MotorInfo

Pick-up Ford Ranger vstupuje na náš trh

16.5.2012 22:54
Pick-up Ford Ranger vstupuje na náš trh

Zcela nový pick-up Ford Ranger přichází ve třech variantách karoserie - Single, Super a Double.

Robustnost a všestrannost, tedy vlastnosti typické pro vozy kategorie pick-up, se u nového vozu Ranger setkávají s důmyslnými technologiemi, mimořádnou bezpečností a nejvyššími standardy kvality i komfortu. Ranger je vyráběn ve třech praktických variantách karoserie (Double, Super a Single), které patří k nejprostornějším ve své třídě. Zákazníci si mohou vybírat ze dvou nových výkonných a úsporných vznětových motorů Duratorq TDCi a pohonu dvou (4x2) nebo všech čtyř (4x4) kol.

Od základu nový Ranger byl navržen a vyvíjen s cílem být nejlepší nebo alespoň mezi nejlepšími ve své třídě ve všech ohledech důležitých pro zákazníky – a to zejména pro ty, kteří Ranger používají jak k práci, tak pro zábavu a volný čas. Ranger nyní nabízí vyšší přepravní kapacitu, nejvyšší dovolenou hmotnost přívěsu ve své třídě a zároveň také inovativní a komfortní prvky včetně moderních asistenčních systémů. Nový Ranger je také první pick-up, který získal pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP. Celková úroveň ochrany, kterou poskytuje posádce, byla obodována na 89 procent dosažitelného maxima. To je historicky nejlepší skóre pro vůz typu pick-up a jedno z nejvyšších, které byly v Euro NCAP kdy zaznamenány bez ohledu na typ automobilu.

Přední část zaujme charakteristickou maskou se třemi horizontálními lištami, což je společný znak všech užitkových automobilů značky Ford. Designéři v této souvislosti hovoří o „robustnosti pro 21. století“. Zvýšením linie pontonu návrhářský tým jednak dosáhl optického zvýraznění robustnosti automobilu, jednak získal více prostoru pro náklad. Dvousedadlová varianta Single Cab je ze všech tří variant karoserie nejvhodnější pro převoz rozměrných nákladů. Korba s objemem 1,82 m3 a užitečné zatížení přes 1 300 kg jsou dostatečně výmluvné. Zákazníci ocení motor o výkonu 92 kW se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 či 4x4.

Varianta Super Cab je vybavena druhým párem pomocných dveří (otevírajících se dozadu) a čtyřmi sedadly. Nabízí tak více vnitřního prostoru, využitelného pro dva cestující nebo pracovní nástroje, přičemž objem korby 1,45 m3 a užitečné zatížení přes 1 250 kg jsou opět nejlepší ze všech srovnatelných automobilů. Zákazníci si mohou vybrat z motorů o výkonu 92 kW nebo 147 kW s pohonem 4x4.

Vrchol nabídky karoserií představuje čtyřdveřový pětimístný Double Cab. Cestujícím poskytuje nejvíce prostoru pro nohy v této třídě, zároveň ale disponuje dostatečně velkou korbou – její objem činí 1,21 m3 a užitečné zatížení přesahuje 1 100 kg. Tato verze je dodávána výhradně s pohonem všech čtyř kol, může být osazena motorem o výkonu 147 kW a zákazníci se mohou rozhodovat mezi manuální a automatickou převodovkou.

Ranger kombinuje výjimečnou přepravní kapacitu s nejvyšší dovolenou hmotností přívěsu a nejlepší brodivostí ve své třídě. Modely s pohonem všech čtyř kol utáhnou přívěs o hmotnosti až 3 350 kg, popřípadě mohou i při plném zatížení zdolat vodní překážku o hloubce až O,8 metru.

 

Odvážně navržený interiér využívá materiály, které jsou kvalitní, elegantní a zároveň dlouhodobě odolné vůči méně šetrnému zacházení. Aby dostál svému záměru stát se inovativním lídrem svého segmentu, přichází Ranger s důmyslnými technologiemi, jež činí tento pick-up komfortnějším, bezpečnějším a zábavnějším. Ve vybraných modelech s rozhraním Bluetooth a vstupem pro USB a iPod lze ovládat přehrávání hudby, rádio, klimatizaci a telefon hlasovými pokyny. Ve vyšších stupních výbavy nechybí dvouzónová klimatizace či tempomat a některé verze nabízejí i satelitní navigaci s barevným displejem o úhlopříčce pěti palců. Kromě modernějšího interiéru ocení majitelé nového Rangeru i zdokonalené jízdní vlastnosti. Zcela nový podvozek totiž přináší komfort srovnatelný s osobními automobily, menší ovládací síly, preciznější ovladatelnost a lepší jízdní stabilitu.

Vyšší výkon při nižší spotřebě

Pohonné jednotky zcela nového Fordu Ranger byly zkonstruovány tak, aby zákazníkům přinesly kombinaci výkonu a točivého momentu s nízkou spotřebou paliva. K dispozici jsou dva nové motory Duratorq TDCi. Na vrcholu palety motorizací stojí nový vznětový pětiválec 3,2 l o výkonu 147 kW. Díky tomu, že celých 90 procent z maximální hodnoty jeho točivého momentu (470 N.m) je k dispozici v rozmezí od 1 700 do 3 500 1/min, vyznačuje se tento pozoruhodný motor pružností a dynamikou. Jeho spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 9,5 l/100 km (ve variantě s pohonem 4x4 a přímo řazenou převodovkou). Dalším motorem v nabídce je vznětový čtyřválec 2,2 l. K dispozici je ve variantách 92 kW a 110 kW. Obě kombinují dynamiku s hospodárným provozem. Ve spojení s pohonem 4x2 činí spotřeba motorizace 92 kW v kombinovaném cyklu 7,3 l/100 km.

 

 

Výborná ochrana cestujících i chodců

Díky široké paletě prvků pasivní bezpečnosti se nový Ranger stal prvním pick-upem v historii, který získal pět hvězdiček Euro NCAP. V celkovém hodnocení bezpečnosti dosáhl na 89 procent možného maxima. To je jedno z nejlepších skóre v historii Euro NCAP bez ohledu na typ a kategorii automobilu. Navíc Ranger zabodoval i v ochraně chodců. V této disciplíně získal plných 81 procent, což je nejvíce ze všech automobilů, které organizace Euro NCAP do té doby testovala. Pro zvýšení aktivní bezpečnosti na silnici i v terénu jsou vybrané modely Rangeru vybaveny novým pokročilým elektronickým stabilizačním programem (ESP). Ten zahrnuje řadu specializovaných systémů jako například Asistent pro sjíždění prudkého klesání (napomáhá řidiči zvládnout jízdu na příkrých svazích), Asistent pro rozjezd ve svahu (zabraňuje nežádoucímu couvnutí při rozjezdu), Dynamická stabilizace přívěsu (zajišťuje stabilitu jízdní soupravy při tažení přívěsu) nebo Dynamická adaptace na aktuální zatížení (pro zajištění optimální stability vozidla s ohledem na hmotnost nákladu).

Ceny nového vozu Ford Ranger začínají na 485 500 Kč bez DPH.