MotorInfo

Peugeot spouští v Pekingu svůj plán Blue Upper

27.4.2016 19:27
Peugeot spouští v Pekingu svůj plán Blue Upper

Peugeot a Dongfeng Peugeot představují v Pekingu svůj pětiletý plán strategického rozvoje v Číně: Blue Upper.

Cíl plánu Blue Upper je jasný: udělat z podniku Dongfeng Peugeot v Číně do 5 let prémiovou nespecializovanou automobilku a zařadit ji na největším světovém trhu do Top 10 nejprodávanějších značek.

Plán Blue Upper se pro dosažení tohoto cíle opírá o 3 pilíře:

Zlepšení zkušeností zákazníků. Dongfeng Peugeot se již dnes podle studie J.D. Power řadí v Číně mezi 3 nejlepší značky z hlediska spokojenosti klientely. Společnost Dongfeng Peugeot hodlá zejména za pomoci vývoje uplatnění digitální technologie posílit svůj vztah se zákazníky v Číně a zlepšit jejich spokojenost.

Zlepšení technologického vybavení. Dongfeng Peugeot je již nyní v Číně referencí z hlediska účinnosti, o čemž svědčí i nedávný rekord ve spotřebě, kterého dosáhl sériový vůz Dongfeng Peugeot 308S s motorem 1.2 PureTech spojeným s převodovkou EAT6. V  testu, který provedl čínský státní certifikační orgán pro automobilový průmysl NAST (National Automobile Quality Supervision and Test Center), ujel tento sériový vůz na jedinou nádrž více než 1 878 km, což znamená nový rekord 2,93 l paliva na 100 km. Nové podpůrné prvky řízení, nové motory a nové převodovky umožní v budoucnu účinnost a potěšení z řízení vozů Peugeot v Číně ještě více zlepšit.

Zlepšení nabídky produktů. Společnost Dongfeng Peugeot uvede v příštích 5 letech na trh 18 nových vozů. Tato čínská produktová ofenzíva startuje již dnes, kdy Dongfeng Peugeot představuje na pekingském autosalonu ve světové premiéře dvě novinky. Nový Dongfeng Peugeot 3008 a Nový Donfeng Peugeot 308 Sedan: společnost Dongfeng Peugeot tak přichází s faceliftovými verzemi dvou ze tří svých nejprodávanějších vozů v Číně. 

Vůz Dongfeng Peugeot 3008, kterých se v Číně v průběhu 3 let prodalo již více než 200 000, prochází výraznou obnovou. Při pohledu zvenku získal nový Dongfeng Peugeot 3008 přední vertikální masku s logem vozu umístěným uprostřed masky chladiče s šachovnicovým vzorem. Byl tak posílen výrazný charakter vozu a jeho sportovní profil. Zadní světelný podpis se třemi drápy na černém pozadí nabízí velmi moderní a okamžitě rozpoznatelný design. Kabina vozu získala nové podpůrné prvky řízení, které se doposud v Číně neobjevily (Visio Park nabízející 360° pohled na okolí vozu, varování před rizikem srážky), řízení vozu 3008 je tak bezpečnější. Po vozu nový Peugeot 2008, který byl představen v Ženevě, je nový Dongfeng Peugeot 3008 druhým SUV Peugeot – z pěti – které bude letos uvedeno na světové trhy.

Společnost Dongfeng Peugeot odhaluje na pekingském autosalonu styl exteriéru budoucího vozu 308 Sedan: sportovní siluetu, vypracované protáhlé linie, vertikální masku chladiče, dokonalou rovnováhu mezi proporcemi. Inženýři značky Peugeot vyšli z platformy EMP2 a koncepci budoucího sedanu Dongfeng Peugeot opřeli především o účinnost. Vůz bude stěžejním sedanem v nabídce společnosti Dongfeng Peugeot, patřícím do segmentu C, největšího segmentu čínského trhu z hlediska objemu.

Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin a „mistr Dakaru“ Stéphane Peterhansel, navázali na úspěch roku 2015, kdy Peugeot získal v China Grand Rally dvě první místa a následně zvítězil v Dakaru 2016, a přijali v Pekingu novou výzvu odpovídající jejich talentu: pokořit v červenci letošního roku Silk Way (Hedvábnou stezku) z Moskvy do Pekingu.

Čína, která pro Peugeot představuje největší trh, je také zemí, kde značka získala velké sportovní úspěchy. Peugeot Sport zde v roce 2010 a 2011 zvítězil s vozem 908 ve vytrvalostních závodech, v loňském roce také v cross-country závodu. Při své první účasti v Silk Way Rally značka nasadí tři ze svých čtyř posádek s vozem Peugeot 2008 DKR. Tento závod, který se poprvé v kalendáři cross-country soutěží objevil v roce 2009, se doposud jel jen v Rusku, s výjimkou prvního ročníku, kdy zavítal i do Turkmenistánu. Program připravený pro letošní rok vede přes tři země (Rusko, Kazachstán a Čínu). Trať měří 10 000 km, z toho je 4 500 soutěžních kilometrů. Všech 15 etap bude podrobně představeno v příštích týdnech.

Společnosti Peugeot a Dongfeng Peugeot oznámily, že po showroomu Peugeot Avenue Paris, který ročně navštíví 3 miliony lidí, chystají otevření druhého stánku Peugeot uprostřed čínského hlavního místa. Peugeot Avenue Peking, ideálně umístěný v historické pěší zóně Čeng-jang-men, kudy ročně projde 90 milionů návštěvníků, nabídne od konce května na více než 1 650 m² expozici značky Peugeot. Zákazníci a fanoušci značky Peugeot se budou na jeho 4 podlažích moci v mimořádně elegantním prostředí seznámit se vším, co tvoří genový základ značky: s její historií, výrobky, designem, technologií, budoucností.

 

Foto:Peugeot