Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
BMW uvede na trh druhý model značky BMW i. Sportovní BMW i8 s plug-in hybridním pohonem se začne na českém trhu prodávat v březnu letošního roku za cenu od 3 442 400 Kč včetně DPH.
Vyspělá aerodynamika je určujícím prvkem celého designu vozu BMW i8. Koeficient odporu vzduchu činí cx = 0,26. Tento 2+2místný sportovní vůz má strukturu prostoru pro posádku tvořenou monokokem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, který je zárukou nejen nízké hmotnosti, ale také potřebné tuhosti. Pohotovostní hmotnost má hodnotu 1 490 kg.
Pohon BMW i8 zajišťuje pokrokový plug-in hybridní systém eDrive, jehož hlavním prvkem je přeplňovaný zážehový tříválec 1,5 litru s výkonem 170 kW/231 k, který pohání zadní kola. V dokonalé součinnosti s ním pracuje elektromotor o výkonu 96 kW/131 k, pohánějící přední kola. BMW i8 je díky tomu vybaveno aktivním systémem pohonu všech kol, který dokáže efektivně hospodařit s energiemi. Výkon celé hnací soustavy dosahuje 266 kW/362 k a točivý moment vrcholí hodnotou 570 N.m. Automobil je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,4 sekundy a dosahuje nejvyšší elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Tyto parametry jsou o to pozoruhodnější, že v kombinovaném režimu vykazuje vůz spotřebu 2,5 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 jen 59 g/km. Kromě plug-in hybridního pohonu je BMW i8 schopné jet zásluhou lithium-iontového akumulátoru umístěného uprostřed vozu také výhradně na elektrický pohon. V tomto případě má dojezd přibližně 35 km s nejvyšší rychlostí 120 km/h.