Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Značka Peugeot představila vozy, které využívají pohon Dangel 4x4.
Výkonnost vozidel Dangel v terénu je výsledkem efektivního technického řešení, které je zároveň relativně jednoduché a má nízkou hmotnost. V detailech zůstává princip fungování pohonu 4x4 Dangel u všech přestaveb srovnatelný. Liší se však samozřejmě v technickém provedení a strojařských pracích, které jsou uzpůsobeny jednotlivým modelům.
Každá přestavba Dangel vychází z vozu s předním pohonem, které je následně vybaveno pohonem s viskózní spojkou. Ta v určitých přesně vymezených případech automaticky přenáší část točivého momentu na zadní kola. Například na silnici je chování vozu Dangel zcela srovnatelné s původním vozidlem. Při stálé rychlosti viskózní spojka nezapojuje pohon zadních kol, což vede ke snížení spotřeby pohonných hmot. Při akceleraci pak viskózní spojka reguluje pohon zadních kol tak, aby bylo dosaženo plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností a vysokého stupně bezpečnosti.
Také v terénu nabízí přestavba řadu výhod, především automatické zapojení zadních kol v případě potřeby. Vozidlo 4x4 Danel se před zapojením pohonu všech kol nemusí zastavit, a tak se snadno pohybuje v kluzkém a nerovném terénu. Přechod z pohonu jedné nápravy na pohon všech kol je tak pro uživatele zcela samozřejmý, nevyžaduje žádnou manipulaci s ovládáním mezinápravové převodovky ani žádné zvláštní zkušenosti.
Přestavba o hmotnosti 85 kg
Kromě viskózní spojky jsou dalšími klíčovými prvky pohonu Dangel pohon napojený na původní převodovku, spojovací hřídel a mezinápravová převodovka. V některých případech je zadní náprava kvůli připojení pohonu pouze upravena, jindy je koncipována zcela nově s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu. Celá hnací soustava Dangel je koncipována tak, aby dosahovala co nejnižší hmotnosti. Hnací soustava pro Peugeot Partner tak váží pouhých 85 kg, což je o 30 % méně, než u předchozí generace. Snížení hmotnosti na minimum je pro značku Dangel prioritou, zajistí se tak lepší jízdní vlastnosti v terénu a sníží se spotřeba paliva. Všechny vozy Dangel 4x4 tak ve své kategorii vykazují nejnižší množství emisí CO2.
Připraven na jízdu v terénu
Koncepce Dangel se neomezuje pouze na vestavění pohonu všech kol. Na každém voze jsou navíc provedeny speciální úpravy vylepšující jízdní vlastnosti v terénu. Hlavní z nich se týká tlumičů, jejichž koncepce byla přepracována tak, aby bylo docíleno zvýšení světlé výšky. Přestavba Dangel zahrnuje také montáž spodního ochranného krytu motoru a částí pohonu předních kol. Tyto ochranné prvky jsou zárukou bezpečné jízdy v náročném terénu.
Nabídka přestaveb 4x4: Endurance, Performance, Extrême a Extrême+
ENDURANCE
Základní typ přestavby. Tato přestavba dodá do továrního vozidla pohon zadní nápravy, který se připojuje buď automaticky přes viskózní spojku (Boxer, Expert) nebo manuálně pneumatickou spojkou (Partner). Tento typ přestavby je vhodný pro základní typ použití jízdy s pohonem 4x4 (jízda po běžných silnicích se zhoršenými adhezními podmínkami, například zimní podmínky).
PERFORMANCE
Vychází z předchozí verze, která je doplněna o zadní diferenciál se zvýšenou svorností. Tato úprava je vhodná pro použití v lehkém terénu, kdy „samosvorný“ diferenciál zvýší průchodnost vozidla na povrchu se špatnou adhezí (např. bláto).
EXTREME
Vychází z verze PERFORMANCE, která je doplněna o uzávěrku zadního diferenciálu. Tato modifikace je určena pro použití v těžkém terénu. Uzávěrka zadního diferenciálu umožňuje rozjezd vozidla za velmi ztížených adhezních podmínek. Tato úprava dále zahrnuje středový kryt podvozku vozidla.
EXTREME+
Verze určená pouze pro vozy PARTNER. Doplňuje verzi EXTREME o redukovaný převodový stupeň, který usnadňuje rozjezd do svahu, manévrování nebo rozjezd s přívěsem, dále je tento doplněk nutný k bezpečnému sjíždění svahů v těžkém terénu.
U modelu Partner je systém doplněn redukovaným rychlostním stupněm určeným pro pomalou jízdu v náročném terénu s ovládáním přímo na řadicí páce. Toto zařízení je zabudováno do převodovky za použití speciálních karterů. Tento „šestý rychlostní stupeň“ nabízí celou řadu výhod, jak ve stoupání, kde eliminuje problémy s rozjezdem zatíženého vozidla ve svahu a ulehčí tak spojce, tak při jízdě z kopce, kde díky silnější motorové brzdě umožňuje pomalejší a bezpečnější pohyb. Náročné úseky tak projedete hladce a bez velkých otřesů.
