Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Multimiliardový průmysl zaměřený na pojišťování motorových vozidel čeká období radikální restrukturalizace, kterou je třeba provést kvůli autonomně řízeným vozidlům.
Multimiliardový průmysl zaměřený na pojišťování motorových vozidel čelí kvůli vozidlům s autonomním řízením radikální restrukturalizaci
Důvodem jsou prognózy, podle nichž by mělo do roku 2035 dojít ke snížení počtu dopravních nehod až o 80 %, což s sebou nutně přinese také snížení pojistného. A právě na toto téma se uspořádala diskusi automobilka Volvo Cars a institutem Thatcham Research.
Společnosti Swiss Re a HERE zveřejnily začátkem minulého měsíce výsledky svého výzkumu, na jehož základě zjistily, že technologie autonomního řízení může jen v roce 2020 globálně snížit platby pojistného až o 20 miliard USD. V současné době pochází 42 % všech příjmů za neživotní pojištění z pojištění motorových vozidel, což znamená, že se jedná o největší pojišťovací odvětví. Automobilka Volvo Cars věří, že pojišťovnám nezbude jiná možnost než reagovat na tyto převratné změny přepracováním stávajícího obchodního modelu.
„Dopad autonomního řízení na pojišťovací průmysl bude ve střednědobém i dlouhodobém horizontu obrovský. Nicméně pojďme se zaměřit na hlavní důvody, proč to všechno děláme: méně dopravních nehod, méně zraněných a méně smrtelných úrazů. Technologie autonomního řízení je za poslední roky jednoznačně nejdůležitější inovací v automobilovém průmyslu,“ uvede generální ředitel společnosti Volvo Cars Håkan Samuelsson na semináři „Budoucnost autonomně řízených vozů – důsledky pro pojišťovnictví“, který se bude konat v Londýně.
Výkonný ředitel společnosti Thatcham Research Peter Shaw řekl: „Výrobci automobilů předpovídají, že vysoce autonomní vozidla, která za určitých podmínek zvládnou řízení zcela ‚bez řidiče‘, budou k dispozici již kolem roku 2021. Není pochyb o tom, že pak dojde ke značnému poklesu počtu dopravních nehod. To jsme zažili již po zavedení automatického nouzového brzdění (AEB) u mnoha nových vozů. Výzkum provedený americkým institutem NHTSA prorokuje, že do roku 2035 dojde v důsledku používání autonomních a online vozidel ke snížení počtu havárií o 80 %. V případech, kdy bohužel nebude možné nárazu předejít, dojde díky zásahu systému alespoň ke snížení rychlosti vozidla, následkem čehož nebude mít havárie tak vážné důsledky.“
Automobilka Volvo Cars se plně zavázala co nejvíce maximalizovat bezpečnostní výhody autonomně řízených vozidel. V souvislosti s tím minulý týden oznámila, že se v roce 2017 chystá ve Spojeném království zahájit pro tuto zemi nejrozsáhlejší testování technologií autonomního řízení s názvem „Drive me UK“, během něhož bude po veřejných silnicích jezdit až 100 autonomně řízených vozidel s posádkou z řad běžných lidí. Jedná se o součást globálního testování, které bude probíhat také ve Švédsku a v Číně.
„Automobilový průmysl nemůže udělat všechny potřebné kroky sám,“ oznámí Håkan Samuelsson svému publiku. „Potřebujeme pomoc vládních institucí. Je naprosto nezbytné, aby výrobci automobilů spolupracovali s vládami zemí celého světa a společně vytvořili soubory zákonů a pravidel, které nám umožní dostat vozidla s autonomním řízením na silnice co nejdříve, abychom mohli začít zachraňovat životy.“
Sajid Javid, britský ministr obchodu, průmyslu a rozvoje, prohlásil: „S automobily, které se samy řídí, bude naše cestování rychlejší, čistější a bezpečnější. Spojené království je průkopníkem v podporování vývoje technologie potřebné pro dosažení tohoto cíle, za což vděčí prvotřídní výzkumné základně a zavedení tohoto typu testování v reálných podmínkách. Tyto technologické pokroky dokazují, že je čtvrtá technická revoluce již za rohem. Protože chceme stát v čele tohoto vývoje, snažíme se přilákat ty největší odborníky a provádět testování v reálných podmínkách.“
„Příchod autonomního řízení představuje revoluci v automobilové bezpečnosti,“ prohlásí Håkan Samuelsson. „Automobilka Volvo má vizi, na jejímž základě nebude počínaje rokem 2020 v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn. Klíčem k dosažení tohoto cíle je právě technologie autonomního řízení.“
Foto:Volvo