MotorInfo

Peugeot na ženevském autosalonu

26.2.2014 13:26
Peugeot na ženevském autosalonu

Peugeot na svém stánku na 84. ženevském autosalonu představí výsledky své produktové a technologické ofenzívy.

Objeví se zde poslední novinky nejmladší nabídky v historii značky - vozy Peugeot 108 a Peugeot 308 SW; dále nový benzinový tříválcový motor PureTech o  objemu 1.2 l, nové dieselové motory BlueHDi (technologie snižující znečištění u naftových motorů Euro6), hybridní dieselová nabídka HYbrid4 a koncepční vůz 2008 HYbrid Air. S vozy RCZ R, 308 R Concept a 208 T16 Pikes Peak značka Peugeot rovněž potvrzuje, že motoristické emoce budou vždy v centru jejího zájmu.

Nový Peugeot 108

Peugeot 107, který má za sebou více než 800 000 prodaných vozů, přenechá v létě 2014 své místo modelu Peugeot 108. Poté, co značka Peugeot obnovila svou nabídku v segmentech B a C, představuje v Ženevě nový městský vůz. Peugeot 108, který přináší do dynamiky segmentu A, jenž dnes představuje téměř 10 % evropského trhu, závan svěžesti. S délkou 347 cm a nízkou hmotností (od 840 kg) je dokonalým vozem do města.  V nabídce je ve dvou verzích karoserie: jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback Peugeot 108 a jako vůz s  otevřenou střechou Peugeot 108 TOP!

Novinkou jsou úpravy na míru: každý může mít svůj vlastní Peugeot 108. Zákazníci si mohou vybrat z osmi odstínů karoserie, z nichž dva jsou exkluzivní, ze tří odstínů plátna střechy v případě modelu 108 TOP!, dva dvoubarevné odstíny karoserie u třídveřové verze, ale také sedm témat úprav na míru a tři varianty provedení interiéru.

Peugeot 108 se podílí na přesunu značky směrem k vyšším kategoriím vozů. Bohatost exteriéru pokračuje i uvnitř. Pohodlná kabina poskytující snadný přístup je v závislosti na úrovni výbavy opatřena velkým sedmipalcovým dotykovým displejem, kamerou pro snadné couvání, tlačítkem startéru spojeným se systémem bezklíčového odemykání a startování, automatickou klimatizací, elektrickými vyhřívanými zrcátky, automatickým spouštěním světlometů... Městský Peugeot 108 jde s dobou, takže pochopitelně nabízí dokonalé připojení, jehož důkazem je nová technologie Mirror Screen. Kompaktní vůz dokáže být také praktický. Nabízí objem zavazadlového prostoru, který lze nastavit v rozmezí 196 – 750 litrů. Zákazníci vozu Peugeot 108 si mohou vybrat ze čtyř pohonných jednotek opírajících se o dva tříválcové benzinové motory (1,0 l VTi 68 k a VTi PureTech 1,2 l 82 k) s nízkou spotřebou a emisemi od 88 g CO2 / km. V městském provozu mu elektrický posilovač řízení a kvalitní nápravový systém zajišťují bezpečné, rychlé a efektivní chování za všech okolností.

Nový PEUGEOT 308 SW

Nový Peugeot 308 patří mezi vozy nejvíce konkurenčního segmentu C (více než třetina evropského trhu). Nový hatchback 308, který se na trh dostal v průběhu podzimu 2013, zatím registruje více než 46 000 objednávek (do konce ledna roku 2014), z nichž více než 40 % je ve vyšších úrovních výbavy. Vůz tak již splňuje ambiciózní cíle, s nimiž přišel na trh. Od dubna se nová řada 308 rozšíří o druhý tvar karoserie. Kompletně přepracovaný model, který od svého předchůdce převzal jen název, Peugeot 308 SW, nabízí silnou a výraznou alternativu splňující základní požadavky této kategorie, pokud jde o objem, prostornost, modularitu a praktičnost. Jeho cílem je zaujmout své oprávněné místo v  kategorii kombi, která již dnes představuje 10 % evropského segmentu C. Designéři a inženýři mu dali do vínku řadu předností: efektivní koncepci opírající se o radikální přístup z hlediska snížení hmotnosti, dynamický design, inovativně koncipované místo řidiče, jedinečný zážitek z jízdy, inovativní motory s nízkou spotřebou a kvalitu na nejvyšší úrovni. Díky nové platformě EMP2 se jim podařilo zkombinovat rozměry (délka 458 cm), jednu z  nejlepších prostorností kabiny a zavazadlového prostoru na trhu (610 – 1 660 dm3 VDA) a snížení hmotnosti o 140 kg oproti jeho předchůdci.

