Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Již sedm moderních elektromobilů používají při své práci pražští energetici. Pražská energetika, a. s., (PRE) do svých služeb nově převzala i dodávku Mercedes-Benz Vito E-CELL.
PRE využívá elektrovozidla převážně pro služební potřeby na území hlavního města. Společnost se výrazně zasazuje o rozšiřování elektromobilní infrastruktury v hlavním městě. V současnosti je v Praze v provozu celkem patnáct nabíjecích stanic pro elektromobilisty.
„Počítáme s nasazením užitkového elektromobilu při našich servisních pracích na energetické síti v Praze. Věříme, že tato malá pojízdná dílna velmi dobře poslouží nejen našim potřebám, ale i požadavkům velkoměsta pro ekologický provoz,“ řekl Tomáš Gleich, vedoucí sekce provozu sítí, která se stará o opravy a údržbu elektrické sítě v Praze.
„Společnost Pražská energetika je pro nás jedním z logických partnerů v oblasti ekologické dopravy a obzvláště elektromobility. Jsme rádi, že můžeme společně přispět ke snižování emisí oxidu uhličitého, ale i hluku v centru Prahy a budeme se těšit na poznatky našeho partnera z používání dodávkového elektromobilu Vito E-CELL,“ říká František Mühlfeit, ředitel prodeje dodávkových vozidel Mercedes-Benz a v ČR. Vito E-CELL se vyrábí jak v provedení skříňovém, tak v podobě kombi pro přepravu až sedmi osob. Jedná se o první, sériově vyráběný elektromobil v této kategorii.
„Jako významný distributor elektrické energie se společnost Pražská energetika věnuje také elektromobilitě. Mám na mysli především budování sítě dobíjecích stanic, takzvaných ePointů,“ vysvětlil mluvčí PRE Petr Holubec s tím, že společnost při šíření povědomí o elektromobilech spolupracuje s předními automobilovými značkami. Výjimkou není ani Mercedes-Benz, který je jedním z nejvýznamnějších průkopníků v oblasti alternativních pohonů.
Bezemisní provoz je právě vhodný pro jízdy ve městech a ekologicky citlivých oblastech. Vozidlo je vybaveno elektromotorem o výkonu 60 kW s točivým momentem 280 N.m. Výkonné lithium-iontové akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozidla, jejich napětí činí 360 V a kapacita je 36 kWh. Akumulátory se dobíjejí ze sítě 380/400 V a nabíjecí proces zcela vybitých akumulátorů trvá přibližně 5 hodin. Doba dobíjení se v praxi úměrně zkracuje mírou vybití. Několik stovek elektrických dodávek Vito E-CELL již křižuje mnohé světové metropole, kde už dohromady najezdily více než 500 000 km.