Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Tým TOYOTA Racing oznámil další podrobnosti o chystané účasti ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů FIA.
Nový tým, jehož domovskou základnou je TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem, zažije svoji závodní premiéru 5. května v závodu 6 hodin Spa-Francorchamps, který je druhým kolem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA. Do dalšího závodu 24 hodin Le Mans. 16. -17. června 2012 pak TOYOTA Racing plánuje nasadit dva vozy TS030 HYBRID. Účast v dalších kolech šampionátu bude dodatečně potvrzena.
Pro jeden vůz již byla potvrzena jezdecká sestava: Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. O konečném složení jezdecké sestavy pro druhý vůz se stále jedná. Do TOYOTA Racing kromě toho nastoupil Andrea Caldarelli z italské Pescary, coby juniorský jezdec týmu.
Model TS030 HYBRID od TOYOTY je následníkem speciálů TS010 a TS020, které se v 90. letech zúčastnily závodů Le Mans a skončily na stupních vítězů (TS je zkratkou pro TOYOTA Sport).
TOYOTA je vůbec prvním výrobcem, který potvrdil, že do soutěží světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA nasadí vůz s hybridním pohonem. Automobilka Toyota tak akcentuje svoji průkopnickou technologii, která se objevuje ve více než 3,5 milionech hybridních automobilů TOYOTA prodaných po celém světě. Hnací ústrojí THS-R (TOYOTA Hybrid System - Racing) bylo navrženo s důrazem na maximální výkon pohonu. Používá zcela nový zážehový motor V8 bez přeplňování o zdvihovém objemu 3,4 l a hybridní soustavu s ukládáním energie do kondenzátoru vyvinutého společností Nisshinbo, která je oficiálním partnerem týmu. V rámci prvního testování modelu TS030 HYBRID v kontextu platných soutěžních předpisů se budou vyhodnocovat přínosy předního elektromotoru od Aisin AW a zadního elektromotoru od firmy DENSO, která je oficiálním partnerem závodního týmu. Předpisy omezují zapojení hybridní soustavy na rekuperaci nejvýše 500 kJ mezi brzdnými zónami, navíc s omezením pouze na jeden elektromotor.
Podobně jako u běžných sériových modelů Toyota s plně hybridním pohonem se energie získává při brzdění, přičemž TS030 HYBRID může jet v čistě elektrickém režimu s nulovými emisemi a nulovou spotřebou paliva. Společnost TMG vyvinula a zkonstruovala zcela nový podvozek LMP1 z uhlíkových vláken. TMG rovněž poprvé sestavila kompletní vůz, který se 11. - 13. ledna představil na francouzském závodním okruhu Paul Ricard.
TS030 HYBRID během exkluzivního testování na francouzské trati absolvoval několik set kilometrů, včetně jízdy v noci. S ohledem na časné stádium zkušebního programu pak tento vůz překvapil vysokou úrovní spolehlivosti a výkonu. Za volantem TS030 HYBRID na okruhu Paul Ricard usedali Alex Wurz a Nicolas Lapierre, k nimž se připojil i třicetiletý japonský pilot Hiroaki Išiura, který je možným kandidátem do jezdecké sestavy pro závody, ve kterých TOYOTA Racing nasadí dva vozy.
Oficiálními partnery programu TOYOTA Racing jsou mj. ZENT, Aisin, Nippon Steel, Takata, Toyoda Gosei a Michelin.
O účasti týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů FIA:
Světového šampionátu vytrvalostních závodů FIA se TOYOTA poprvé zúčastnila v roce 1983, kdy zahájila své dlouholeté aktivní angažmá ve vytrvalostních závodech, včetně několika účastí v závodu 24 hodin Le Mans. Vozy TOYOTA se v minulosti zúčastnily 13 závodů 24 hodin Le Mans, kde bylo nasazeno celkem 36 vozů této značky. TOYOTA třikrát získala pódiové umístění, pokaždé za dojezd na druhém místě. Při započtení těchto výsledků skončila Toyota celkem devětkrát mezi šesti nejlepšími. V kvalifikaci získala TOYOTA čtyřikrát startovní pozici v první řadě, včetně jedné pole position. V roce 2012 se TOYOTA vrací do světového šampionátu vytrvalostních závodů FIA s vozem TS030 HYBRID (LMP1 s hybridním pohonem), který se zúčastní vybraných podniků šampionátu. Podvozek závodního speciálu navrhla a zkonstruovala společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kde má závodní tým své sídlo. TMG je někdejší domovskou základnou továrních týmů TOYOTA světového šampionátu v rallye a Formule 1. V letech 1998-99 společnost TMG rovněž zajišťovala konstrukci a provozování modelu TOYOTA TS020 (GT-One) Le Mans. TMG nyní kromě zajišťování zázemí továrního týmu v motoristických soutěžích sleduje nový směr coby poskytovatel „high-performance“ konstrukčních služeb třetím stranám, stejně tak jako pro vozy značky TOYOTA.