Snížená spotřeba pohonných hmot
Pohonné jednotky Dangel 4x4 skýtají z technického hlediska řadu výhod. Na jednu stranu jde o objektivní přednosti pohonu všech kol, na druhou stranu o optimalizaci hmotnosti v poměru k originálnímu vozu s pohonem dvou kol. Tyto parametry umožňují značně snížit dopad na celkovou energetickou náročnost vozu. Pokud jde o spotřebu pohonných hmot, přestavba 4x4 Dangel se příliš nevzdaluje od hodnot základního vozu a nabízí tak prakticky srovnatelné kilometrové náklady. Díky extrémně nízké nadspotřebě také přestavba 4x4 Dangel umožňuje snížit na minimum emise škodlivin.
Snaha vyrábět vozy s ohledem na životní prostředí se odráží v emisních výsledcích celé řady Dangel, která je ve všech kategoriích vozů 4x4 na prvním místě. Nejlepším příkladem je osobní úprava 4x4 modelu Partner, která v testech vykazuje méně než 150 g emisí CO2 na kilometr (kombinovaná spotřeba: 5,7 l/100 km).
Vozy Dangel ve službách evropských motoristů
Veškerá produkce a všechny přestavby Dangel probíhají vždy v rámci oficiální partnerské spolupráce s výrobcem původního vozu. Tato partnerská spolupráce zaručuje klientům značky Dangel přístup k celé řadě výhod v obchodní i technické oblasti. Celá síť koncesionářů dané značky tak může dodávat všechny vozy Dangel, provádět jejich údržbu a poskytovat na ně záruční servis. Klient/uživatel má tedy k dispozici prostředníka přímo v místě svého působení. Nové vozidlo s pohonem dvou kol objednané přímo u koncesionáře Peugeot je tak k dispozici s veškerou původní výbavou s výjimkou té, která se vylučuje s přestavbou. Vůz je pak převezen přímo z místa výroby do závodu Dangel v Sentheimu. Celá přestavba trvá 4 – 6 týdnů.
Partnerská spolupráce mezi značkou Dangel a originálním výrobcem přináší také další výhody z hlediska uplatňování záruky. Na přestavby Dangel je stejně jako u originálních vozidel poskytována dvouletá záruka. Koncesionář se postará o uplatnění této záruky za podmínek záruky poskytované originálním výrobcem. Značka Dangel má také vlastní oddělení technické podpory, na které se koncesionáři mohou obrátit telefonicky nebo prostřednictvím intranetu, a disponuje stálým skladem náhradních dílů, které dodává ve lhůtě 24 až 48 hodin do celé Evropy. Dangel nabízí také speciální služby pro VIP klienty a velkoodběratele, od údržby vozů Dangel přes pořádání školení až po kurzy základů jízdy v terénu. Výrobky Dangel jsou každodenními společníky mnoha velkých evropských subjektů soukromého i státního sektoru ve všech odvětvích, kde je výkonné a spolehlivé terénní vozidlo nezbytností.
Výzkum a vývoj pro automobilový průmysl
Po zkušenostech z oblasti projektování, homologace, přestavby a malosériové výroby vozidel otevřela značka Dangel oddělení výzkumu a vývoje, které nabízí své služby všem nespecializovaným výrobcům automobilů. Dangel tak nabízí své znalosti v oboru projektování a vývoje prototypů nebo automobilových komponentů.
Pohled do historie značky Dangel
Automobilka Dangel již vyrobila 30 000 vozů a je největším francouzským výrobcem terénních užitkových vozidel. Historie značky sahá do roku 1980, kdy byla vytvořena společnost za účelem výroby vozů Peugeot 504 4x4 Dangel.
Henri Dangel se proslavil v sedmdesátých letech v motoristickém sportu. Roku 1975 se začal zajímat o vozy s pohonem všech kol a v první fázi přišel s nápadem prodávat sady pro přestavby Peugeotu 504 z verze 4x2 na verzi 4x4. Po první projektové fázi svůj návrh roku 1978 předložil přímo společnosti Peugeot, která mu poskytla dva vozy 504 Break. Na jaře roku 1980 došlo k podepsání partnerské spolupráce týkající se prodeje vozů Peugeot 504 4x4 a k založení společnosti Automobiles Dangel. Za pouhá tři desetiletí se značka Automobiles Dangel prosadila jako plnohodnotný výrobce, který v současné době vyrábí 3 000 vozidel ročně a dosahuje obratu 15,5 milionů EUR.
Přehled hlavních událostí v dějinách společnosti
1980 Založení společnosti
1983 1 000 vyrobených vozidel
1987 První furgony 4x4 Dangel (Peugeot J5)
1989 5 000 vyrobených vozidel
1991 První minivany 4x4 Dangel
1995 10 000 vyrobených vozidel
2000 15 000 vyrobených vozidel
2003 Certifikát ISO 9001 v2000
2006 25 000 vyrobených vozidel
2007 Boxer 4x4
2008 Expert 4x4
2008 Roční produkce 29 000 vozidel
2009 Partner 4x4
2012 Roční produkce 36 000 vozidel