Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot v České republice dosáhl za první pololetí letošního roku tržního podílu 4,95 %, čímž zlepšil svůj výsledek ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 0,62 procentního bodu a o dvě příčky v pořadí automobilek.
V kontextu klesajícího trhu v České republice značka Peugeot za první pololetí letošního roku posílila svůj tržní podíl na 4,95 % oproti 4,33 % v roce 2012, postoupila v žebříčku automobilek na 5. místo, a navíc navyšuje počet objednávek, které zaručují udržení pozice i v následujících měsících. Rostoucí podíl na trhu je výsledkem úspěšných obchodních a marketingových aktivit značky, které vyústily v mimořádně prodejně úspěšný červen, kdy značka Peugeot dosáhla svého nejlepšího letošního výsledku: 853 registrovaných vozů, s podílem na trhu 5,5 % a téměř 6% zlepšení oproti loňskému červnu.
Joël Gorin, generální ředitel Peugeot ČR: „Na našich výborných prodejích se podílelo několik faktorů: úspěch nových produktů – 208 GTi, faceliftu RCZ a hlavně 2008, dále posílení prodeje loni uvedených vozů 208 a 301 a hlavní roli měli naši koncesionáři, kteří se projevili jako mimořádně efektivní obchodníci schopni dokonale využít potenciálu vozu Peugeot 308, který na podzim nahradí nový model. Vysoký počet uzavřených objednávek podpoří nastavený prodejní trend a do konce roku předpokládáme, že se náš podíl na trhu přehoupne přes 5 %.“
Peugeot ve světě
V kontextu globálního oslabení evropského trhu a naopak rozvíjejících se mezinárodních trhů realizovala společnost Automobiles Peugeot v prvním pololetí 2013 v celosvětovém měřítku 808 000 prodaných vozů. Vzhledem k výsledkům v prvním pololetí 2012 (812 000) jsou prodeje montovaných vozidel téměř stabilní (808 000). Pokles, ke kterému došlo (-15,4 %, tj. 147 000 vozů), lze téměř celý přičíst na vrub přerušení dodávek montážních dílů do Íránu od února 2012.
Značka si v několika ohledech vybudovala dobrou pozici pro obchodní rozvoj ve druhém pololetí a úspěšnou obchodní strategii ve střednědobém horizontu:
V první polovině roku 2013 pokračovala značka Peugeot ve své produktové ofenzívě. Model 208 v červnu překročil hranici 400 000 vozů vyrobených v Evropě (Francie a Slovensko) a v Brazílii. Jen něco málo přes rok po svém uvedení na trh obsadil model 208, následovník v dvojkové linii značky Peugeot, druhé místo ve velmi silně konkurenční kategorii hatchbacků segmentu B: ke konci května 2013 se ve Francii, Nizozemí a Dánsku stal nejprodávanějším vozem ve své třídě, druhé místo obsadil ve Švýcarsku, Norsku a Portugalsku a na třetím místě se umístil v Belgii, Lucembursku a Slovinsku. Na začátku jara byla modelová řada tohoto vozu korunována dvěma exkluzivními verzemi: městskou verzí 208 XYa modelem 208 GTi, s nímž ožívá duch uznávané sportovní legendy. Model 208 se také úspěšně podílí na zvyšování úrovně vybavenosti prodávaných verzí: 30 % prodaných vozů realizovaných v prvním pololetí mělo úroveň výbavy 3, 3+, GTI nebo XY. Se zahájením výroby v Brazílii a uvedením vozu na trh v Latinské Americe a v Rusku se mezinárodní působnost modelu 208 v prvním pololetí dále rozšířila. V uvedeném období se prodalo 179 000 vozů 208.
Na trhu s rychle rostoucí poptávkou po CUV vozech kategorie B vyvolal městský crossover 2008, uvedený s měsíčním předstihem na začátku května, mimořádný zájem (celkem 29 000 přijatých objednávek). V červnu tak objednávky v Evropě překročily 31 % již navýšených prodejních cílů a navíc s prodejním mixem orientovaným na lépe vybavené verze (73 % v úrovni 3 a 4). Tento obchodní úspěch bude znamenat navýšení výrobní kapacity továrny v Mulhouse a vytvoření dodatečné výrobní směny. Od října tak výrobní linky tohoto alsaského závodu denně opustí 615 vozů 2008.
