MotorInfo

Peugeot 508 inovuje

21.6.2014 17:04
Peugeot 508 inovuje

Peugeot představil modernizovanou verzi svého velkého cestovního vozu segmentu D – nový Peugeot 508.

Vrcholný vůz řady modelů od Peugeotu ztělesňuje posun značky směrem k luxusnějším modelům. Současný Peugeot 508 je opatřen novou maskou chladiče, která je symbolem budoucích modelů značky, a nabízí nové prvky výbavy, jako je dotykový displej, couvací kamera nebo systém sledování mrtvého úhlu. Vůz je vybaven motory, které již dnes splňují normu Euro 6. Jedná se zejména o motor 2.0 BlueHDi 150 k se šestistupňovou manuální převodovkou, který dosahuje úrovně emisí CO2 105 g /km.

Veřejnosti se nový model představí na srpnových autosalonech v Moskvě a v Čcheng-tu, poté na pařížském autosalonu. Prodej v Evropě odstartuje v září 2014.

Peugeot 508 byl poprvé představen na pařížském autosalonu v roce 2010. Na začátku roku 2011 byl uveden na evropský trh. Potvrdil tak trvalou přítomnost značky v segmentu velkých cestovních automobilů, která nepřetržitě trvá již několik desetiletí. Hned od počátku byl k dispozici ve verzi sedan a kombi, o rok později obohatila nabídku nová verze karoserie - Peugeot 508 RXH. Ta je sériově vybavena hybridním pohonem HYbrid4, který je rovněž v nabídce u sedanu (v ČR se s tímto vozem nesetkáme, protože tu není nabízen). Vzhled modelu Peugeot 508 RXH vyjadřuje charakter „all road“, současně však vůz nabízí multifunkčnost a šetrný přístup k životnímu prostředí.

Peugeot 508 dominuje nové řadě modelů, jejichž název je zakončen osmičkou. Tato modelová řada je nyní nejmladší v historii značky.

Peugeot 508 se vyrábí ve Francii a v Číně a registruje od svého uvedení na trh již více než 370 000 prodaných vozů. Od roku 2013 je největším odbytištěm pro Peugeot 508 Čína, kde se prodá 36 % produkce tohoto modelu.

Design

Zásadním prvkem designu vozu nový Peugeot 508 je nová maska chladiče. Je vertikálnější a uprostřed je do ní zabudováno logo Peugeot. Na první pohled odkazuje na své slavné předchůdce z „pětkové“ řady. Díky ní uvádí nový Peugeot 508 na scénu výraznější a elegantnější styl přední masky, který následně převezmou i ostatní budoucí modely v nabídce. Pro přední část vozu jsou rovněž charakteristická světla – přední světlomety, denní světla, směrovky, mlhovky – 100 % LED s vyspělou technologií. Světelný podpis – ve tvaru tenké čáry u hatchbacku a SW a ve tvaru lvích drápů u RXH – zajišťují denní světla sériově zabudovaná do nárazníku. Světlomety dodávají novému Peugeotu 508 charakteristický vzhled, jenž dobře vystihuje charisma celého vozu. Elegantní a technologickou stránku vozu zdůrazňuje malá velikost předních světlometů a jejich strukturované čočky.

Kapota prošla proměnou. Je nyní horizontálnější a všem třem verzím karoserie vozu dodává vzhled luxusní limuzíny, přičemž u sedanu zlepšuje rovnováhu mezi přední a zadní částí. U sedanu je zadní část strukturovanější. Nárazník byl přepracován. Je oddělen od víka zavazadlového prostoru, ale současně je posílena jeho ochranná funkce. Zadní světla sedanu rovněž získala nový tvar, jsou horizontálnější než dřív, ať už při pohledu z boku nebo zezadu. Opálově červený světelný podpis ve tvaru tří drápů zajišťuje dobrou rozpoznatelnost a technologický vzhled vozu.

Vůz se změnil i uvnitř. Do palubní desky je zabudován sedmipalcový dotykový displej, na kterém je intuitivně seskupena většina ovladačů vozu. Díky tomu došlo k odlehčení středového panelu, ze kterého zmizely některé ovladače, a do konzoly byla začleněna nová uzavíratelná odkládací přihrádka. Před řidičem je umístěn komplexní sdružený přístroj. Pomocníkem při řízení je i head-up displej z kouřového skla, na který jsou v dobře čitelných barvách promítány informace o řízení a navigaci. Bohatá výbava, péče věnovaná provedení i kvalita použitých materiálů – ať už u dekorativních prvků nebo u čalounění - odkazují interiér vozu nový Peugeot 508 do světa luxusních moderních a elegantních automobilů.

 

Výbava zahrnuje řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Připomeňme bezklíčový přístup a startování, automatickou elektrickou parkovací brzdu, adaptivní dálková světla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, hi-fi zařízení JBL,… K soupisu výbavy je třeba přidat dvě novinky: systém sledování mrtvého úhlu a couvací kameru, jejíž záběry jsou barevně promítány na dotykový displej.

