MotorInfo

Peugeot 308 GT se představí v Paříži

10.9.2014 10:06
Peugeot 308 GT se představí v Paříži

Modelová řada Peugeot 308 se rozšíří o nové dynamické verze, nabízené jako hatchback i SW.

Řidiči nových verzí 308 GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6)  nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, výkony i zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva.

Přední maska nese logo se třemi horizontálními lištami ve tvaru drápů. Osvětlení zajišťují výhradně LED diody. Pro optimální viditelnost za všech okolností je vůz opatřen luxusními světlomety s 62 LED diodami. Pro vůz 308 GT jsou také typická exkluzivní směrová světla. Jejich dynamický posun světla zevnitř ven podtrhuje technologický vzhled vozu. Jsou umístěna nad přídavnými otvory sání, které do motoru přivádějí více vzduchu. Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními okny, která jsou v horní části zatmavená. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahu karoserie a spočívá na osmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3. Pro tato kola s označením „Diamant“ jsou typické rýhované paprsky s vyfrézovaným motivem. Při pohledu zezadu přitahuje pozornosti černě lakovaný difuzor a ozdobné prvky použité u dvojité koncovky výfuku. Podpis GT je umístěn na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru a na předních blatnících.

Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní „Blue Magnetic“. Tento odstín evokuje modrou barvu historicky používanou na francouzských závodních vozech. Díky ní dobře vynikají  plynulé a dynamické linie vozu a je zvýrazněna jeho světlá výška, která je vepředu snížena o 7 mm a vzadu o 10 mm.

Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Čalounění TEP / Alcantara nebo příplatkovou kůži Club zdobí červené prošití. Rudé stehy se objevují i na palubní desce, panelech dveří, manžetě řadicí páky a koberečcích. Efektní je také hliník na pedálech a nerezová ocel na prazích dveří. Pro sportovní vozy je důležitá poloha při řízení, která je díky ergonomie místa i-Cockpit ideální. Řidič si ji může upravit díky výškovému a podélnému nastavení kompaktního volantu, který je unikátní svým perforovaným koženým potahem a znakem GT. Sdružený přístroj, umístěný v zorném poli tak, aby řidič nemusel spouštět silnici z očí, používá nové šachovnicové pozadí. Přístroj po vložení klíče do zapalování přivítá řidiče vlastním hlášením. S přístrojem ladí i velký dotykový displej používající nové červenočerné barevné schéma pojmenované Redline.

GT používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které již dnes splňují normu Euro 6. Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzinové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Výkonové parametry mluví samy za sebe. Pro zrychlení z  0 na 100 km/hod stačí vozu 308 GT s benzinovým motorem 7,5 vteřiny. Benzinový čtyřválcový motor 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 N.m, který je k dispozici u otáček 1 750 – 4 500 1/min. Tato úroveň výkonu se kombinuje s emisemi CO2 od 130 g CO2/km a spotřebou (od 5,6 l/100 km).

Čtyřválec o objemu 1598 cm3 kombinuje turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček s přímým vstřikováním benzinu, což zaručuje optimální účinnost spalování, dále proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku (technologie VTi, Variable valve and Timing injection) ataké systém Stop&Start pro snížení spotřeby a emisí CO2 a zvýšení komfortu v městském provozu.

Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí výkon 180 koní  při 3 750 1/min a maximální točivý moment 400 N. m při 2 000 1/min.  Motoru s poměrem hmotnost/výkon 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/hod při zařazeném předposledním rychlostním stupni 5,5 vteřiny. Agregát, jehož objem činí 1 997 cm3, vykazuje emise 103 g CO2/km a spotřebu 4,0 l/100 km. Motor je vybaven novou vstřikovací jednotkou (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 baru; novou spalovací komorou umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů; kompresním poměrem 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru; motorovým olejem s velmi nízkou viskozitou typu 0W15.

Na druhé straně byla důkladná péče věnována snížení hmotnosti. Úspory 7 kg bylo dosaženo například snížením tloušťky stěn skříně a omezením využití přídavných zařízení jen na nezbytně nutnou dobu. Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s  Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, která zaručuje rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.

Nápravy (přední Pseudo McPherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s dobrou jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Inženýři upravili veškeré parametry, čímž zajistili přesné řízení na všech profilech silnice, bez přílišného nedotáčení nebo přetáčení. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.

Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm.

Obě verze jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem poskytuje řidiči intenzivní pocity z jízdy. Zážitky zvyšuje i paket Driver Sport Pack, který je u obou motorů součástí sériové výbavy. Toto zařízení potěší smysly milovníků dynamické jízdy, kteří si mohou upravit následující parametry - silnější a sportovnější zvuk motoru; červená barva osvětlení ukazatelů na přístrojové desce; zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení; pevnější a reaktivnější posilovač řízení; citlivější nastavení akceleračního pedálu; vyšší reaktivita převodovky EAT6; páčky pod volantem s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6.

Řidič může systém Driver Sport Pack pomocí tlačítka na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.

Nový Peugeot GT nabízí řadu podpůrných prvků řízení.

Driver Assistance Pack využívá radar zabudovaný v přední části vozu a tvoří jej tři systémy: aktivní tempomat: tempomat udržuje a automaticky upravuje rychlost podle rychlosti vozu vepředu. Řidič může tuto „aktivní“ funkci vypnout; systém varování při riziku srážky: vizuální a zvukový signál, který řidiče vybídne, aby začal brzdit a vyhnul se tak kolizi; automatické nouzové brzdění: spuštění brzdění v případě bezprostředně hrozící kolice, aby se zabránilo nárazu nebo se snížily jeho důsledky.

Systém sledování mrtvého úhlu varuje pomocí světelné diody zabudované ve vnějším zpětném zrcátku řidiče, pokud se v mrtvém úhlu objeví jiný vůz.

Park Assist je aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování, a to jak podélně, tak příčně.