Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot uvede na jaře 2012 na trh svůj nový model segmentu B.
K dispozici bude ve dvou karosářských variantách, třídveřové a pětidveřové. Je zřejmé, že vůz, který má oslovit různé cílové skupiny zákazníků a uspokojit jejich rychle se vyvíjející a stále náročnější požadavky, nestačí pouze mírně obměnit. Zadávací podmínky projektu „A9“ proto byly již od samého počátku nevídaně ambiciózní, neboť vůz, který měl vzniknout, měl přinést skutečný generační skok. Peugeot tvoří a inovuje a podobně jako u modelů 205, 206, 207, neváhá ve jménu „ re-generace“ měnit zažité principy, aby světu představil svůj nový: Peugeot 208.
„Regeneration“ z pohledu architektury
Model 208 má veškeré předpoklady, aby byl živý, reaktivní a efektivní. Díky zvoleným technickým řešením je vůz velmi lehký (nejlehčí verze váží 975 kg, přičemž v průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než řada 207 a největší rozdíl činí až 173 kg ), aerodynamický (Cx 0,29, SCx 0,61) a kompaktní (karoserie je o 7 cm kratší a o 1 cm nižší). Dalším přínosem je výrazně vyšší obyvatelnost interiéru s větším prostorem pro nohy na zadních sedadlech (+ 5 cm) a větším zavazadlovým prostorem (objem + 15 dm3). To je důkazem úspěšné optimalizace architektury vozu.
„Regeneration“ z pohledu designu
Design nového modelu 208 nese nové estetické prvky značky. Specifický otvor sání motoru, nový vzhled předních světlometů, zadní světla ve tvaru bumerang… každý detail je navržen s ohledem na harmonii celku, který je rozčleněný „páteří“, jejíž náznak je zřetelný i na střeše vozu. Propracovaný, čistý a současně sofistikovaný – styl tohoto vozu znamená pro značku další posun k modernosti, je atraktivní, vyzařuje energii, působí na naše smysly, je jemný a rafinovaný. Oba typy karoserie mají výrazně odlišné provedení, přičemž tvar zadního pevného okénka u třídveřové verze připomíná jednoho z jejích úspěšných předchůdců.
„Regeneration“ z pohledu ergonomie
Stylové inovace exteriéru se přenášejí i do interiéru vozu, kde nabývají na důležitosti. Od základu nově řešené místo řidiče, zcela intuitivně a samozřejmě ovladatelné, znamená skutečný převrat z pohledu technických možností i kulturních zvyklostí. Vše se soustřeďuje kolem zmenšeného volantu, head-up displeje a velké dotykové obrazovky. Tato praktická přístrojová sestava je s cestujícími neustále ve spojení, přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy, umocňuje potěšení při řízení vozu a celkový design interiéru působí mimořádně kvalitním a stylovým dojmem.
„Regeneration“ z pohledu ochrany životního prostředí
V porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km, čímž se stane jedničkou ve své kategorii. Vedle nižší hmotnosti a propracované aerodynamiky se na dosaženém snížení emisních hodnot podílejí také motory vybavené technologiemi poslední generace a téměř plošné zavedení mikro-hybridního systému e-HDi. Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g. Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové benzinové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.
Nicméně model 208 jde ještě dále: 25 % polymerové hmoty vozu 208 tvoří „zelené materiály“ (recyklované nebo přírodního původu), čímž otevírá novou etapu vývoje eko-koncepce automobilů. Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče. Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1 600 tun nafty ročně.
„Regeneration“ z pohledu potěšení z jízdy
Peugeot 208 také nabídne intenzivnější potěšení z jízdy, které vždy bylo pro Peugeot velmi důležitým hlediskem: