MotorInfo

Peugeot se vrací na trh s pick-upy

22.6.2017 17:52
Peugeot se vrací na trh s pick-upy

Peugeot se svým novým pisk-upem vrací na africký trh. Peugeot Pick Up se na trhy dostane v září.

Peugeot Pick Up s délkou 508 cm se řadí do kategorie kompaktních pick-upů s dvojitou kabinou. Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, které představují objem přibližně 56 000 vozů ročně. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon 4×4 (77 %). Tento model Peugeotu ztělesňuje ambice značky vrátit se v rámci svého mezinárodního růstu na trh s pick-upy. Společnost Peugeot navazuje na svou tradici v tomto segmentu zejména na africkém kontinentu, kde se proslavil legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.

Peugeot Pick Up nabídne všechny klíčové vlastnosti světa pick-upů: vysokou linii bočních oken, vertikální přední masku, horizontální kapotu a velkou světlou výšku (210–215 mm v závislosti na verzi). Uprostřed široké masky chladiče je umístěno logo ve stejné podobě jako u všech nových SUV značky. Nápis Peugeot vytlačený na zadním panelu odkazuje na proslulé předky – modely Peugeot pick-up 404 a 504.

Díky jednoduchému a robustnímu provedení představuje tento vůz funkční pracovní nástroj, který je odolný a spolehlivý na všech typech terénu. Kabina a korba jsou upevněny na žebříkovém rámu s pevnou zadní nápravou, čtyřlamelovými pružinami a sériově montovanými pneumatikami Yokohama. Tyto vlastnosti zajišťují spolehlivost a odolnost, které jsou vhodné pro vyšší zátěž a jakýkoliv terén. Pokud jde o nákladový prostor, korba je dlouhá 140 cm a široká 139 cm. Na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Boční stěny a zadní panel jsou pokryty vrstvou pryskyřice, která zvyšuje pevnost a robustnost korby. Maximální užitečné zatížení vozu je 815 kg.

Motor je přizpůsobený potřebám trhu. Jedná se podélně uložený turbodieselový agregát o objemu 2,5 l a výkonu 115 k a 208 N.m, se systémem Common Rail. Je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.

Zákazníci mohou volit mezi pohonem 4x4 a 4x2. Hnací ústrojí verze 4×2 je spojeno se zadními koly prostřednictvím podélného hnacího hřídele a diferenciálu umístěného uvnitř zadní nápravy. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu. Verze 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí. Řidič si tak může podle potřeby zvolit normální režim 4×4 4H (4 High) nebo režim 4L (4 Low) s krátkými převody. Díky reduktoru je u režimu 4L možné použít extrémní točivý moment při velmi pomalých rychlostech a zvládat tak mimořádně obtížné jízdní situace. Verze 4×4 tak dodává vozu nový Peugeot Pick Up univerzálnost a schopnost jízdy v každém počasí a v  každém terénu.

U všech úrovní výbavy tohoto pick-upu je k dispozici manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, rádio s CD přehrávačem a port USB. Pokud jde o bezpečnostní prvky a podpůrné prvky řízení, nový Peugeot Pick Up je standardně vybaven brzdovým systémem ABS s rozložením brzdného účinku, zadním parkovacím asistentem, airbagem spolujezdce i řidiče a elektricky nastavitelnými vnějšími zrcátky. Verze 4×4 se od verze 4×2 liší chromovým obloukem na úrovni korby, střešním nosičem a bočními stupátky.

Kabina nabízí na úrovni zadních sedadel 1 738 mm a prostor ve výši kolen 62 mm, takže zajišťuje komfort cestujících při pracovním i soukromém využití vozu.

 

Foto:Peugeot