Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Porsche ocenilo v rámci galavečera mistrů motoristického sportu konaného ve Weissachu vynikající úspěchy týmu a jezdců v roce 2016. Zároveň představilo nové posily jezdecké sestavy pro sezonu 2017.
919 Hybrid: Nová posádka pro závodní vůz číslo jedna a dva
Porsche Motorsport LMP bude v roce 2017 opět obhajovat titul v devíti vytrvalostních závodech světového mistrovství FIA. Oba vozy Porsche 919 Hybrid znovu ponesou startovní čísla jedna a dva. K největší změně u obou závodních vozů třídy LMP1 dochází v kokpitu. Po odchodu Romaina Dumase, Marca Lieba a Marka Webbera ze sestavy jezdců LMP1 přibyly do mužstva tři nové posily. Dva jezdci přicházejí z týmu továrních jezdců Porsche, a to Novozélanďan Earl Bamber (26) a Brit Nick Tandy (32). Oba již mají s vozem 919 Hybrid zkušenosti. Společně startovali v roce 2015 s pilotem Formule 1 Nicem Hülkenbergem ve třetím voze Porsche LMP1 v závodě 24 hodin Le Mans a závod suverénně vyhráli. Třetí jezdec, André Lotterer (35), se postavil na nejvyšší stupeň vítězů v Le Mans již třikrát a v roce 2012 se stal mistrem světa ve vytrvalostních závodech jako tovární jezdec značky Audi. Ve stroji Porsche 919 Hybrid se startovním číslem jedna se úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech Neel Jani (32) bude střídat s Lottererem a Tandym. Ve voze číslo dva nastoupí oba Novozélanďani Earl Bamber a Brendon Hartley (27) společně s Němcem Timem Bernhardem (35). Vůz 919 je neustále vyvíjen a v roce 2017 zaznamená skutečně radikální změny. Model bude mít zcela nový barevný design, optimalizovanou aerodynamiku a přepracované téměř veškeré součásti. Oficiální představení vozu se uskuteční dne 23. března 2017 při prologu Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, který se bude konat poprvé na okruhu v italské Monze.
Tři noví tovární jezdci v kategorii GT
Vzhledem k tomu, že Earl Bamber a Nick Tandy přestoupili do kategorie LMP a tovární tým se znovu objeví ve vytrvalostním šampionátu FIA, bylo nutné angažovat nové jezdce. Němec Dirk Werner (35) se za volant 911 vrací jako zkušený pilot vozů Porsche. Werner byl jezdcem Porsche v letech 2004 až 2009, v roce 2006 si zajistil titul v německém poháru Porsche Carrera Cup, vyhrál v roce 2007 a 2009 titul v seriálu vozů GT Grand-Am a v roce 2009 získal pohár Porsche jako nejlepší soukromý jezdec. V letech 2010 až 2016 nastoupil jako tovární jezdec BMW mimo jiné v německém mistrovství cestovních vozů DTM a šampionátu IMSA Weathertech Sportscar.
Belgičan Laurens Vanthoor (25) získal v roce 2013 titul v seriálu FIA GT a od té doby sbírá další vítězství ve vytrvalostních závodech. V roce 2014 v závodě 24 hodin Spa, v roce 2015 v závodě 24 hodin na okruhu Nürburgring a ve 12 hodinovém závodě v Sepangu a v roce 2016 v závodě 24 hodin v Dubaji. V listopadu 2016 získal pilot Audi světový pohár ve FIA GT v Macau.
Z juniorského týmu Porsche se do sedla továrního jezdce vyšvihl Sven Müller (24). Tři roky se tento Němec školil v Porsche na profesionálního závodního jezdce a v roce 2016 si zajistil titul v německém poháru Porsche Carrera Cup a v mezinárodním poháru Porsche Mobil 1 Supercup.
Porsche bude v roce 2017 startovat ve vytrvalostním šampionátu značek FIA v kategorii GT
Vedle kategorie LMP1 nastoupí Porsche v roce 2017 na FIA v šampionátu značek i v kategorii GT, v níž se bude poprvé udělovat titul mistra světa pro nejlepšího jezdce a nejúspěšnějšího výrobce. „Je to pro nás jasné povzbuzení pro naše další působení v motorsportu a potvrzení naší profesionality v kategorii GT. Utvrzuje nás to také v tom, že jsme s vytrvalostními závody vsadili na správnou kartu,“ říká Michael Steiner, člen představenstva odpovědný za oblast výzkumu a vývoje ve společnosti Porsche AG. Tým Porsche Motorsport GT postaví na start ve třídě GTE-Pro dva nové vozy 911 RSR. Dosud potvrzenými jezdci, kteří usednou za jejich volant, jsou Michael Christensen (26), Frédéric Makowiecki (36) a Richard Lietz (32).
Porsche bude bojovat o titul v USA se dvěma vozy 911 RSR
Porsche se jako značka postaví i do čtvrté sezóny nejdůležitějšího mistrovství sportovních vozů v USA, šampionátu IMSA Weathertech SportsCar. Tým Porsche Motorsport GT nasadí stejně jako v mistrovství světa FIA dva zbrusu nové vozy 911 RSR. Místo v kokpitu vozu číslo 911 budou sdílet Patrick Pilet (35) a Dirk Werner (35). Při obzvlášť dlouhých závodech (24 hodin v Daytoně, 12 hodin v Sebringu, Watkins Glen a Petit Le Mans) podpoří tuto dvojici ještě Frédéric Makowiecki. Stálou posádku vozu číslo 912 tvoří Kévin Estre (28) a Laurens Vanthoor. Ve čtyřech klasických vytrvalostních závodech je doplní Richard Lietz. Sezóna startuje závodem 24 hodin v Daytoně 28. ledna.
Porsche mění program podpory mladých jezdců
Porsche doplní svůj úspěšný program podpory juniorských jezdců o další modul. Po působivých úspěších v pohárech značek obdrží Ital Matteo Cairoli (20) a Francouz Mathieu Jaminet (22) další podporu jako „Young Professionals“ v rámci mezinárodních závodů soukromých jezdců v kategorii GT. V roce 2017 se podpory dostane i třem mladým pilotům jako juniorským jezdcům Porsche. Dennis Olsen (20) z Norska a Australan Matt Campbell (21) nastoupí na start v Porsche Mobil 1 Supercup. Nováček ve třídě GT, Thomas Preining (18) z Rakouska, bude bojovat v německém poháru Porsche Carrera Cup.
Pohár Porsche Cup získal Robert Renauer
Pohár Porsche Cup, trofej pro nejúspěšnějšího soukromého jezdce Porsche na světě, získal v roce 2016 závodní jezdec z Německa. Robert Renauer (31) převzal tradiční pohár z rukou Dr. Wolfganga Porsche, předsedy dozorčí rady společnosti Porsche AG. Dále Renauer obdržel vůz Porsche 911 v hodnotě 120 000 EUR. Díky svým úspěchům v závodech ADAC GT Masters, sérii European Le Mans a mezinárodních vytrvalostních závodech 24h nasbíral v uplynulé sezóně za volantem různých závodních strojů Porsche 7 355 bodů. Německý jezdec Christian Ried, který se umístil na druhé příčce, se může těšit z odměny ve výši 30 000 EUR a Daniel Diaz-Varela ze Španělska získal jako třetí v pořadí 25 000 EUR. Porsche Cup se uděluje již od roku 1970. S myšlenkou udílení této ceny přišel Ferry Porsche.
Foto:Porsche