Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Michelin uvádí na trh „komunikující“ pneumatiku. Vložením RFID čipu do svých pneumatik vytvořil Michelin elektronickou vazbu, která se přenáší z pneumatiky do systému zpracování dat.
RFID (Identifikace radiové frekvence) čip nevyžaduje baterii, protože je dobíjen elektromagnetickými vlnami vydávanými při přenosu dat. Paměť RFID čipu, který používá Michelin, je rozdělena na 4 části. Jeho životnost je výrazně delší než životnost samotné pneumatiky. A stejně jako je tomu u čárových kódů, neexistuje ani v tomto případě žádné riziko smazání dat nebo existence štítků, které nejsou zaevidovány. Kromě toho stále více zákazníků může do čipů zadávat svá vlastní data, která je možné aktualizovat po celou dobu živnotnosti pneumatiky. Data obsažená v čipech jsou přenášena bezdrátovým, bezkontaktním systémem, který využívá radiové vlny. Studie prokázaly, že je v průměru na kontrolu tlaku a stavu pneumatiky na autobuse či nákladním vozidle potřeba 15 minut. Proto potřebují manažeři vozových parků využívat pro kontrolu pneumatik na stovkách vozidel svých vozových parků komplexní systémy údržby, které nejsou příliš nákladné, a to zejména kvůli dvojitě osazeným kolům, která celkově komplikují proces kontroly.
Michelin tento systém inovoval tím, že vytvořil komplexní údržbový ekosystém, který v sobě kombinuje čipy RFID chips a TPMS (Tyre Pressure Monitoring System – Systém monitoringu tlaku v pneumatikách, bezkontaktní řešení). Díky „komunikující“ pneumatice operátor pouze projde kolem pneumatiky s elektronickou čtečkou, která načte komplexní, mimořádně spolehlivá data získaná díky TMPS za mnohem kratší dobu a zároveň získají z RFID čipu jedinečné identifikační číslo pneumatiky. Díky tomu se mohou kontroly provádět nejen častěji a efektivněji, ale také zárovň díky čipu RFID je zajištěna bezchybná dohledatelnost historie pneumatiky. Tato inovace posiluje dohledatelnost informací, protože kontrola jednotlivého identifikačního čísla každé pneumatiky může být problematická, zejména v případě, kdy jsou čísla pneumatik na vnitřních bočnicích, což se stává velmi často. I když je číslo na vnější straně, bývá obtížné ho přečíst kvůli neustálému tření a škrábancům či jiným překážkám, kterým jsou pneumatiky v náročném prostředí vystaveny. Michelin při navrhování TPMS sensoru využil své zkušenosti s nasazováním a demontáží pneumatik i svou schopnost zajistit, aby toto zařízení bylo vysoce odolné. Schopnost Michelinu inovovat své pneumatiky umožnila dopravním společnostm zlepšit se ve dvou oblastech, které byly v minulosti zcela neslučitelné – opltimalizace doby nutné pro údržbu vozidel a zároveň významně posílit bezpečnost..
6 milird najetých kilometrů a přibližně 20 zaregistrovaných patentů
Přestože byla technologie RFID poprvé průmyslově použita ve vetším rozsahu již v polovině 20. století, je to nyní poprvé, kdy hraje klíčovou roli v procesu přenosu komplexních dat o pneumatikách. Na vývoji této technologie strávil Michelin 7 let, podal přibližně 20 patentů a na 50 000 pneumatikách najezdil 6 miliard kilometrů při testech po celém světě. Michelin ctí svůj závazek zajistit, aby tato technologie byla spolehlivá, dlouhodobě přesně přenášela data a aby společnost vyráběla pneumatiky, které odpovídají obvyklým výkonnostním standardům. Tato inovace je zcela v souladu s cílem vyvíjet vybavení pro elektronické pneumatiky. Pochopení systémů monitoringu tlaku v elektronických pneumatikách umožnilo přinést na trh MICHELIN® X® OneTM, extra širokou pneumatiku pro nákladní vozy, schopnou nahradit duálně montované pneumatiky. Ve Spojených státech se již prodal více než milion těchto pneumatik.
Pět hlavních výhod, které pomáhají optimalizovat provoz vozových parků