MotorInfo

Peugeot přichází s hybridy

16.5.2012 12:40
Peugeot přichází s hybridy

Peugeot Česká republika uvádí na český trh hybridní modely Peugeot 3008 HYbrid4 a Peugeot 508 RXH.

Peugeot 3008 HYbrid4

S prvním hybridním dieselovým vozem na světě – modelem 3008 HYbrid4 – předkládá Peugeot dosud nevídanou nabídku z hlediska uživatelské svobody a jízdních zážitků.

Názvem HYbrid4 se označuje spojení spalovacího motoru 2.0 HDi FAP o výkonu 120 kW (163 k) a elektrického motoru o maximálním výkonu 27 kW (37 k). Dieselový motor byl zvolen vzhledem ke své nízké spotřebě paliva i emisím CO2, ale také pro know-how, které Peugeot získal s technologií Stop & Start nové generace, jež zajišťuje naprosto nehlučné restarty motoru a bez vibrací. 

 

 

Díky ekologicky příznivému spojení dieselového a elektrického pohonu může crossover 3008 HYbrid4 nabídnout:

  • pohon všech 4 kol;
  • výkon 200 k;
  • režim ZEV (Zero Emission Vehicule = vůz s nulovými emisemi);
  • spotřebu 3,8 l/100 km, emise od 99 g CO2/km.

Přínos pro zákazníka je nepochybný, vzhledem k výsledkům a velmi nízké spotřebě, která je o 35 % nižší než u srovnatelného vozu stejné velikosti a podobných vlastností.

Vůz poskytuje zcela nové výhody na různých úrovních:

  • výkony spojené s prvotřídními jízdními vlastnostmi;
  • uživatelskou svobodu a jednoduchost s možností vybrat si ze 4 různých režimů: ZEV, 4WD (pohon všech 4 kol), Sport, Auto;
  • tichý chod s možností jízdy pouze za využití elektrického režimu;
  • jistotu jízdního projevu a bezpečnost související s pohonem všech 4 kol;
  • šetrný přístup k životnímu prostředí s emisemi od 99 g CO2/km.

Vůz 3008 HYbrid4 je určen pro náročnou klientelu hledající hodnotný a originální vůz. Jeho výhody spočívají v schopnosti mísit různé žánry. Jeho vnější architekturu tvoří karoserie, která v sobě nese znaky SUV, MPV a hatchbacku. Specifické stylové prvky vyjadřují současně výkonnost a bezpečnost, sílu a eleganci, zábava a prestiž. Interiér kombinuje atmosféru luxusního kupé s high-tech výbavou a praktickou a účinnou modularitou. Díky know-how značky Peugeot a použitým technologiím nabízí tento vůz jízdní vlastnosti, které si nezadají s vlastnostmi sedanu.

Nízká spotřeba paliva se samozřejmě projeví i na celkových nákladech na provoz a vlastnictví vozu 3008 HYbrid4 (TCO). U firemních vozidel jsou výhodou především nízké emise CO2 a významné daňové úlevy s nimi spojené (dle země určení). Ekologické přednosti tedy pro společnosti představují zajímavý ekonomický bonus. S  hybridní technologií je možné firemním zákazníkům nabídnout inovativní, výkonný a reprezentativní vůz, a to za cenu vozu se spalovacím motorem, který je ovšem funkčně na nižší úrovni. Tím, že Peugeot zvolil hybridní diesel, dokazuje, že je možné zkombinovat požadavky týkající se ochrany životního prostředí a nákladů na vlastnictví vozu a požitek z řízení, který se zatím u hybridního vozu neobjevil.

Cena vozu 3008 HYbrid4 na českém trhu začíná na 779 900 Kč.

PEUGEOT 508 RXH

Model 508 RXH rozšiřuje v řadě Peugeot nabídku modelů vyšší třídy. Jako první zavádí originální způsob označení, který kombinuje tradiční číselné s nulou uprostřed a název s písmeny, kterými se doposud označovaly odlišné, nestandardní modely. Tato 3 písmena naznačují jedinečnost vozu, hybridu, který se může stát terénním vozem.

 

 

Hybridní dieselový pohon a elegance vyšší třídy se spojují a představují originální vizi světa « all road » obohaceného o intenzivní potěšení z jízdy.  Díky svému stylu a inovativnímu pohonu HYbrid4 má vůz 508 RXH všechny předpoklady, aby spojil svobodu pohybu a potěšení z jízdy, a to do podoby v daném segmentu zcela ojedinělé. Následně po vozech 508 sedan a SW, které byly trh na trh uvedeny na jaře roku 2011 je verze 508 RXH ukázkou dalšího posunu ve vývoji modelové řady Peugeot jako celku a potvrzuje technologický a environmentální náskok, který si značka udržuje. Vzhled a specifické tvary řadí tento vůz do světa luxusních « all road » automobilů. Vedle unikátního stylu či zvýšené a rozšířené karoserie se tento robustní automobil odlišuje i svou neobvyklou světelnou identitou. LED světla, dobře patrná ve dne i v noci, mají podobu 3 drápů, které se horizontálně táhnou od otvoru sání motoru, jehož vzhled tím získává na osobitosti. Exkluzivní charakter vozu 508 RXH je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru nebo koženým čalouněním Alcantara s měděnými dekorativními prvky.   

Model 508 RXH je nabízen pouze v jedné úrovni výbavy. Kromě bohaté základní výbavy (bezklíčový přístup do vozu a nastartování motoru, elektricky ovládaná přední sedadla, head-up displej, hliníková kola 18’’, prosklená panoramatická střecha, zatmavená vrstvená skla s akustickou úpravou v bočních oknech, audio a navigační systém WIP Nav Plus, atd.) dbá i o zajištění vysoké míry komfortu pro řidiče i ostatní cestujících.

Peugeot 508 RXH, jemuž je vyhrazen exkluzivní pohon 2.0 HDi FAP HYbrid4 s výkonem 147 kW (200 k), pohonem všech 4 kol a maximálním točivým momentem 450 N.m. Nabídkou 100% elektrického režimu, který je ideální pro jízdu v městském provozu a snižuje kombinovanou spotřebu paliva na méně než 4,1 l/100 km s emisemi pod 107 g/km CO2, otevírá Peugeot 508 RXH ve své kategorii nové možnosti a perspektivy.

Cena vozu 508 RXH na českém trhu 995 000 Kč.