Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Citroën Česká republika předala elektromobil Citroën C-Zero Městské části Praha 5, po Magistrátu HMP už druhému úřadu místní samosprávy.
Po Magistrátu HMP je tak Praha 5 druhým úřadem místní samosprávy, který si převzal plnohodnotný elektromobil C-Zero.
Evžen Souček, ředitel B2B oddělení Citroën ČR k tomu říká: „ Jedná se již o 11. elektromobil naší značky předaný v ČR konečnému zákazníkovi. Zejména nás těší, že o nové šetrné řešení způsobu dopravy projevují zájem i orgány místních samospráv, které tímto dávají jasný signál i dalším subjektům ve státní i soukromé sféře. Dnes je již zřejmé, že elektromobilita najde své místo i v běžném životě člověka, ale otázkou zůstává rychlost praktického rozšíření.“
Hlavní město spolu s Ostravou a městy v Moravskoslezském kraji patří k městům s největším znečištěním ovzduší, přitom v Praze je největším viníkem doprava. Městská část Praha 5 proto začala využívat pro svoje potřeby elektromobily, aby tak šetřila místní životní prostředí. „Městská část Praha 5 byla první městskou částí, která měla vlastní dobíjecí stanici. Uvědomujeme si ale, že pouhé využívání elektromobilů pro účely úřadu nestačí. Je třeba motivovat také firmy, které u nás sídlí, aby využívaly elektromobily také v podnikatelském sektoru,“ přiblížil podstatu projektu starosta MUDr. Radek Klíma. Kromě něj si nové elektromobily vyzkoušeli také někteří z ostatních radních.
„Právě pro provoz ve městech jsou elektromobily vhodné, při popojíždění v kolonách produkují minimální hluk a emise,“ dodává zástupce starosty Ing. Jiří Vejmelka. Podle studie Evropské unie až osmdesát procent jízd ve městech představují jízdy do 60 kilometrů, přičemž současné typy elektrických automobilů umožňují dojezd zhruba 150 km.
Svoji roli hraje také ekonomická stránka provozu – náklady na ujetý kilometr jsou přibližně šestkrát nižší než u klasického auta.
Městská část v současnosti využívá tyto energeticky úsporné dopravní prostředky - osobní automobily Citröen C-Zero, Peugeot iOn a elektroskútr, který měla nejprve v červnu zapůjčen od magistrátu a poté jej odkoupila do trvalého užívání. Praha 5 je zároveň první pražskou městskou částí, která zprovoznila vlastní nabíjecí stanici pro elektromobily.
Elektromobily se budou především využívat pro služební cestování po Praze. „K pořizování energeticky úsporných prostředků přistupujeme s dlouhodobou perspektivou. Letos v dubnu jsme proto také již zprovoznili nabíjecí stanici pro elektromobily a v červnu obdrželi k testování první elektrický skútr. Dalším logickým krokem proto bylo pořízení prvních našich elektromobilů,“ vysvětluje starosta MUDr. Radek Klíma.