Nový Peugeot 508 rovněž využívá širších možností mobilního připojení. Nabízí novou generaci služeb, které se opírají o mobilní internetovou technologii: Peugeot Connect Apps. K vyvinutým aplikacím je díky ergonomii dotykového displeje dobrý přístup a jejich používání je intuitivní. Řidič dostává v reálném čase praktické informace, které mu usnadňují každodenní řízení - volná místa na parkovištích v okolí, cena paliva na okolních čerpacích stanicích, dopravní informace, předpověď počasí, turistické informace z průvodce Michelin nebo TripAdvisor, telefonní seznam, ale také informace z aplikace Coyote (v závislosti na dané zemi).

Nápravový systém byl převzat z vozu Peugeot 508. Řízení je díky němu velmi příjemné a bezpečné. Nový Peugeot 508 s přední nápravou s dvěma trojúhelníkovými rameny a oddělenou těhlicí (u nejvýkonnějších dieselových motorů) nebo pseudo-Mc Pherson u ostatních verzí a zadní víceramennou nápravou nabízí vždy vynikající kompromis mezi komfortem a jízdními vlastnostmi.

Pokud jde o motory, všechny vozy jsou vybaveny benzinovými nebo dieselovými motory poslední generace. Poprvé je zde uváděn nový benzinový motor splňující normu Euro 6: 1.6 THP 165 k S&S spojený se šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou šestistupňovou automatickou převodovkou EAT 6. Tento nový motor o výkonu 165 koní, který nahradil motor 1.6 THP 156 k Euro 5, vykazuje emise CO2 od 129 g/km (šestistupňová manuální převodovka), zatímco u předchozí generace dosahovaly nejméně 144 g/km.

Všechny dieselové motory vozu nový Peugeot 508 používají technologii BlueHDi. Motor 2.0 BlueHDi 150 k s šestistupňovou manuální převodovkou vykazuje emise pouze 105 g CO2/km, bez ohledu na to, zda se jedná o sedan, nebo SW. U nové verze motoru 2.0 BlueHDi 180 k EAT 6 byly u sedanu homologovány emise 111 g CO2/km.

Technologie HYbrid4, která v tomto segmentu představuje prozatím jedinečnou nabídku, se pochopitelně využívá i u sedanu a RXH. Díky tomu, že je tato technologie součástí nabídky u vozu Peugeot 3008, 508 a 508 RXH, dostala se značka v prodeji hybridních vozů v Evropě na 2. příčku. Dieselový motor 2.0 HDi o výkonu 163 k  a elektrický motor o výkonu 37 k pohánějící zadní kola fungují střídavě nebo současně. Má k dispozici čtyři režimy jízdy, mezi nimiž může přepínat (ZEV, 4×4, Sport a Auto). Řízení je pak velice příjemné a řidič získává zcela nové zážitky. Vůz je navíc úsporný - homologaci získal na 85 g CO2/km, kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km.

Nový Peugeot 508 se pro evropský trh vyrábí ve  francouzském městě Rennes a pro čínský trh ve Wuhanu. Na evropské trhy bude postupně uveden od 10. září 2014, na čínský trh se dostane v lednu 2015.

Rok 2014 bude pro značku Peugeot rokem oživení s cílem rychlého návratu k výnosnému růstu. Celosvětový prodej značky vykázal na konci května 2014 nárůst o 5,4 % na 683 000 kusů. Na tomto výsledku se podílely především Evropa a Asie. V Evropě (30 zemí) činily prodeje značky 407 000 vozů, což představuje nárůst o téměř 14 %, tedy dvojnásobek růstu trhu. K tomuto růstu dochází v oblasti prodeje soukromým osobám, tedy na nejrentabilnějším trhu, kde značka posílila v prvních pěti měsících roku svůj podíl o téměř 1 %. Značka těží z úspěchu svých posledních novinek, zejména crossoveru 2008, jehož prodej překročil 150 000 vozů, a vozu nový Peugeot 308, který již dosáhl 100 000 prodaných vozů, přičemž verze SW, která byla představena v dubnu, registruje velmi dynamický start prodeje.

Ve Francii je v květnu značka díky úspěchu modelů 208, 2008, 308, 3008 a 508, které stojí v čele svých segmentů, lídrem na trhu osobních vozů s podílem na trhu ve výši 18 % (+ 0, 6 %), ale také nejúspěšnější značkou v nejziskovějším distribučním kanále, kterým je prodej soukromým osobám. V prvních pěti měsících roku 2014 se ve Francii zvýšily registrace vozů Peugeot jak z hlediska objemů (+8,8 %), tak podílu na trhu (17,2 %, tj. +0,9 %).

Prodeje v Číně zaznamenaly silný nárůst o 28 %, což odpovídá dvojnásobku růstu trhu za dobu prvních pěti měsíců. V květnu dosáhly dodávky historického rekordu 34 000 kusů, což představuje nárůst o 47 % v porovnání s květnem 2013.

Tento výrazný růst objemu vozů značky Peugeot v Evropě a Asii je dobrým znamením před zahájením prodeje vozu nový Peugeot 508, pro něhož bude Evropa a Asie představovat dva nejdůležitější trhy.