Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot na svém stánku na 83. ženevském autosalonu odhalí hlavní trumfy své ofenzívy. Hlavní událostí je představení vozu 2008, dále se představí ambiciózní nabídka spojená s modelem 208, potvrzuje se politika přesunu k luxusním kategoriím výrobků a s koncepčním vozem Onyx značka Peugeot ukazuje, odkud bere inspiraci.
Hybridní dieselová nabídka HYbrid4, 2008 HYbrid Air a projekt 208 HYbrid FE jsou důkazem průkopnického přístupu značky v oblasti technologií a šetrného přístupu k životnímu prostředí. Ze 31 sériových a koncepčních vozů Peugeot vystavených na 2 700 m2 stánku Peugeot na ženevském autosalonu se budou moci návštěvníci seznámit se sedmi reprezentativními exempláři modelu 2008 umístěnými do prostoru věnovaném tomuto novému městskému crossoveru značky.
Inženýři a designéři v Evropě, Číně a Latinské Americe pracovali společně na městském crossoveru 2008. Ten v sobě spojuje zkušenost značky s městskými vozy a její uznávané know-how v oblasti crossoverů, o němž svědčí úspěch modelu 3008, kterého se již prodalo více než 440 000 kusů. Peugeot 2008, který představuje zcela novou nabídku v segmentu B, má získat nové zákazníky na třech kontinentech a přispět tak k internacionalizaci značky, která v roce 2012 opět zesílila. 2008 je kompaktní crossover (416 cm), který je víceúčelový, má elegantní a výrazný styl a je určen pro mladé obyvatele měst, jež svoje město milují, ale zároveň z něj rádi vyrážejí ven. Motor, který se ukrývá pod jeho kapotou, je plně v souladu s dynamikou, která čiší z tvaru jeho profilu. V nabídce jsou motory poslední generace vyznačující se velmi nízkou spotřebou: emise městského crossoveru Peugeot s dieselovými motory e-HDi a benzinovými tříválcovými motory začínají již na 98 g CO2/km. 2008 nabízí přednosti, které se již osvědčily u zákazníků Peugeotu 208: atletický design, nové zážitky z řízení díky malému volantu a systém promítání informací na čelní sklo. Vysoká úroveň komfortu se zde spojuje s příkladnými jízdními vlastnostmi, kvalitou materiálů a použitých prvků. 2008 se představuje v unikátní měděně oranžové karoserii, jejíž energie podtrhuje samotnou identitu crossoveru. Odstín na bázi chromu odkazuje na nabídku osobních úprav na míru a odráží úvahy, které Peugeot vede v otázce nových barev a materiálů. Model 2008 se bude vyrábět co nejblíž k zákazníkům, nejprve ve Francii (Mulhouse), poté i v Číně a v Brazílii.
Peugeot 208 navázal v roce 2012 na historický úspěch svých předchůdců, oživil principy svého segmentu a jako hlavní cíl si stanovil znovu získat v Evropě prvenství v segmentu B. A cíl je na dosah. V prosinci 2012 se po několika málo měsících od uvedení na trh dostal tento dědic slavných dvojkových řad značky Peugeot do čela velmi obsazené kategorie sedanů evropského segmentu B. Vůz, který se vyrábí ve Francii a na Slovensku, se na evropském trhu se objevil na jaře 2012. Pokračoval ve druhém pololetí v mezinárodním rozmachu, který v roce 2013 dovrší uvedení na ruský trh a zahájení výroby a prodeje v Brazílii. Ke konci prosince si již model 208 získal více než 220 000 zákazníků po celém světě. Elegantní a exkluzivní městský vůz 208 XY i model 208 GTi, v němž znovu ožívá legenda, se několik týdnů od svého uvedení na trh objevují i na stánku v Ženevě, aby korunovaly již kompletní nabídku 208. Třídveřové siluety s výrazným exteriérem, světelným podpisem čelní stěny, exkluzivními sedmnáctipalcovými koly, sofistikovanou propracovaností materiálů a barev a jedinečnou atmosférou interiéru: to jsou charakteristiky modelů 208 XY a 208 GTi. 208 XY nabídne výkonné a úsporné benzinové i naftové motory o výkonu 92 až 155 k. Model 208 GTi využije plný potenciál motoru 1.6 l THP o výkonu 200 k spojeného s manuální šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů. Emise činí 139 g CO2 / km. 208 v závodní verzi pro rally i okruhy se na trhu setkala v mimořádně dobrým přijetím a již má za sebou první úspěchy ve formě prvních dvou míst na rallye Monte Carlo 2013 (208 R2) ve své kategorii. V Ženevě se otevírá nová kapitola pro model 208 ve specifikaci R5, který byl představen na pařížském autosalonu. Sportovní geny značky se objevují i ve jménu tohoto vozu: 208 T16. 208 T16, která má navázat na 207 Super 2000, právě absolvuje testovací jízdy, s hlavním cílem prosadit se jako zbraň pro získávání národních i mezinárodních titulů.