Peugeot 301 v první polovině roku 2013 pokračoval v prodejním tempu z posledních měsíců loňského roku. Celkem se prodalo 37 000 vozů (40 % nad plán stanovený pro toto období) a ve druhém pololetí bude těžit z dynamiky prodejů, která se nastartovala na jeho nejvýznamnějších odbytištích (Alžírsko, Turecko), a z dodatečných prodejních objemů v oblastech, kde byl vůz uveden ve druhém čtvrtletí (Střední východ, Rusko).
Environmentální působení značky Peugeot charakterizují výsledky prvního pololetí: nabídka tří modelů s hybridním dieselovým pohonem HYbrid4, optimalizace benzinových a HDi motorů, rozšíření nabídky benzinových tříválcových motorů nové generace 1.0 a 1.2 (pro modely 208, 2008 a 301) a masivní rozšíření systému Stop&Start e-HDi umožnily značce snížit za prvních 5 měsíců 2013 v rámci evropské modelové řady vážený průměr emisí na 116,3 g CO2/km (oproti 121,5 g CO2/km v roce 2012).
Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, který v prvním pololetí 2013 klesl o 6,7 %, a s ohledem na zachování cenové konkurenceschopnosti, Peugeot zvolil rentabilní distribuční kanály a upřednostnil zdravou prodejní politiku: značka zaregistrovala 473 000 prodaných vozů (394 000 osobních a 79 000 užitkových) a s 10,3% poklesem dosáhla podílu na trhu 6,6 % oproti 6,8 % v přechozím roce. Tato tendence odráží nepříznivý tržní mix související s přetrvávajícím oslabením velkých trhů na jihu Evropy, které jsou tradičním odbytištěm značky Peugeot. Přesto Peugeot v první polovině roku potvrdil svou pozici 4. nejprodávanější značky na evropském trhu s mírným navýšením podílu na trhu osobních a užitkových vozů na několika velkých trzích v Evropě. Za zmínku stojí zejména prodejní výsledky značky ve Španělsku: s 37 300 registrovanými vozy (podíl na trhu 8,7 %) obsadil Peugeot na stabilizujícím se španělském trhu 1. místo (v 1. pololetí 2012 byl na 3. místě). Na evropském trhu užitkových vozů značka zvýšila svůj podíl na 10,8 % (10,6 % v 1. pololetí 2012) a potvrdila své čtvrté místo na tomto trhu.
V průběhu prvního pololetí 2013 mezinárodní ofenzíva značky Peugeot zesílila a prodeje vozů se v porovnání se stejným obdobím roku 2012 zvýšily o 21,2 % (348 000). Prodeje na mimoevropských trzích tak představují 43 % světových prodejů značky oproti 35 % v předcházejícím roce.
V Číně, druhém nejvýznamnějším trhu značky z pohledu prodejních objemů za dané období, Peugeot prodal 139 800 vozů a zlepšil se o 35 % (nárůst trhu + 16 %). Tržní podíl značky je 1,9 % a zvýšil se o 0,3 procentního bodu. Za zmínku stojí úspěch sedanu 308 (43 700 kusů) a mimořádný zájem věnovaný modelu 3008, který se v Číně začal vyrábět na začátku roku a jeho prodeje do současnosti přesáhly stanovené cíle o 40 % (24 600 vozů).
V Latinské Americe se prodeje v prvním pololetí zvýšily o 15 % (87 300 vozů). V Argentině Peugeot dosáhl s 52 000 registrovanými vozy (+ 25 %) tržního podílu 10,9 % (+ 1,5 procentního bodu). V Brazílii (27 500 registrací) Peugeot počítá s rychlým posílením své pozice – ve druhém pololetí totiž plně využije právě uvedený model 208, který se v současnosti začal vyrábět i v závodě Porto Real (stát Rio de Janeiro).
V oblasti Ruska Peugeot registroval 20 200 vozidel, přičemž nárůst prodejů modelů 208 a 301, uvedených na jaře tohoto roku, se na výsledcích plně projeví až v druhé polovině roku.
V Alžírsku, 2. největším trhu na africkém kontinentu, Peugeot pokračuje ve své ofenzívě za významného přispění nového modelu 301 a upevňuje si svou vedoucí pozici: 48 600 registrovaných vozů představuje zvýšení o 63 % (nárůst trhu + 13 %) a tržní podíl 19 %, což je o 6 procentních bodů více než v prvním pololetí roku 2012.