V propracovaném interiéru nového vozu Peugeot 308 SW, který prosvětluje obrovská prosklená střecha o ploše 1,69 m2, upoutá Peugeot i-Cockpit. Tvoří jej kompaktní volant zvyšující požitek z jízdy a vyvýšený přístrojový panel pro ideální sledování informací, vysoko umístěná středová konzola a dotykový displej s úhlopříčkou 9.7 '' pro intuitivní řízení.

Oba benzinové přeplňované motory – 1.2 l a 130 k, 1.4 l a 155 k – a všechny čtyři dieselové motory 1.6 a 2.0 HDi s výkonem 92 – 150 k, z nichž některé již dnes splňují normu Euro 6, zajišťují v  kombinaci s optimalizovanou aerodynamikou (Cd: 0,28, SCX: 0,64) a sníženou hmotností vozu Peugeot 308 SW velmi nízkou úroveň emisí. U nového tříválcového benzinového přeplňovaného motoru PureTech 1.2 e-THPčiní emise 109 g CO2/ km, zatímco nová verze BlueHDi 1.6 l 120 k v  kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje v kombinovaném cyklu spotřebu 3,2 l/100 km a emise 85 g CO2/km.

V novém voze Peugeot 308 SW se know-how značky odráží v novém lehčím podvozku a ESP poslední generace využívající velkoryse dimenzované brzdy. Společně s  výhodami, které přináší nová platforma (nižší hmotnost, snížené těžiště, elektrický posilovač řízení), získala nová 308 SW příkladné dynamické chování. Větší pocit bezpeč dodává i řada technologicky vyspělých podpůrných prvků řízení, jako je systém sledování mrtvého úhlu, aktivní tempomat, systém varování při riziku srážky a automatické nouzové brzdění. Sále širší možnosti připojení, systém Park Assist nebo Driver Sport Pack jsou příklady systémů, které životu na palubě dodávají nové emoce a pohodlí. U vyšších verzí výbavy se poprvé v tomto segmentu objevují Full LED světlomety.

Peugeot v oblasti technologií

Značka Peugeot v roce 2013 opět snížila průměrné emise CO2 u svých vozů nabízených na evropských trzích. Se 115,2 g CO2 / km (11 měsíců roku 2013) oproti 121,6 g CO2/ km v roce 2012 se Peugeot v  Evropě umístil na stupních vítězů mezi nejčistšími značkami. Politika značky v oblasti ochrany životního prostředí se v případě spalovacích motorů odráží v jejich neustálé optimalizaci (zlepšení výkonnosti, downsizing, Stop & Start ... ), zavedením verzí e-THP v  kategorii benzinových tříválcových motorů nové generace PureTech a technologickým skokem u  naftových motorů, které již nyní splňují normu Euro6 . Nový Peugeot 308 1.2 l THP 130 k tak představuje nový benzinový tříválcový motor PureTech, v  přeplňované verzi s přímým vstřikováním v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Tento modulární, kompaktní, čistý a výkonný motor kombinuje účinnost a technologie na nejvyšší úrovni. Přímé vysokotlaké vstřikování (200 bar) a nová generace vysoce účinného turbodmychadla nabízejí výjimečné jízdní vlastnosti a výjimečnou ovladatelnost od nejnižších otáček motoru. S  maximálním točivým momentem 230 N.m při 1 750 1/min nabízí nejlepší kompromis mezi točivým momentem při nízkých otáčkách a výkonem na trhu. 95 % točivého momentu je k  dispozici mezi 1 500 a 3 500 1/min, což zaručuje optimální využití za všech okolností. Ve srovnání s vozem stejného výkonu a ovladatelnosti je spotřeba paliva a emise CO2 snížena o  21%.

Peugeot představuje v Ženevě svou novou technologii BlueHDi snižující emise u dieselových motorů, jíž jsou vybaveny některé verze Peugeot 308, 308 SW a 508. V exkluzivní kombinaci s SCR (selektivní katalytická redukce) a filtrem pevných částic s aditivní technologií umožňuje motorům e-HDi snížit emise NOx až o 90 %, optimalizovat emise paliva a spotřebu CO2 a zároveň zajistit likvidaci 99,9 % pevných částic. Technologie BlueHDi již splňuje normu Euro 6 pro dieselové motory a bude postupně nasazena u všech modelů značky s dieselovými motory.

Nová automatická šestistupňová převodovka AISIN třetí generace, která se poprvé objevila u vozu 508 s motorem 2.0 BlueHDi 180, je nyní k dispozici i u vozu 308 SW, ve spojení s motorem 2,0 l BlueHDi 150. Tato nová automatická převodovka používá technologii Quickshift, která kombinuje rychlejší řazení s plynulostí a jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni. Její koncepce vede k výraznému snížení emisí CO2: u modelu 308 SW je rozdíl v emisích ve srovnání s manuální převodovkou 5 g CO2/km (se stejnými pneumatikami), díky čemuž se tato verze řadí mezi nejlepší z hlediska potěšení z jízdy a spotřeby paliva.

