Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na jaře 2012 značka Peugeot obohatila kategorii víceúčelových městských vozů o model 208. Nyní vstupuje Peugeot 208 do prémiovějších tříd - modely 208 XY a 208 GTi poutají pozornost svým výrazným osobitým vzhledem.
Modely 208 XY a 208 GTi mají oslovit náročné a aktivní zákazníky. Designéři věnovali důmyslnou intenzivní péči zejména použitým materiálům a barvám. Pro tyto třídveřové modely je příznačný rozchod širší o 10 mm vpředu a o 20 mm vzadu, celkový efekt zvýrazňuje karoserie těsně obepínající kola. Vizuální potenciál obou vozů vystihuje prahová lišta a rozšířené blatníky. Obzvlášť přitažlivý je světelný podpis zepředu, který je viditelný ve dne i v noci a využívá nové halogeny se světelnými lištami poslední generace. Tyto dokonale propracované světlomety s vnitřní obdélníkovou strukturou používají pro směrovky a denní svícení technologii LED. Světlomety, těsně přiléhající k dálkovým světlům, jejichž „plovoucí“ lišta připomíná kočičí zorničky, opatřují pohled vozu 208 XY a 208 GTi oční duhovkou. Tyto světlomety rámují specifickou masku chladiče. Jemně rozšířený chromovaný prstenec zdůrazňuje vzhled vozu, zatímco mřížka zvyšuje dynamiku a specifičnost světlometů. Tato mřížka se u jednotlivých verzí liší. U modelu 208 XY ji tvoří 3 horizontální lamely přečnívající přes černě lakovaný nárazníkový pás. U modelu 208 GTi upoutá leskle černá mřížka s chromovanými prvky, které dohromady vytvářejí motiv startovacího praporku s trojrozměrným šachovnicovým vzorem. Výsledný vzhled čelní strany je tak technologický a přirozený a zároveň sofistikovaný.
I v designu interiéru byla největší péče věnována detailům. Už po otevření dveří vám padne zrak na hliníkový práh s vyraženým jménem Peugeot. V celé horní části vládnou tmavé barvy, vrchní část palubní desky je potažená polyuretanovou prošitou vrstvou, specifické je i čalounění sedadel a jednotlivé detaily. 208 XY a 208 GTi nabízejí jedinečnou atmosféru ladící s jejich oblíbenou barvou, v případě XY purpurovou, u GTi červenou. Stejně jako návrhář nechává stopu v šatech, které ušije, i tvůrce interiéru se ve voze podepsal svým prošitím, které se objevuje na sedadlech obepínajících tělo, na volantu potaženém plnohodnotnou kůží, na manžetě řadicí páky, na páce ruční brzdy, v kůži nebo na loketních opěrkách z polyuretanu Prestige a na palubní desce. Palubní deska nabízí sdružený přístroj se systémem promítání na čelní sklo s novým elegantním „světelným podpisem“. Ciferníky, odrážející LED funkce světlometů, jsou olemovány chromovanými lištami podsvícenými LED diodami a ručičky se pohybují po lesklém hliníkovém pozadí. Interiér je rovněž umocněn pečlivě propracovanými díly. Výstupy vzduchu, boční lišty dotykového displeje, lišta palubní desky, ozdobné prvky na volantu, bezpečnostní pásy i madla předních a zadních dveří harmonicky doplňují prostředí kabiny. Konečnou tečku tomuto technologickému a elegantnímu interiéru dodávají hliníkové pedály a opěrka pro nohu.
208 XY je k dispozici s celou řadou motorů:
1.6 e-HDi FAP 92 k, pětistupňová manuální převodovka, 98g CO2/km
1.6 e-HDi FAP 92 k, šestistupňová robotizovaná převodovka, 98g CO2/km
1.6 e-HDi FAP 115 k, šestistupňová manuální převodovka, 99g CO2/km
1.6 VTi 120 k, pětistupňová manuální převodovka, 134g CO2/km
1.6 THP 156 k, šestistupňová manuální převodovka, 135g CO2/km
208 GTi, znovuoživení legendy
Peugeot zanechal otisk v historii automobilového sportu. Nejlepší geny získané z předchozích modelů a úspěchů při závodech či velkých sportovních výkonech se projevily i při vývoji moderního modelu GTi. Zadávací podmínky byly jednoznačné: vytvořit hravý a elegantní sportovní vůz, který bude moderní interpretací legendárního modelu GTi.
Model 208 GTi je celý včetně zvláštního spojleru vyveden v bílém perleťovém odstínu. Výfuk prochází zadním leskle černým pláštěm a ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka ostatně nese hrdě logo GTi, vyvedené v lesklém chromu s červeným zvýrazněním. Tato červená barva se na voze objevuje bez ohledu na zvolený odstín: najdete ji na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče, nápisu Peugeot na víku zavazadlového prostoru a na samotné masce chladiče. Na jejím žebroví se navíc objevuje 3D motiv startovacího šachovnicového praporku, který vzniká díky chromovaným prvkům zakomponovaným do leskle černé mřížky. Celek jemně podtrhují leskle chromované díly na liště mlhovek, horní liště masky chladiče a na zpětných zrcátcích. Po otevření dveří se objeví interiér odrážející provedení karosérie. Kabina má jasně sportovní charakter, viditelný již od prahu s nápisem Peugeot v ohnivě červené barvě. Nabízí stimulující barevnou kombinaci červené, černé a saténově chromované. Po celém interiéru naleznete červené prošití GTi.
Benzinový motor 1.6 THP 200 k je spojen s přepracovaným výfukovým systémem. Ihned po nastartování a při všech otáčkách vydává typický zvuk, který potěší sluch. Motor, který je spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů, využívá plný potenciál podvozku. Maximální točivý moment motoru je 275 N.m, maximální výkon 147 kW (200 k). 208 GTi tak nabízí zrychlení z 0 na 100 km/hod za méně než 7 vteřin, z 0 na 1000 m za 27 vteřin. Působivá je i akcelerace, kdy 208 GTi přejde při 5. zařazeném stupni z 80 na 120 km/hod za méně než 7 vteřin.Peugeot 208 GTi váží 1 160 kg a dosahuje skvělých výkonů i z hlediska emisí CO2, které činí pouhých 145 g/km.
Limitovaná edice modelu 208 GTi
Příchod nového modelu GTi do modelové řady Peugeot je vždy velká událost, především v segmentu dvojkové řady. Peugeot na oslavu této události připravil limitovanou edici, kterou tvoří pouhých 50 automobilů. Tato limitovaná série v exkluzivním perleťově-saténovém bílém odstínu je opatřena hliníkovými sedmnáctipalcovými koly s diamantovým výbrusem v barvě černá Onyx s lesklým povrchem. Ve středu je hliníkový kryt s červeným okrajem. Bílá spodní příčka masky chladiče je ozdobená francouzskou trikolórou. Majitelé vozu bude na cestách doprovázet navigace a HiFi set. Číslovaný štítek jim bude každý den připomínat, že jsou členy velmi exkluzivního klubu.