MotorInfo

Porsche Česká republika přepisuje rekordy

5.1.2017 16:53
Porsche Česká republika přepisuje rekordy

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, pokračuje v dynamickém růstu a svými výsledky za uplynulý rok přepisuje dosavadní historické rekordy.

V roce 2016 bylo v České republice registrováno celkem 42 303 nových vozů Audi, SEAT, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy, což představuje meziroční nárůst o 12,6 %. K celkovým výsledkům přispěly rekordními výsledky všechny zastupované značky. Rok 2016 byl také ve znamení oslav 25. výročí od založení dovozce koncernových značek a předání půlmiliontého vozu českému zákazníkovi. Tradičně silné byly také aktivity v oblasti společenské odpovědnosti a podpory české kultury i sportu.

„Rok 2016 uzavřel čtvrt století našeho působení na českém trhu mnoha rekordy, ať se jedná o nejlepší prodejní v naší historii, další posílení pozice importéra číslo 1, nebo půl milionu předaných vozů českým zákazníkům od roku 1991,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Rád bych poděkoval všem našim zaměstnancům i našim obchodním a servisním partnerům, bez jejichž každodenního maximálního pracovního nasazení by byly naše úspěchy nemyslitelné. Největší dík patří samozřejmě našim zákazníkům za jejich důvěru, která je pro nás velkým závazkem do budoucnosti.“

Všechny čtyři značky, zastupované společností Porsche Česká republika, uzavřely rok 2016 rekordními výsledky. Registrace osobních vozidel Volkswagen dosáhly v loňském roce 26 598 vozů, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Značka Audi zvýšila prodeje o 27 % na celkových 6361 vozů. SEAT registruje nárůst o 10 % na 7406 vozidel a Volkswagen Užitkové vozy po započtení osobních verzí užitkových vozů (N1 a M1) dodal loni zákazníkům 5 242 vozidel, což je o 4 % více než v roce 2015.

Volkswagen, který se po ukončení loňské sezony rozloučil s mistrovstvím světa v rallye (WRC) jako čtyřnásobný mistr světa v hodnoceních jezdců, spolujezdců i konstruktérů, udržel dvouciferné tempo růstu na českém trhu i v roce 2016 především díky silné poptávce po tradiční trojici Golf, Passat a Polo, ale také díky velmi úspěšnému uvedení nových generací modelů Touran a Tiguan. Volkswagen osobní vozy si tak upevnil pozici nejprodávanější dovážené značky na českém trhu s celkovým tržním podílem 10,24 %.

Značka Audi poprvé pokořila v roce 2016 hranici 6 000 registrací za rok a zvýšila svůj tržní podíl na 2,45 %. Na podzim 2016 rozšířil nabídku velmi oblíbených modelů SUV s logem čtyř kruhů zcela nový crossover Audi Q2 a v závěru roku byl zahájen předprodej druhé generace úspěšného modelu Audi Q5. Od začátku roku 2017 budou navíc nabízet modely Audi e-tron s elektrifikovaným pohonem všichni obchodní partneři Audi a také se počítá s rozšiřováním sítě partnerů Audi Sport, zaměřených na řidiče s vášní pro vysokovýkonné sportovní vozy a motoristický sport. Audi zůstává silným partnerem Svazu lyžařů České republiky a podporuje elitní členy české lyžařské reprezentace. Se značkou Audi se tradičně setkávají návštěvníci Skiareálu Špindlerův Mlýn, který je českým „home of quattro“, a diváci prestižních veslařských závodů Pražské primátorky. Od roku 2016 je Audi oficiálním partnerem Mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady.

Silná produktová ofenziva ve spojení s modernizací obchodní a servisní sítě přináší úspěchy také značce SEAT. Rok 2016 byl ve znamení vstupu do dlouhodobě rostoucího segmentu SUV. Nový SEAT Ateca se těší velkému zájmu zákazníků a uznání se mu dostává i od motoristických novinářů. V závěru loňského roku udělila odborná porota prestižní ankety AUTOBEST 2017 prvnímu SUV značky SEAT významné mezinárodní ocenění „Best Buy Car of Europe in 2017“ (Nejlepší vůz ke koupi v Evropě v roce 2017). Český importér vozů SEAT navíc získal na jaře 2016 stříbrné ocenění v konkurenci 79 dovozců španělského výrobce automobilů za své vynikající obchodní výsledky a rozvíjení prodejní sítě. Další stříbro získal SEAT s Petrem Fulínem na závodních okruzích. Talentovaný český jezdec obhájil v napínavé sezoně s vozem SEAT Leon Cup Racer titul vicemistra v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC. Do roku 2017 vstupuje SEAT v nejlepší formě: již v lednu se mohou zákazníci těšit na modernizovaný Leon, začátkem léta bude následovat nová Ibiza a závěr roku bude patřit novému crossoveru Arona.

Rekordní rok 2016 slaví také značka Volkswagen Užitkové vozy. K historicky nejvyššímu prodeji přispěla především řada T6 s modely Transporter, Multivan a California, jakož i o číslo menší Caddy. Za oběma bestsellery se ve statistikách registrací umístily modely Crafter a Amarok. Mezi největší novinky loňského roku patřil kromě všestranného modelu Caddy Alltrack také modernizovaný pick-up Amarok v motory V6. V roce 2017 čeká generační obměna největší model Crafter. Zcela nový lehký užitkový vůz byl vyvíjen v úzké spolupráci se zákazníky a jeho výrobu zajišťuje nový závod v Polsku. Před uvedením na trh, které je v České republice plánováno na duben, vyrazil nový Crafter na dlouhou cestu napříč Evropou v rámci akce „Crafter2Craftsmen“. Aktuální generace modelu Transporter potvrdila loni své mimořádné schopnosti mj. na „ECOnomy Tour 2016“, kdy rakouský specialista Gerhard Plattner v reálných podmínkách běžného silničního provozu dosáhl průměrné spotřeby paliva 4,91 l/100 km. V loňském roce pokračovala spolupráce značky Volkswagen Užitkové vozy s českým běžeckým lyžováním podporou populárního seriálu SkiTour a kultovního závodu Jizerská 50. Volkswagen Užitkové vozy je také generálním partnerem velmi úspěšného projektu „Lyžování dětem“, který organizuje závody pro děti a mládež v Libereckém a Královehradeckém kraji.

Společnost Porsche Česká republika rozvíjela i v roce 2016 dlouhodobou a systematickou podporu projektů v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Nejvýznamnějším projektem loňského roku bylo hlavní partnerství se Světovými hrami handicapované mládeže v Praze, významnou mezinárodní sportovní akcí, jíž se zúčastnilo 700 sportovců z 25 zemí. Mezi úspěšné projekty patří také partnerství s Nadačním fondem Petra Koukala, včetně podpory projektu „STK PRO CHLAPY“. Porsche Česká republika se tak trvale snaží přispívat ke zlepšování životního prostředí, zkvalitňování života obyvatel a realizaci udržitelného rozvoje v České republice.

 

Foto:Volkswagen