Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Goodyear uvedla na trh nové pneumatiky Omnitrac Mixed Service Steer II (MSS II - pro smíšený provoz - řízenou nápravu) a Omnitrac Mixed Service Drive II (MSD II - pro smíšený provoz - hnanou nápravu) - pneumatiky kombinující vynikající výkon ve výborném záběru mimo vozovku, vylepšený kilometrový výkon a lepší brzdění na mokrém povrchu.
Pneumatiky MSS II a MSD II jsou prvními výrobky zbrusu nové generace pneumatik pro smíšený provoz specificky vytvořené, aby vyhověly náročným požadavkům stavebního průmyslu a vozidlům operujícím jak v podmínkách na vozovce, tak mimo ni. Tyto pneumatiky nové generace pro smíšený provoz jsou součástí konceptu technologie Goodyear Max, která kombinuje nejnovější materiály s revolučním dezénem, aby zlepšila celkový výkon.
Pomoc výsledkům provozovatelů
Pneumatiky Goodyear Omnitrac MSS II a MSD II pomáhají provozovatelům ušetřit peníze několika způsoby. Inovativní technologie a výrobní proces, jako optimalizovaná konstrukce kostry, poskytují vysokou odolnost a vynikající protektorovatelnost.1 Tím se rozumí skutečné, hmatatelné výhody pro provozovatele ve smyslu zlepšené odolnosti vůči poškození v drsných podmínkách smíšeného provozu, odolnost vůči šíření koroze a zvýšená pevnost. Důmyslný dezén2 pneumatik nové generace navíc znamená, že pneumatika MSD II nabízí o 17 % vyšší potenciál kilometrového proběhu a MSS II a MSD II také poskytují dobré úrovně valivého odporu, což je další výhodou v oblasti nákladů.
K dispozici s technologií DuraSeal
Pneumatiky MSS II a MSD II jsou také doplňkově k dispozici s inovativní technologií DuraSeal, která je jedinečná u pneumatik Goodyear Omnitrac pro smíšený provoz. Tato vlastnost patentovaná společností Goodyear zastavuje únik vzduchu, pokud běhounem pronikne předmět o velikosti do 6 mm v průměru, díky zapuštěné vrstvě těsnicí hmoty v bloku běhounu. I pokud se předmět z pneumatiky vyjme, těsnicí hmota stále zabraňuje ztrátě vzduchu. To znamená, že nákladní vozidla, která mohou utrpět defekt běhounu, nemusí být typicky odstavena mimo provoz, aby mohla být opravena, což by vedlo k nákladnému prostoji.
V průmyslu první pneumatiky super single drive pro smíšený provoz
Společnost Goodyear také vyrábí pneumatiky MSD II super single drive v rozměrech 385/55R22.5 a 495/45R22.5. Tyto inovativní pneumatiky byly vyvinuty ve spojení s nákladními vozy Mercedes a Renault a nabízejí výraznou úsporu hmotnosti.
Lepší záběr a přilnavost za mokra
Tyto nové pneumatiky také poskytují výrazná zlepšení oproti svým předchůdcům v klíčových ukazatelích výkonu - v záběru a přilnavosti za mokra. Například kombinace pneumatik MSS II a MSD II přináší o nemalých 6 % lepší záběr mimo vozovku, zatímco výkon na mokrém povrchu se také zlepšil: brzdění na mokré vozovce je o 3 % lepší a kruhové testy za mokra ukazují, že tato kombinace pneumatik poskytuje o 2 % lepší přilnavost při jízdě na mokré vozovce. Všechny tyto výhody ukazují, jak kombinace MSS II a MSD II umožňuje provozovatelům maximalizovat operační výkon a ušetřit peníze.
Připraveni na rok 2012
Za několik málo let vstoupí v platnost nové nařízení EU o požadavcích na minimální výkon pneumatik. S pneumatikami Omnitrac MSS II a MSD II si mohou provozovatelé být jisti vědomím, že jejich pneumatiky tyto požadavky splňují. Protože obě pneumatiky vyhovují nařízení EU 661 o valivém odporu a hluku už dva roky před jeho právním účinkem, provozovatelé obouvající MSS II a MSD II dnes mohou zůstat v jistotě, že budou kryti, až přijde rok 2012.
Pneumatiky Goodyear Omnitrac MSS II jsou určeny pro řízené nápravy a Omnitrac MSD II pro hnané nápravy. Obě charakterizuje technologie Omnitrac Max, nejnovější člen rodiny technologií Goodyear Max, která kombinuje nejnovější technologické materiály a prvky dezénu, včetně běhounových směsí odolných vůči poškození, robustní konstrukci kostry a optimalizovaný dezén běhounu. To vede k vynikajícímu kilometrovému výkonu a záběru, v kombinaci s dobrou protektorovatelností pro lepší efektivitu vozového parku. Charakteristické prvky zahrnují široké běhouny pro vyšší potenciál kilometrového proběhu či ochranu proti kamínkům. Vylepšení dezénu běhounu také přináší lepší brzdnou schopnost a redukují hluk. Ochrana proti poškození je pro vozidla operující v drsných podmínkách kritická, aby zamezila proříznutí a defektům, které mohou postihnout kostry nevhodné pro protektorování. Pneumatiky Goodyear Omnitrac MSS II a Omnitrac MSD II jsou k dispozici v níže uvedených rozměrech. Všechny pneumatiky Goodyear pro nákladní vozidla jsou plně prořezávatelné a protektorovatelné. Od června 2010 je k dispozici verze DuraSeal.
OMNITRAC MSS II | NOSNOST/ RYCHLOST |
315/80R22.5 | 156/150 K |
13R22.5 | 156/150 K |
OMNITRAC MSD II | NOSNOST/ RYCHLOST |
315/80R22.5 | 156/150 K |
13R22.5 | 156/150 K |
385/55R22.5 (super single drive) | 160 K |
495/45R22.5 (super single drive) | 169 K |
1Charakteristikami jsou běhounové směsi vysoce odolné proti protržení a stárnutí, specifická směs pod běhounem, odolné materiály nárazníku pneumatiky a vysoce pnoucí materiál kostry.
2Pneumatiky Omnitrac MSD II pro hnanou nápravu charakterizuje široký běhoun. Masivní středové žebro běhounu, které vylepšuje vlastnosti opotřebení, je položen mezi souvislé otevřené drážky směřující k ramenům, jež umožňují lepší samočištění. Záběr v blátě je vylepšen díky kompenzaci krajového ramenního bloku. Dezén běhounu, který charakterizují čtyři nebo pět žeber v závislosti na rozměru, má specifickou sekvenci rozteče pro snížení hluku na vozovce.