Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Světové prodeje automobilky Peugeot dosáhly v 1. pololetí roku 2012 celkem 955 000 kusů.
Peugeot ve velmi náročném ekonomickém prostředí zaznamenal v 1. pololetí 2012 pokles světových prodejů vozů o 8,1 % a montážních celků o 31,1 %. Značka se v prvním pololetí potýkala s dlouhodobým poklesem na jihoevropských trzích, na nichž hraje důležitou roli, a se zastavením dodávek montážních celků do Íránu, k němuž došlo v únoru.
Evropa: nárůst tržních podílů v několika velkých zemích
Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který zaznamenal v 1. pololetí pokles o 7,2 %, registruje Peugeot 528 000 přihlášených vozů (445 000 OV, 83 000 LUV), což představuje pokles o 14,4 %. Podíl na trhu činí 6,9 %, oproti 7,45 % v prvním pololetí roku 2011. Směrodatnější je však srovnávání se druhým pololetím roku 2011, neboť v tomto období nefungovaly ve Francii a v některých dalších evropských zemích pobídky typu šrotovného. Oproti druhému pololetí roku 2011 se podíl značky na trhu zvýšil o 0,2 bodu, i když mix odbytišť je pro značku velmi nevýhodný. Trhy, které byly pro značku Peugeot tradičně nejdůležitější (Francie, Španělsko, Itálie, Portugalsko), jsou v hluboké krizi. Na druhou stranu se v tomto období ještě plně neprojevil úspěch modelu 208, který byl na evropské trhy postupně uváděn v průběhu 2. čtvrtletí. Podíl značky Peugeot na trhu na některých velkých trzích, kde působí, roste. Jde především o Španělsko (8,7 % oproti 8,6 %) a Itálii (4,9 % oproti 4,8 %). V segmentu lehkých užitkových vozů značka zvýšila svůj podíl na trhu na 10,6 % (oproti 10,5 % o rok předtím).
Pokračující internacionalizace
Bezpečnou zárukou dynamického rozvoje v budoucnu je pro značku její trvalý nárůst prodejů na většině velkých rostoucích trhů. V prvním pololetí roku 2012 se objemy vozů na mimoevropských trzích zvýšily oproti prvnímu pololetí roku 2011 o 7,5 % a dosáhly 287 000 kusů. V Asii, která stále prochází silným růstem, se výsledky značky zlepšily o 25,9 % a dosáhly nové rekordní pololetní úrovně. Na čínském trhu s osobními vozy přispěly modely 508 a 308 Sedan, jejichž prodej byl zahájen v roce 2011, k vzestupu značky v prvním pololetí (+28 %, 104 000 prodejů). Nárůst značky Peugeot je tak mnohem rychlejší než růst trhu (+ 7 %). V zóně ASEANu (Sdružení národů jihovýchodní Asie) vzrostly prodeje o 18 %, především díky obchodní aktivitě značky v Malajsii. V Latinské Americe je situace kontrastnější: v Argentině, kde počet přihlášených vozů Peugeot výrazně vzrostl (+ 11,3 %) na 43 100 kusů, dosáhl její podíl na trhu 9,8 % oproti 9,1 % o rok dříve. V Brazílii, kde bude na začátku roku 2013 zahájena výroba a prodej vozu 208, měly na hospodaření společnosti Peugeot dopad práce nutné k dosažení zvýšení kapacit továrny ve městě Porto Real. Značka v tomto kontextu prodala 34 100 vozů a její podíl na trhu činí 2,1 % (oproti 2,6 % v prvním pololetí roku 2011). Největší nárůst objem prodejů a podílů na trhu značka zaznamenává v zemích Maghrebu: v Alžírsku značka pokračuje příznivým trendem s 59 % růstem a 30 000 prodanými vozy, což pro ni znamená 2. místo na trhu. Velmi uspokojivé výsledky jsou rovněž v Tunisku (+53,4 %) a v Maroku (+ 12,9 % ).
Úspěch modelu 208 a vozů nedávně uvedených na trh má ve druhém pololetí roku 2012 zesílit
Peugeot 208, který se na první trhy dostal na konci března 2012, již nyní plní roli hybné síly celé modelové řady, k níž přirozeně patří jako pokračovatel legendární „dvojkové“ řady. I když byl model 208 uveden jen na omezený počet trhů a s velmi očekávaným tříválcovým benzinovým motorem se počítá až v červenci (verze 1,2 l), resp. v říjnu (verze 1,0 l) – představujícím potenciálně 40 % prodejů – ke konci června již Peugeot zaznamenal v Evropě celkem téměř 72 000 objednávek. Poptávka po vyšších verzích výbavy je u modelu Peugeot 208 větší, než se očekávalo – více než 90 % tvoří druhá (Active) a třetí úroveň výbavy (Allure) a 42 % úroveň 3 a 3+ (Féline). Ve Francii již model 208 s 35 000 objednávky dosáhl svých cílů. Již nyní v červnu, sotva dva měsíce po uvedení na trh, získal vedoucí postavení v segmentu dieselových městských vozů. V průběhu druhého pololetí bude model 208 postupně uváděn na mimoevropské trhy. V roce 2013 se jeho mezinárodní rozmach zrychlí, neboť bude spuštěna výroba v Brazílii a bude uveden na celý latinskoamerický trh. Peugeot byl v roce 2012 první značkou na světě, která uvedla na trh dieselové hybridy: 3008 HYbrid4, po němž následoval model 508 RXH a konečně sedan 508 HYbrid4. Ke konci června bylo objednáno 9 000 vozů HYbrid4 Peugeot, což ilustruje politiku značky spočívající v přesunu směrem k luxusnějším modelům. Model 4008, uvedený na trh v prvním pololetí, rozšířil nabídku elegantních objemných vozů značky v tomto důležitém segmentu, a to především na mimoevropských trzích. Tento kompaktní SUV značky Peugeot se plně ukáže ve druhém pololetí 2012, kdy bude uveden na téměř všechny své cílové trhy.
Potvrzení posunu směrem k vozům vyšších kategorií
Vedle mezinárodního rozmachu je další hlavní osou rozvoje značky přesun směrem k vozům vyšších kategorií. V prvním pololetí roku 2012 tak bylo ve světě prodáno 161 000 vozů kategorie Premium, což představuje 20 % prodejů, o jeden procentní bod více než v prvním pololetí roku 2011. Prodej modelu 508, který se vyrábí ve Francii a v Číně, se ve sledovaném období zvýšil o 21 % (69 000 kusů), crossover 3008 (62 000 prodaných kusů) pokračuje ve vynikajícím obchodním úspěchu, RCZ (7 000 prodaných kusů) potvrzuje své určení pro velmi výrazné specifické cílové skupiny a CC 207 a 308 zůstávají lídry své kategorie v Evropě.