Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Práce na modernizaci D1 budou díky příznivému počasí pokračovat už od 1. března.
Ve čtyřech úsecích, kde již byla modernizace loni zahájena, stavbaři vyspraví povrch po zimě a dokončí práce nezbytné pro převedení provozu na jednu polovinu dálnice. Od dubna se modernizace čtyř úseků rozběhne naplno a začne samotná výměna povrchu. Nadále platí, že uzavírky zachovávají po většinu svého trvání režim 2+2, tedy dva jízdní pruhy v obou směrech. Rychlost bude v zúženém profilu omezena na 80 km/h.
Modernizace D1 bude v nové stavební sezoně pokračovat v úsecích - 5 (Šternov – Psáře), 9 (Loket – Hořice), 14 (Větrný Jeníkov - Jihlava) a 21 (Lhotka – Velká Bíteš). Delší uzavírky se ale v březnu budou týkat pouze úseku 5, kde stavbaři opraví kanalizaci a komunikační sítě ve středním dělicím pásu, a úseku 21, kde bude dokončeno provizorní rozšíření dálnice. Kromě prací na modernizaci přinesou lokální omezení na D1 také nezbytné opravy po zimě, které jsou v každoročním plánu údržby dálnice. Přestože počasí letos nahrává dřívějšímu zahájení prací, zhotovitelé musí až do konce března zajistit možnost průjezdu vozidel zimní údržby a denně konzultovat meteorologickou situaci s příslušným Střediskem správy a údržby dálnice.
Cílem přípravných prací, které se odehrají během března, je to, aby mohl být v další fázi převeden obousměrný provoz v režimu 2+2 na jednu polovinu dálnice. V druhém jízdním pásu pak stavbaři budou moci vybourat nevyhovující starý povrch a nahradit ho novým.
Pokračování prací se zatím týká čtyř rozestavěných úseků. Další postup v modernizaci D1 v nejbližších týdnech vyhodnotí nové vedení resortu spolu s dopravními odborníky. U dalších tří úseků – úsek 3 (Hvězdonice - Ostředek) a 18 (Měřín - Velké Meziříčí západ) a 25 (Ostravčice -Kývalka) již ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení. Ve dvou případech (úsek 3 a 18) nicméně proti stavebnímu povolení podalo rozklad hnutí Děti země. Ten si kromě rozhodnutí ministra dopravy vyžádá i přezkum stanovisek řady dalších úřadů (městské stavební úřady, krajské hygienické stanice apod.), který musí provést jejich nadřízené orgány. Další harmonogram modernizace D1 se tak odvine až od tohoto jednání a zřejmě výrazně ovlivní termín zahájení těchto úseků.