200 operátorů, řada lidí bere letošní dlouhé Velikonoce, které se staly nejdelším vždy jistým volnem bez přerušení, jako první letošní příležitost k dovolené, přesahující dokonce i běžný prodloužený víkend. „Týká se to zejména zákazníků, kteří ještě nemají děti, nebo již nemají potomky školou povinné, a proto s nimi nebyli na jarních prázdninách. Vzhledem k tomu, že jsou letos Velikonoce navíc i hodně brzy, je to zároveň možná poslední letošní příležitost strávit čtyři dny v kuse na lyžích, aniž by to stálo jediný den dovolené. Při nízkých cenách benzinu a nafty je logickou volbou cesta za sněhem vlastním automobilem,“ vysvětlila Topolová.
Předzvěst jara je tradičně impulsem pro rozhýbání trhu s ojetými vozy. I loni společnost AAA AUTO v březnu prodala o 5,7 % automobilů více než v únoru. A od začátku letošního roku je podle pravidelně zpracovávané analýzy trhu ojetin AAA AUTO po celé republice v nabídce téměř o pětinu více vozů, než ve stejném období loňského roku. „Letos proto ve spojení s atraktivním čtyřdenním pracovním volnem v předjaří počítáme s daleko výraznějším nárůstem. Již nyní za prvních 21 dnů března ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku evidujeme výrazný nárůst prodeje o 19 %,“ komentovala aktuální vývoj poptávky Karolína Topolová.
Společnost AAA AUTO potvrdila zvýšený zájem hlavně o vozy SUV a 4x4. Během prvních 21 březnových dní prodala o 34,2 % více SUV a dokonce o 43,3 % více 4x4 vozů než ve stejném časovém období loňského roku.
Foto:AAA AUTO