Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Letošní 84. ročník závodu 24 hodin Le Mans se jede jako třetí podnik seriálu Mistrovství světa sportovních vozů ve vytrvalostních závodech (WEC). Na legendárním okruhu změří síly 60 vozů a 180 jezdců.
Porsche, které je nejúspěšnější značkou v historii prestižního vytrvalostního závodu, bude v duchu tradice zastoupeno velkým kontingentem. V nejobsazenějších GT třídách se s nejtěžší tratí na světě popasuje hned sedm speciálů Porsche 911 RSR. Dva vozy pojedou v barvách továrního týmu Porsche Motorsport a budou je pilotovat vítězové loňského závodu 24 hodin Le Mans Earl Bamber (NZ) a Nick Tandy (GB). Dalších pět speciálů nasadí soukromé týmy. A protože ve třídě LMP1 pojedou dvě Porsche 919 Hybrid, bude Porsche v Le Mans zastoupeno celkem devíti vozy a 16 továrními piloty.
24 hodin Le Mans je legendou. Do seznamu vítězů se nesmrtelným způsobem zapsali ti nejlepší závodníci světa. Prestižní vytrvalostní závod zaujal dokonce filmaře z Hollywoodu. Film „Le Mans“ se Stevem McQueenem v hlavní roli z roku 1970 je považován za jeden z nejlepších filmů o motoristickém sportu v historii. Závod, jehož první ročník se jel v roce 1923, je ve světě známý nejen díky trati o celkové délce 13 629 metrů, kombinující klasickou okruhovou sekci s veřejnými silnicemi, ale také díky legendárním zatáčkám jako třeba Mulsanne nebo Tertre Rouge. Unikátnost okruhu ještě zdůrazňuje téměř pět kilometrů dlouhá rovinka Mulsanne.
Za tým Porsche Motorsport letos v Le Mans nastoupí ve třídě GTE-Pro hned šest továrních pilotů. V kokpitu Porsche 911 RSR se startovním číslem 91 se budou střídat Nick Tandy, úřadující mistr ISMA GT Patrick Pilet (F) a Kévin Estre (F). V sesterském voze se startovním číslem 92 nastoupí neméně silná trojice, Earla Bambera doplní Jörg Bergmeister (D) a Frédéric Makowiecki (F). Jörg Bergmeister je se svými čtrnácti starty v Le Mans nejzkušenějším pilotem v řidičské sestavě. Porsche 911 RSR soukromého týmu Dempsey Proton Racing budou po okruhu řídit Richard Lietz (A), nejlepší pilot třídy GT a celkový vítěz poháru FIA ve vytrvalostních závodech za rok 2015, a Michael Christensen (DK), který s Lietzem absolvuje celou sezonu WEC. Jako třetí pilot bude této dvojici pomáhat Philipp Eng (A), celkový vítěz Porsche Mobil 1 Supercupu a Porsche Carrerra Cupu Deutschland za rok 2015. Pro Enga to bude premiérový start v Le Mans, kde se v rámci seriálu WEC již tradičně uděluje dvojnásobný počet bodů do hodnocení šampionátu. Ve třídě GTE-Am na start nastoupí další čtyři speciály Porsche 911 RSR a dva tovární piloti – Abu Dhabi Proton Racing tým s Patrickem Longem (USA) a KCMG tým s Wolfem Henzlerem (D). Kompletní sestavu doplní týmy Gulf Racing a Proton Competition.
Porsche 911 RSR
Nejrychlejší Porsche 911 RSR korunovalo premiérovou sezonu 2013 cenným dvojitým vítězstvím právě v Le Mans. Závodní speciál vychází ze sedmé generace kultovní 911 a vyrábí se v divizi Porsche Motorsport ve Weissachu. Kromě Le Mans si dojel pro vítězství také v amerických klasických vytrvalostních závodech v Daytoně, Sebringu a Petit Le Mans. Současný model, který charakterizuje nízká hmotnost, má pro sezonu 2016 upravenou aerodynamiku. Zadní přítlačné křídlo se posunulo ještě více dozadu a difuzor je o poznání rozměrnější. Kromě toho prošlo úpravami i „lízátko“ předního spoileru nebo boční prahy.
Foto:Porsche