MotorInfo

Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu

22.10.2016 14:02
Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, slaví 25 let na českém trhu.

Importér zahájil činnost 18. října 1991. Za dobu svého úspěšného působení se stal největším importérem a prodal půl milionu automobilů. Jubilejním půlmiliontým vozem se stal bílý Volkswagen Tiguan, který si převzal pan Bedřich Tomek u prodejce Porsche České Budějovice.

„Půl milionu vozů za čtvrt století – to jsou pozoruhodné milníky, které dokumentují úspěšné působení importéra na českém trhu,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „V současné době tak na českých silnicích jezdí 650 tisíc vozů značek, které zastupujeme,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.

„Rádi bychom poděkovali všem našim zákazníkům, dealerům a zaměstnancům, protože to je především jejich úspěch,“ říkají jednatelé firmy. „Od začátku se zaměřujeme na to, abychom našim zákazníkům poskytovali nejen technicky vyspělé automobily, ale také mimořádně vysokou úroveň zákaznických služeb. Naším dlouhodobým cílem je maximální spokojenost zákazníků, a tomu hodláme podřídit veškeré naše aktivity i v nadcházejících letech.“

Importér vozů koncernu Volkswagen do České republiky byl založen 18. října 1991, nedlouho poté, co Volkswagen AG vstoupil 16. dubna 1991 do automobilové a.s. Škoda. Do konce roku uzavřel první 3 dealerské smlouvy a prodal 162 vozů. Úplně prvním zákazníkem se stal pan dr. Karel Sláma, který si zakoupil Volkswagen Transporter. V následujícím roce rozšířil český importér své aktivity o prodej vozů značky SEAT a již v roce 1993 se Volkswagen poprvé stal jedničkou mezi importéry. Prodej strmě rostl. Hranice 50 000 prodaných vozů od zahájení obchodní činnosti na českém trhu byla pokořena už v roce 1996. Úspěšný růst si vyžádal novou organizaci obchodních činností, a tak v roce 1998 vznikla nová společnost Import VOLKSWAGEN Group s.r.o. Ta do svých aktivit zahrnula také program prodeje ojetých vozů auto-plus (v současnosti Das WeltAuto), který byl spuštěn v roce 2001. V roce 2003 následovalo překročení hranice 150 000 prodaných vozů, v roce 2006 to bylo již 200 000 vozů. K nim přibylo dalších 100 000 vozů po čtyřech letech a v roce 2014 se kumulovaný prodej vyšplhal na 400 000 vozů – to již pod taktovkou společnosti Porsche Holding Salzburg, která převzala IVG v roce 2012. Půlmiliontý vůz, bílý Volkswagen Tiguan, byl zákazníkovi předán před několika dny.

V prvních letech působení českého importéra koncernových vozů byly stěžejními modely Volkswagen Golf a Passat, SEAT Toledo a Ibiza, Audi 80 a 100 a Volkswagen Transporter. Jakým neuvěřitelným vývojem společnost i automobilová technika od té doby prošla, skvěle ilustruje porovnání vstupní verze modelu Golf III z roku 1991 a aktuálního modelu Golf VII. Tehdy zcela nový Golf 1.4 CL stál 381 700 Kčs a v sériové výbavě měl motor 1,4 litru o výkonu 44 kW (60 k), čtyřstupňovou mechanickou převodovku, třídveřovou karoserii s nelakovanými nárazníky a 13“ kola. Současná již 7. generace modelu Golf se může pochlubit přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (85 k), pětistupňovou převodovkou, pětidveřovou karoserií s nárazníky v barvě vozu, elektrickým ovládáním oken všech dveří, 15“ koly, stabilizačním systémem ESP včetně ABS, EBV, ASR a MSR, sedmi airbagy, multikolizní brzdou, systémem sledování únavy řidiče, elektromechanickou parkovací brzdou s funkcí Auto Hold, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, audiosystémem Composition Touch s 5“ dotykovým displejem a mnoha dalšími prvky výbavy. Jeho cena je přitom 372 900 Kč. Pro zajímavost: průměrný měsíční plat v roce 1991 byl 3 792 Kčs, letos je to 26 480 Kč.

Český importér značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy tradičně podporuje významné společenské, politické, kulturní a sportovní akce i úspěšné osobnosti. Volkswagen například v roce 1995 uvedl koncert Rolling Stones na Strahově, o rok dříve neméně slavnou kapelu Pink Floyd. V roce 2000 byly Audi a Volkswagen oficiálními vozy Výročních zasedání MMF a Skupiny Světové banky v Praze, o dva roky později zajišťovaly mobilitu v rámci pražského Summitu NATO a v roce 2009 jezdily pro české předsednictví EU. Od roku 2006 byla značka Audi spojena jako partner s Karlovarským filmovým festivalem. Všechny značky zastupované na českém trhu společností Porsche Česká republika dlouhodobě podporují významné sportovní akce i úspěšné české sportovce. Audi podporuje od roku 2002 Špindlerův Mlýn, který má od roku 2009 status českého „Home of quattro“. V současnosti je Audi také partnerem Svazu lyžařů České republiky a nejlepší české lyžaře sdružuje do tzv. Audi Ski Teamu. Volkswagen je spjatý především s běháním a florbalem a již od roku 2003 je titulárním partnerem květnového Volkswagen Maratonu Praha. SEAT podporuje českou atletiku a v roce 2012 slavil zlaté olympijské medaile se svými ambasadory bikerem Jaroslav Kulhavým a oštěpařkou Barborou Špotákovou. Značka Volkswagen Užitkové vozy dlouhodobě podporuje běžecké lyžování, a to jak vrcholový sport tak i rekreační běžce.

Pevnou součástí firemní kultury společnosti Porsche Česká republika je také společenská odpovědnost. Největší dovozce automobilů do ČR dlouhodobě a systematicky podporuje projekty přispívající nejen ke zlepšování životního prostředí, ale i ke zkvalitňování života obyvatel a realizaci udržitelného rozvoje. Příkladem je podpora Nadačního fondu Emil, Klokánku Hostivice, partnerství s Nadačním fondem Petra Koukala, včetně podpory projektu „STK PRO CHLAPY“, nebo dlouhodobá spolupráce s Dětským domovem „Země dětí“ a Školní jídelnou v České Kamenici v Ústeckém kraji a různé formy podpory dalších dětských domovů. Do výčtu veřejně prospěšných organizací, jimž se dostalo podpory ze strany společnosti Porsche Česká republika, resp. jejího předchůdce IVG, patří také sdružení Linka bezpečí, sdružení Pomocné tlapky a Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS). Letos byla společnost Porsche Česká republika hlavním partnerem Světových her handicapované mládeže v Praze, významné mezinárodní sportovní akce, jíž se zúčastnilo 700 sportovců z 25 zemí.

 

Foto:Porsche ČR