Další ukázkou předstihu značky Peugeot z hlediska ochrany životní prostředí a přesunu směrem k luxusnějším kategoriím vozů je hybridní dieselová technologie HYbrid4, která se v roce 2012 objevila ve světové premiéře u vozu 3008 HYbrid4, po kterém následovaly modely 508 RXH a 508 HYbrid4. S pohonem HYbrid4 značka Peugeot nabízí jedinečnou nabídku z hlediska vlivu na životní prostředí a pocitů při řízení. Všechny tři modely HYbrid4 již přilákaly více než 36 000 zákazníků. Modely Hybrid4 nabízejí kombinovaný výkon 200 k, kterého je dosaženo díky motoru 2.0 HDi s  filtrem pevných částic pohánějícímu přední kola a elektromotoru na zadní nápravě. Poskytují nový zážitek z jízdy díky výběru čtyř režimů (automatický, „ZEV“ – nulové emise, Sport, 4×4), emise činí 85 g CO2 / km.

Značka Peugeot však hodlá dosáhnout cíle nabídnout dostupný sériový vůz se spotřebou pouze 2  l/100 km, a proto přistoupila ke zcela novým řešením. Klíčovým krokem pro dosažení tohoto cíle je technologie HYbrid Air. Přirozenou volbou platformy pro toto nové hnací ústrojí je model 2008 určený na světové trhy, který kombinuje benzinový motor a stlačený vzduch, výsledkem je technologie s nízkými provozními náklady. Ta se bude od roku 2016 používat u osobních a užitkových vozidel segmentu B a C, které budou cenově dostupné co nejširší veřejnosti na pěti kontinentech. 2008 HYbrid Air kombinuje dva zdroje energie pro dosažení co nejlepšího výkonu v různých situacích: stlačený vzduch získaný především díky rekuperaci kinetické energie při zpomalování a brzdění napomáhá optimalizovanému tříválcovému benzinovému motor nejnovější generace v  přechodových fázích, nebo ho dokonce zcela nahrazuje. Převodový systém HYbrid Air, jehož pneumatickou část tvoří vysokotlaká nádrž ve středovém tunelu, nízkotlaká nádrž na zadní nápravě a motor s čerpadlem na převodu, nijak neubírá vozu na prostornosti a modularitě a řidiči nabízí tři režimy provozu: Air (ZEV), Benzin a Smíšený režim.

Posun směrem k vyšším kategoriím

Návštěvníci ženevského autosalonu se budou moci na stánku Peugeot seznámit s dalším příkladem know-how značky z hlediska designu a pocitů při řízení. Tím je exkluzivní RCZ R, výrazně sportovní verze emblematického sportovního kupé RCZ, které si již získalo více než 57 000 zákazníků. RCZ R je v prodeji od začátku letošního roku a jde o nejvýkonnější model v historii značky Peugeot. Jeho nový motor 1.6 l o výkonu 270 koní splňuje normu Euro 6 a snižuje emise CO2 na 145 g/km. Vůz upoutá nižší světlou výškou a 19" koly. Z místa řidiče vyzařuje exkluzivní atmosféra. K využití výkonů motoru napomáhá specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen.

V ultrasportovním koncepčním voze 308 R Concept je ještě více posílena stylová čistota a identita sériového vozu. Pro 308 R Concept je typická snížená pozice, široký rozchod a výrazné boky. Vůz je pevně posazen na devatenáctipalcových kolech a nijak netají svou sportovní povahu a bojovnost. Pod dvoubarevnou karbonovou kapotou se skrývá motor z vozu RCZ R, benzinový čtyřválec o  objemu 1,6 l, z něhož inženýři týmu Peugeot Sport dokázali dostat výkon 270 k. Specifický výkon je téměř 170 k/l. Aby vůz 308 R Concept dokázal využít veškerý potenciál tohoto motoru, je vybaven přední nápravou s diferenciálem Torsen a vysoce výkonným brzdným systémem.

Model 208 posílil v roce 2013 svoji pozici mezi nejlepšími hatchbacky v segmentu B na evropském trhu. I pro tým Peugeot Sport byl tento rok rokem velkých úspěchů, kterých dosáhl se závodními verzemi nástupce slavné dvojkové řady značky Peugeot.

Není pochyb o tom, že zájem veřejnosti přitáhne i model 208 T16 PikesPeak, který 25 let po prvním vítězství Ari Vatanena a jeho vozu 405 T 16 zvítězil ve slavném americkém závodě. Právě za volantem dnes již legendárního vozu 208 T 16 Pikes Peak, což je nejsilnější verze vozu 208 (V6 s  dvěma turbodmychadly o objemu 3,2 l, 875 koní na 875 kilogramů, zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,8 s…), Sébastien Loeb s časem 8’ 13’’ 878 pokořil rekord při dvacetikilometrovém stoupání na Pikes Peak.