Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Porsche 911 GT3 Cup nastoupí v roce 2017 na závodní dráhy celého světa se zcela nově vyvinutou pohonnou jednotkou. Ještě silnější pohon zajišťuje nejčastěji vyráběnému závodnímu vozu kategorie GT světa čtyřlitrový šestiválec typu boxer umístěný v zadní části vozu. Kompaktní agregát s přímým vstřikováním benzínu dává díky čistě sportovní technologii maximální výkon 357 kW (485 koní).
Řada inovativních detailů, které Porsche přináší, zvyšuje vedle výkonu atmosférického motoru i účinnost, prodlužuje jeho životnost v závodním režimu a zároveň tak snižuje náklady na údržbu. Zcela poprvé byl použit ventilový pohon s pevně uloženými vlečnými pákami a centrální plnění oleje. Integrovaná odstředivka oleje optimalizuje odpěňování oleje v motoru. Dále je instalován klikový hřídel se zvýšenou tuhostí.
Nová přední zástěrka a nová zadní část karoserie 911 GT3 Cup zlepšují přilnavost k vozovce a současně s tím zvyšují sílu a výkon. Zvednuté zadní křídlo široké 184 centimetrů si nová 911 GT3 Cup ponechala z předchozího modelu, i rozteč kol zůstala stejná. Všechna kola jsou opatřena jednodílnými závodními ráfky o velikosti 18 palců s centrálním uzamykacím mechanismem – na přední nápravě jsou použity hladké závodní pneumatiky Michelin 270 o šířce milimetrů, na zadní nápravě dokonce pneumatiky s šířkou běhounu 310 milimetrů.
Inteligentní kompozitová konstrukce z hliníku a nerezu zajišťuje maximální pevnost a zároveň nízkou hmotnost karoserie. Hmotnost nové 911 GT3 Cup připravené vyrazit na závodní trať činí 1 200 kilogramů. Konstruktéři opět věnovali mimořádnou pozornost bezpečnosti jezdců. Chrání je pevná bezpečnostní klec a inovativní skořepinová závodní sedačka, která je obzvlášť zpevněna v oblasti hlavy a ramen. Větší záchranný otvor ve střeše splňující požadavky aktuálního standardu FIA usnadní v případě nehody poskytnutí první pomoci a vyproštění jezdce.
Porsche vyrábí 911 GT3 Cup na stejné výrobní lince ve svém hlavním závodu ve stuttgartském Zuffenhausenu jako silniční verzi devětsetjedenáctky. V motoristickém centru ve Weissachu je vůz podroben základnímu tuningu pro závodní tratě a před předáním zákazníkovi je důkladně otestován profesionálním jezdcem. Od uvedení Porsche 911 GT3 Cup řady 996, 997 a 991 v roce 1998 sjelo z výrobní linky 3.031 exemplářů. Tím se tento úspěšný účastník pohárů značek ze Stuttgartu stává nejvíce vyráběným a prodávaným závodním vozem světa v kategorii GT.
Nová 911 GT3 Cup bude v závodní sezoně 2017 nejprve nasazena exkluzivně v seriálu Porsche Mobil 1 Supercup, který se bude konat v rámci závodů formule 1, a v závodě Porsche Carrera Cup v Německu a Severní Americe. Od roku 2018 pak bude vůz k dispozici i pro ostatní poháry značek. Celkem Porsche pořádá dvacet seriálů pro zákaznické týmy po celém světě, v nichž se používá výlučně 911 GT3 Cup.
911 GT3 Cup si lze objednat v Porsche Centru Praha, které zajistí nákup vozu v oddělení Porsche Motorsport ve Weissachu a to za cenu 189 900 EUR bez zákonné daně z přidané hodnoty platné v dané zemi.
Foto:Porsche