MotorInfo

Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR

30.3.2015 10:33
Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR

Bridgestone vstoupil v roce 2014 poprvé na evropský trh zemědělských pneumatik představením pneumatiky VT-TRACTOR. Tato vrcholná zemědělská pneumatika Bridgestone byla speciálně zkonstruována s cílem zvýšit produktivitu a výnosy v zemědělství při současné ochraně cenné půdy pro budoucnost.

Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR dostala do vínku speciální konstrukci VF („very high flexion“), která umožňuje velmi vysokou míru ohýbání bočnic, a vyspělý dezén. Díky tomu může být v porovnání se standardními pneumatikami provozována při nižším tlaku. Větší styčná plocha umožňuje zemědělcům sklízet větší úrodu, pracovat rychleji a převážet větší náklady při nižší spotřebě paliva – a to vše při současné ochraně půdy.

Lothar Schmitt, ředitel divize zemědělských pneumatik a pneumatik OTR ve společnosti, ke vstupu značky Bridgestone na evropský trh zemědělských pneumatik říká: „Filozofie, z níž vychází nová řada zemědělských pneumatik Bridgestone, se zaměřuje na dosažení dokonalé rovnováhy mezi efektivitou a ochranou životního prostředí v zemědělství. Pečeť ‚Soil Care by Bridgestone‘ je zárukou, že tyto pneumatiky umožní zemědělcům rychlejší, efektivnější, ekonomičtější a především ekologičtější práci. Tímto způsobem pomáháme zemědělcům dosahovat vyšších výnosů a vyšší produktivity jak v současnosti, tak i v budoucnosti.“

Speciální profil patky pneumatiky Bridgestone VT-TRACTOR umožňuje větší míru ohýbání bočnic při nižším tlaku v porovnání se standardními pneumatikami a pneumatikami IF („improved flexion“). Nová pneumatika s konstrukcí VF („very-high flexion“) má při nižším tlaku vzduchu (0,8 baru) o 26 % větší styčnou plochu než hlavní konkurenti, čímž se snižuje míra utužování půdy a zvyšuje úroda. Bridgestone používá u pneumatiky VT-TRACTOR nový dezén, který minimalizuje prokluzování kol a narušování půdy. Výsledkem je vynikající trakce, která urychluje práci na poli. Testy společnosti Bridgestone ukazují, že zemědělci, kteří jezdí na pneumatikách VT-TRACTOR, mohou za den obdělat o téměř celý hektar větší plochu.

Vynikající trakce umožňuje další snížení provozních nákladů v podobě úspory paliva na poli. V porovnání s pneumatikami provozovanými s tlakem 1,0 baru přináší pneumatika Bridgestone VF při tlaku 0,8 baru úsporu až 36 litrů paliva na 50 hektarů. Bridgestone VT-TRACTOR může také při stejné rychlosti jízdy převážet až o 40 % těžší náklad než standardní pneumatiky. To znamená menší počet potřebných jízd po silnici, z čehož plyne další snížení provozních nákladů. Kromě toho mohou zemědělci s pneumatikou Bridgestone VT-TRACTOR ušetřit čas, protože nemusí zastavovat a měnit tlak při přejíždění z pole na silnici a zpět. Pneumatika VT-TRACTOR navíc usnadňuje ovladatelnost vozidla a zvyšuje jízdní komfort, což jsou důležité bonusy při celodenní tvrdé práci. Ohebnější konstrukce bočnic pohlcuje nárazy od nerovností vozovky, zatímco dezén s prodlouženými lamelami přispívá ke klidnější jízdě.

Cílovou skupinou nové řady prémiových zemědělských pneumatik Bridgestone jsou velké zemědělské podniky a velcí provozovatelé nejmodernějších vysokorychlostních zemědělských strojů. Pneumatika VT-TRACTOR je v současnosti nabízena na evropských trzích v rozměrech pro kola s průměrem ráfku 28 až 42 palců.

Pneumatika Bridgestone VT-TRACTOR byla vyvinuta a testována v TCE (Technical Center Europe), evropském vývojovém centru Bridgestone nedaleko Říma v Itálii, oddělením pro vývoj zemědělských pneumatik, jehož tým se specializuje výhradně na vývoj zemědělských produktů. Toto oddělení pracovalo na dvou klíčových prvcích pneumatiky VT-TRACTOR: použití standardu VF a technologie NRO (Narrow Rim Option).

Pneumatika je vyráběna exkluzivně v závodě Puente San Miguel (PSM) ve Španělsku. Ten zaměstnává přibližně 400 lidí, včetně administrativních zaměstnanců a pracovníků ve skladu. Celý výrobní areál pokrývá plochu téměř 100 000 m².

 

Foto:Bridgestone