MotorInfo

Podvozek SuperSport pro další verze řady Insignia

31.7.2012 15:08
Podvozek SuperSport pro další verze řady Insignia

Opel rozšiřuje nabídku svého sportovního podvozku SuperSport v modelové řadě Insignia i na verze s pohonem předních kol (FWD).

SuperSport tak bude nyní k dispozici i pro vozy s předním pohonem vybavené jedním ze vznětových a jedním ze zážehových motorů.

Sportovní podvozek SuperSport, který je tvořen především přední nápravou HiPerStruts (Hoch Performance Strus) a brzdami Brembo, je nastavený stejně jako u nejvýkonnější verze Insignia OPC (Opel Performance Center). Až dosud byl sportovní podvozek SuperSport vyhrazený pouze pro špičkovou sportovní verzi Insignia OPC a modely Insignia s pohonem všech kol AWD, které byly vždy vybaveny elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem u zadní nápravy e-LSD (electronically controlled Limited Slip Differential), optimalizujícím rozdělování točivého momentu na jednotlivá kola. Od nynějška lze podvozek SuperSport objednat i pro modely s pohonem předních kol FWD v kombinaci se vznětovým motorem 2.0 CDTI o výkonu 118 kW (160 k) nebo zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 162 kW (220 k).

Podvozek SuperSport se dodává spolu se systémem FlexRide, který umožňuje stlačením tlačítka volbu jedné ze tří charakteristik práce tlumičů pérování (Standard, Tour a Sport), přičemž pro každou z nich se adekvátně změní i charakteristika práce elektrického posilovače řízení a elektronického pedálu plynu. Podvozek SuperSport se dodává za příplatek 50 000 Kč.

Přední náprava HiPerStruts, poprvé představená v nejvýkonnějších modelech Insignia OPC, představuje výrazný evoluční stupeň přední nápravy modelu Insignia s tlumičovými vzpěrami McPherson. Náprava HiPerStruts zlepšuje trakci jak na suchém, tak především na mokrém povrchu a umožňuje lepší využití výkonu motoru při jízdě zatáčkami. Náprava HiPerStruts má stejné upevňovací body do karoserie, jako nápravy ostatních modelů řady Insignia, má ale pozměněnou geometrii. Odklon osy čepu řízení je zmenšený z 19 na 9 stupňů, čímž došlo ke zkrácení délky čepu kola o 23 milimetrů na 44 milimetrů. Díky těmto změnám může řidič naplno využívat vysokého výkonového potenciálu motorů. Zmenšený odklon osy čepu řízení redukuje změnu úhlu odklonu kol - proto mají přední kola při zatáčení lepší kontakt s vozovkou, čímž se oddaluje vznik nedotáčivosti. Zkrácený čep kola výrazně redukuje přenos rušivých sil od poháněných předních kol do řízení a zvyšuje odolnost vůči přenosu rázů do volantu při průjezdu zatáček s nerovným povrchem.

Součástí podvozku SuperSport jsou též vysoce výkonné brzdy Brembo na přední nápravě. Ventilované a příčně perforované brzdové kotouče mají rozměr 355 x 32 mm, pevně uložené čtyřpístkové brzdiče dostaly speciální brzdové obložení. Litinové brzdové kotouče jsou upevněné na hliníkových nábojích, které zlepšují tepelnou odolnost brzd a přispívají ke snížení hmotnosti.