MotorInfo

Porsche nasadí do Le Mans sedm vozů 911 RSR

16.6.2016 09:26
Porsche nasadí do Le Mans sedm vozů 911 RSR

Letošní 84. ročník závodu 24 hodin Le Mans se jede jako třetí podnik seriálu Mistrovství světa sportovních vozů ve vytrvalostních závodech (WEC). Na legendárním okruhu změří síly 60 vozů a 180 jezdců.

Porsche, které je nejúspěšnější značkou v historii prestižního vytrvalostního závodu, bude v duchu tradice zastoupeno velkým kontingentem. V nejobsazenějších GT třídách se s nejtěžší tratí na světě popasuje hned sedm speciálů Porsche 911 RSR. Dva vozy pojedou v barvách továrního týmu Porsche Motorsport a budou je pilotovat vítězové loňského závodu 24 hodin Le Mans Earl Bamber (NZ) a Nick Tandy (GB). Dalších pět speciálů nasadí soukromé týmy. A protože ve třídě LMP1 pojedou dvě Porsche 919 Hybrid, bude Porsche v Le Mans zastoupeno celkem devíti vozy a 16 továrními piloty.

24 hodin Le Mans je legendou. Do seznamu vítězů se nesmrtelným způsobem zapsali ti nejlepší závodníci světa. Prestižní vytrvalostní závod zaujal dokonce filmaře z Hollywoodu. Film „Le Mans“ se Stevem McQueenem v hlavní roli z roku 1970 je považován za jeden z nejlepších filmů o motoristickém sportu v historii. Závod, jehož první ročník se jel v roce 1923, je ve světě známý nejen díky trati o celkové délce 13 629 metrů, kombinující klasickou okruhovou sekci s veřejnými silnicemi, ale také díky legendárním zatáčkám jako třeba Mulsanne nebo Tertre Rouge. Unikátnost okruhu ještě zdůrazňuje téměř pět kilometrů dlouhá rovinka Mulsanne.

Za tým Porsche Motorsport letos v Le Mans nastoupí ve třídě GTE-Pro hned šest továrních pilotů. V kokpitu Porsche 911 RSR se startovním číslem 91 se budou střídat Nick Tandy, úřadující mistr ISMA GT Patrick Pilet (F) a Kévin Estre (F). V sesterském voze se startovním číslem 92 nastoupí neméně silná trojice, Earla Bambera doplní Jörg Bergmeister (D) a Frédéric Makowiecki (F). Jörg Bergmeister je se svými čtrnácti starty v Le Mans nejzkušenějším pilotem v řidičské sestavě. Porsche 911 RSR soukromého týmu Dempsey Proton Racing budou po okruhu řídit Richard Lietz (A), nejlepší pilot třídy GT a celkový vítěz poháru FIA ve vytrvalostních závodech za rok 2015, a Michael Christensen (DK), který s Lietzem absolvuje celou sezonu WEC. Jako třetí pilot bude této dvojici pomáhat Philipp Eng (A), celkový vítěz Porsche Mobil 1 Supercupu a Porsche Carrerra Cupu Deutschland za rok 2015. Pro Enga to bude premiérový start v Le Mans, kde se v rámci seriálu WEC již tradičně uděluje dvojnásobný počet bodů do hodnocení šampionátu. Ve třídě GTE-Am na start nastoupí další čtyři speciály Porsche 911 RSR a dva tovární piloti – Abu Dhabi Proton Racing tým s Patrickem Longem (USA) a KCMG tým s Wolfem Henzlerem (D). Kompletní sestavu doplní týmy Gulf Racing a Proton Competition.

Porsche 911 RSR

Nejrychlejší Porsche 911 RSR korunovalo premiérovou sezonu 2013 cenným dvojitým vítězstvím právě v Le Mans. Závodní speciál vychází ze sedmé generace kultovní 911 a vyrábí se v divizi Porsche Motorsport ve Weissachu. Kromě Le Mans si dojel pro vítězství také v amerických klasických vytrvalostních závodech v Daytoně, Sebringu a Petit Le Mans. Současný model, který charakterizuje nízká hmotnost, má pro sezonu 2016 upravenou aerodynamiku. Zadní přítlačné křídlo se posunulo ještě více dozadu a difuzor je o poznání rozměrnější. Kromě toho prošlo úpravami i „lízátko“ předního spoileru nebo boční prahy.

 

Foto:Porsche