Volkswagen studií I.D. VIZZION ukáže budoucnost individuální mobility. Elektrický po...
Celkem 146 124 fanoušků značky Seat ze 134 zemí, kteří se zúčastnili finálového kola ankety, rozhodlo, že...
Automobilka Volvo Cars představila svůj nový tříválcový motor Drive-E určený pro Volvo XC40.
...
Peugeot se svým novým pisk-upem vrací na africký trh. Peugeot Pick Up se na trhy dostane v září.
Peugeot Pick Up s délkou 508 cm se řadí do kategorie kompaktních pick-upů s dvojitou kabinou. Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, které představují objem přibližně 56 000 vozů ročně. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon 4×4 (77 %). Tento model Peugeotu ztělesňuje ambice značky vrátit se v rámci svého mezinárodního růstu na trh s pick-upy. Společnost Peugeot navazuje na svou tradici v tomto segmentu zejména na africkém kontinentu, kde se proslavil legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.
Peugeot Pick Up nabídne všechny klíčové vlastnosti světa pick-upů: vysokou linii bočních oken, vertikální přední masku, horizontální kapotu a velkou světlou výšku (210–215 mm v závislosti na verzi). Uprostřed široké masky chladiče je umístěno logo ve stejné podobě jako u všech nových SUV značky. Nápis Peugeot vytlačený na zadním panelu odkazuje na proslulé předky – modely Peugeot pick-up 404 a 504.
Díky jednoduchému a robustnímu provedení představuje tento vůz funkční pracovní nástroj, který je odolný a spolehlivý na všech typech terénu. Kabina a korba jsou upevněny na žebříkovém rámu s pevnou zadní nápravou, čtyřlamelovými pružinami a sériově montovanými pneumatikami Yokohama. Tyto vlastnosti zajišťují spolehlivost a odolnost, které jsou vhodné pro vyšší zátěž a jakýkoliv terén. Pokud jde o nákladový prostor, korba je dlouhá 140 cm a široká 139 cm. Na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Boční stěny a zadní panel jsou pokryty vrstvou pryskyřice, která zvyšuje pevnost a robustnost korby. Maximální užitečné zatížení vozu je 815 kg.
Motor je přizpůsobený potřebám trhu. Jedná se podélně uložený turbodieselový agregát o objemu 2,5 l a výkonu 115 k a 208 N.m, se systémem Common Rail. Je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.
Zákazníci mohou volit mezi pohonem 4x4 a 4x2. Hnací ústrojí verze 4×2 je spojeno se zadními koly prostřednictvím podélného hnacího hřídele a diferenciálu umístěného uvnitř zadní nápravy. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu. Verze 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí. Řidič si tak může podle potřeby zvolit normální režim 4×4 4H (4 High) nebo režim 4L (4 Low) s krátkými převody. Díky reduktoru je u režimu 4L možné použít extrémní točivý moment při velmi pomalých rychlostech a zvládat tak mimořádně obtížné jízdní situace. Verze 4×4 tak dodává vozu nový Peugeot Pick Up univerzálnost a schopnost jízdy v každém počasí a v každém terénu.
U všech úrovní výbavy tohoto pick-upu je k dispozici manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, rádio s CD přehrávačem a port USB. Pokud jde o bezpečnostní prvky a podpůrné prvky řízení, nový Peugeot Pick Up je standardně vybaven brzdovým systémem ABS s rozložením brzdného účinku, zadním parkovacím asistentem, airbagem spolujezdce i řidiče a elektricky nastavitelnými vnějšími zrcátky. Verze 4×4 se od verze 4×2 liší chromovým obloukem na úrovni korby, střešním nosičem a bočními stupátky.
Kabina nabízí na úrovni zadních sedadel 1 738 mm a prostor ve výši kolen 62 mm, takže zajišťuje komfort cestujících při pracovním i soukromém využití vozu.
Foto:Peugeot