MotorInfo

Peugeot Citroën Racing Shop

19.6.2016 08:36
Peugeot Citroën Racing Shop

Strategické partnerství mezi PSA Retail a PSA Motorsport má zajistit rozvoj automobilových soutěží pro zákazníky.

Peugeot Citroën Racing Shop, který sídlí na zcela novém místě v Gonesse nedaleko Paříže, propojí know-how subjektů PSA Retail a PSA Motosport za účelem rozvoje strategie zaměřující se na automobilové soutěžeCílem tohoto strategického partnerství je nabídnout zákazníkům značek skupiny PSA služby na vysoké úrovni.

Soutěže pro zákazníky zahrnují čtyři velké oblasti činnosti:

-          koncepce a vývoj vozů;

-          dodávky, skladování a prodej produktů spojených s automobilovými soutěžemi pro zákazníky;

-          technická asistence;

-          propagace závodů pro zákazníky.

Partnerství počítá s tím, že PSA Motosport zacílí své aktivity na koncipování a vývoj vozů a na propagaci závodů pro zákazníky. Veškeré své know-how tak zaměří na to, aby tato divize pomáhala svým zákazníkům dosahovat vítězství v různých disciplínách automobilových závodů. PSA Retail přináší své obchodní a logistické zkušenosti, které tak budou moci využít ostatní oblasti činnosti.

Toto nové partnerství umožnilo najít synergie, které zlepší provozní efektivnost aktivit souvisejících se závoděním ve prospěch zákazníků: 

-          seskupení všech činností spojených s náhradními díly určenými pro závodní aktivity zákazníků. Cílem je optimalizace nákupů a řízení skladových zásob a v případě zákazníků zlepšení nabídky služeb;

-          rozvoj obchodních služeb za účelem posílení přítomnosti všech tří značek v  automobilových soutěžích a navýšení objemů prodeje;

-          seskupení týmů technické pomoci pro větší schopnost reakce na požadavky na vývoj produktů;

-          zlepšení dostupnosti poprodejních služeb během soutěžních víkendů, za účelem zvýšení spokojenosti zákazníků.

Aktivity sportovních divizí v číslech

Peugeot Sport a Citroën Racing dodaly v průběhu posledních pěti let 694 kompletních kitů závodních automobilů s průměrným obratem více než 72 000 EUR na kit (průměrná hodnota vygenerovaná prodejem obou značek). Obrat z prodejů náhradních dílů určených pro okruhové závody a rallye se odhaduje na více než 20 000 EUR na vůz a na rok. Mnoho dílů bylo vzhledem k intenzitě jejich namáhání v průběhu sezóny repasováno nebo měněno. Na základě produktového plánu závodní divize značek Peugeot a Citroën, podle něhož by se na trhu měl objevit jeden nový vůz ročně, by se měl výrazně zintenzívnit plán vytížení podniku Peugeot Citroën Racing Shop v Gonesse.

Nedávno vytvořené ředitelství PSA Motosport spojuje zkušenosti a know-how všech tří divizí automobilových soutěží skupiny PSA: Peugeot Sport, Citroën Racing a DS Performance. Tyto subjekty získaly tituly na nejprestižnějších automobilových závodech. Divize DS Performance má na starost budoucnost značky DS v automobilových závodech a zajišťuje účast stáje DS Virgin Racing na mistrovství světa Formule E. Divize Peugeot Sport a Citroën Racing se vedle svých sportovních programů věnují vývoji a prodeji vozů určených pro závody zákazníků.

PSA Retail je subjekt skupiny PSA, který zajišťuje distribuci produktů, a představuje proto první kontaktní místo mezi skupinou a zákazníky. PSA Retail fungující ve všech čtyřech oblastech – nové vozy, ojeté vozy, poprodejní servis a náhradní díly – vyvinul příkladné know-how. V roce 2015 prodal více než 500 000 vozů, s obratem 7 miliard EUR. PSA Retail je přítomen v 11 evropských zemích a zahrnuje téměř 300 prodejních míst. Prodejem náhradních dílů se řadí mezi nejdůležitější subjekty na evropském trhu, jeho obrat činil v roce 2015 celkem 1,3 miliard EUR. V současné době se realizuje plán rozvoje prodeje náhradních dílů, jehož cílem je vytvoření 40 distribučních center v Evropě. Vzájemně se doplňující charakter těchto dvou subjektů získal velmi rychle konkrétní podobu ve vytvoření Peugeot Citroën Racing Shop, který bude sloužit ve prospěch rozvoje automobilových soutěží pro zákazníky.

Podnik Peugeot Citroën Racing Shop v Gonesse s celkovou plochou 4 695 m2 skladů a 680 m2 kanceláří poskytne dostatečné skladovací prostory pro všechny náhradní díly určené pro klientské soutěže. Nahradí tak sklady dříve umístěné ve Vélizy (Peugeot Sport) a v Satory (Citroën Racing) a současně nabídne větší kapacitu skladování umožňující čelit ambiciózní politice rozvoje závodních činností zákazníků. Peugeot Citroën Racing Shop je umístěn v rámci logistické platformy poblíž pařížského letiště Roissy-Charles de Gaulle a jednoho z největších dálničních uzlů v Evropě. Je mimo jiné vybaven 10 nakládacími a vykládacími rampami, díky nimž je možný plynulý obrat a rychlý tranzit více než 10 000 položek, které bude podnik po dosažení plného provozu spravovat.

Ředitel PSA Retail Jean-Philippe Imparato prohlásil: „PSA Retail má z tohoto partnerství s PSA Motosport velkou radost. Peugeot Citroën Racing Shop se musí stát ideálním místem z hlediska kvality služeb a distribuce pro soukromou sportovní klientelu. Díky náročnosti automobilových soutěží se zvýší provozní standardy PSA Retail, což nepřímo poslouží všem zákazníkům našich 300 prodejen.“

Ředitel PSA Motosport Jean-Marc Finot dodal: „Toto partnerství je velmi důležité pro rozvoj závodů pro zákazníky našich dvou značek. Musí PSA Motosport umožnit zcela se soustředit na základ naší činnosti a na úspěchy v soutěžích a současně přinese mnoha našim soukromým zákazníkům lepší kvalitu služeb.“

 

  Foto:PSA