Návštěvníci ženevského autosalonu se budou moci na stánku Peugeot seznámit s novým modelem RCZ. Ten nabízí obnovené přednosti kompaktního sportovního kupé, které si od svého uvedení na trh na jaře 2010 získalo téměř 50 000 nadšených majitelů. RCZ R Concept, který se představuje v matně černé a měděné verzi, ohlašuje příchod modelu RCZ R. Tato emblematická verze s výrazně sportovním charakterem bude v prodeji na konci roku. Vůz RCZ R bude vybaven novým motorem 1.6 THP o výkonu 260 k. Půjde tedy o nejvýkonnější model v historii Peugeotu. Účinnost tohoto vozu se stane referenční hodnotou, neboť jeho specifická výkonnost je u sériového vozu jedna z nejvyšších na světě – více než 160 k/l – s cílovou hodnotou emisí CO2 155 g/km. RCZ R bude využívat specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen, což znamená příslib intenzivních dynamických výkonů
Značka Peugeot dosáhla v roce 2012 prvenství z hlediska emisí CO2: průměrné emise jejích vozů dosáhly 121,6 g/km oproti 128,6 g v roce 2011. A již s velkým předstihem přesáhly závazek 130 g/km stanovený pro rok 2015. Ekologická politika značky se projevuje neustálou optimalizací spalovacích motorů (zlepšení výkonu, downsizing, stop&start e-HDi) a uvedením motorů nové generace, kterými jsou benzínové tříválcové motory 1.0 l a 1.2 l. Aby Peugeot dosáhl do roku 2015 cíle průměrných emisí 116 g CO2/km, přijal zcela nová řešení, příkladem jsou elektrické vozy. Nabídku iOn v blízké doplní Partner Electric. Dalším důležitým příkladem ekologického náskoku a přesunu směrem k luxusnějším typům vozů je hybridní dieselová technologie HYbrid4. S pohonem HYbrid4, který se ve světové premiéře objevil u vozu 3008 HYbrid4 a později u modelů 508 RXH a 508 HYbrid4, přichází Peugeot se zcela novou nabídkou z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí a pocitů při řízení. Tyto tři modely HYbrid4 již okouzlily více než 20 000 zákazníků. Modely HYbrid 4 využívají kumulovaný výkon 200 k motoru 2.0 HDi FAP, který pohání přední nápravu, a elektrického motoru na zadní nápravě. U modelů HYbrid4 se snoubí nová zkušenost z řízení vycházející z výběru jednoho ze 4 režimů (automatický, nulové emise ZEV, sport, 4WD) a emise CO2 od 88 g/km.
S technologií HYbrid Air, která znamená zcela klíčovou etapu v cestě k cíli 2 l/100 km, se Peugeot opět projevuje jako průkopník. Model 2008 určený na mezinárodní trhy slouží jako přirozený nositel tohoto nového pohonu, který v sobě spojuje benzinový motor a stlačený vzduch. Výsledkem je technologie s nízkými provozními náklady. Od roku 2016 se bude používat u osobních vozů a lehkých užitkových vozů segmentů B a C a bude si ho moci dovolit co nejširší veřejnost na všech kontinentech. 2008 HYbrid Air kombinuje dvě energie pro dosažení co nejlepšího výkonu v nejrůznějších situacích: stlačený vzduch získaný díky rekuperaci energie při brzdění a zpomalení napomáhá tříválcovému benzínovému motoru poslední generace nebo ho dokonce i nahrazuje. Převodový systém HYbrid Air, jehož pneumatickou část tvoří vysokotlaká nádrž ve středovém tunelu, nízkotlaká nádrž na zadní nápravě a motor s čerpadlem na převodu, nijak neubírá vozu na prostornosti a modularitě a řidiči nabízí tři režimy provozu: Air (ZEV), Benzin a Smíšený režim.
Společnosti Peugeot a Total, které jsou partnery již od roku 1995, spojují v projektu 208 HYbrid FE to nejlepší ze svého know-how. Stojí před nimi ambiciózní výzva, dosáhnout nízkých emisí a současně zajistit radost z řízení: emise 208 HYbrid FE jsou pouhých 49 g CO2/km, tedy dvakrát méně než u úsporného motoru 208 1.0 VTi, ale z 0 na 100 km/hod akceleruje za 8 vteřin, jako u 208 GTi. Jde o průlomový koncepční vůz, jehož technologické základy chce Peugeot použít ve vozech budoucnosti. Práce se zaměří na několik věcí: optimalizaci aerodynamiky, snížení hmotnosti o 200 kg díky masivnímu využití kompozitních materiálů a polykarbonátů, hybridní benzinový pohon, který využívá tříválcový benzinový motor s robotizovanou převodovkou a elektrický motor s baterií používané u vozů, které se účastní vytrvalostních závodů, specifická motorová maziva, které vyvinul Total. 208 Hybrid FE bude v předpremiéře opatřen kompozitním nápravovým systémem, specifické pneumatiky a kola budou snižovat valivý odpor.
Koncept Onyx, který navazuje na dlouhou tradici kategorie „supercars“, zcela jistě probudí u návštěvníků ženevského autosalonu fantazii. Onyx ukrývá pod svou výraznou vymodelovanou siluetou o délce 465 cm s dvacetipalcovými koly srdce atleta: hybridní motor V8 HDi 3,7 l o výkonu 600 k uložený v karbonovém plášti vzadu uprostřed, šestistupňová sekvenční převodovka i podvozek jsou výsledkem náročných zkušeností z nejvyšších soutěží. Karoserie upoutá kontrastem materiálů a barev: na blatnících a dveřích je použitá měď, na ostatních dílech karoserie matně černý karbon. Prosklená střecha s dvojitým zaoblením, orámovaná hliníkovými oblouky, odkrývá karbonovou strukturu a inovativní interiér, který působí jako pouzdro z jediného kusu vyložené plstí: posádka tak tvoří s interiérem jeden celek. Peugeot v Onyxu rozvíjí své úvahy o materiálech: palubní deska a středová konzola jsou z materiálu „Newspaper Wood“, vyrobeného z recyklovaných slisovaných novin.