MotorInfo

Peugeot 208 dostává nový motor 1.2 e-VTi

10.10.2013 09:57
Peugeot 208 dostává nový motor 1.2 e-VTi

Peugeot 208 v benzinové verzi snižuje emise CO2 na 95 g/km, při spotřebě 4,1 l/100 km.

Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá Peugeot 208 v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici. Například je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.

Peugeot 208nabízí účinné motory, a to jak naftové, tak benzinové. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.

Benzinový tříválcový motor nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené - snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %, automatické vypínání motoru, téměř okamžité znovunastartování (400 ms), příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).

Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení. Na druhé straně je tato verze vozu modelu PEUGEOT 208 vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.  

   

BENZiNOVÝ MOTOR

   

1.2 l e-VTi „82“
robotizovaná 5st.

   

EB2 / MAPS STT

   

 

OBECNÉ ÚDAJE

Zdvihový objem (cm3)

1 199

 

Maximální výkon v kW (nebo k) / otáčky (1/min)

60 (82) / 5 750

 

Maximální točivý moment (N.m) / otáčky (1/min)

118 / 2 750

 

Převodovka

MAPs-5N robotizovaná

 

Pneumatiky

185 / 65 R15 88T
 195 / 55 R16 87H

   

 

VÝKONY

Maximální rychlost (km/h)

178

(jen řidič / polovina užitečného zatížení)

Zrychlení (vteřiny)

 

 

• 1 000 m pevný start

35,5 / 36,6

 

• 0 - 100 km/h            

14,5 / 15,9

 

Zrychlení v chodu (vteřiny)

 

 

 

• 80 - 120 km/h s předposledním rychlostním stupněm

11,3/12,9(2)

 

• 80 - 120 km/h s posledním rychlostním stupněm

 

   

 

SPOTŘEBA

Městský provoz (l/100 km)

4,5(2)

 

Mimoměstský provoz (l/100 km)

3,9(2)

 

Kombinovaný provoz (l/100 km)

4,1(2)

 

Emise CO2 (g/km)

95(2)

 

Objem nádrže (l)

50

   

 

ROZMĚRY (m)

Celková délka

3,962

 

Šířka karoserie mezi dveřmi / se sklopenými zrcátky / s rozloženými zrcátky

1,739 / 1,829 / 2,004

 

Výška při jízdě (s plnou nádrží)

1,46

 

Rozvor

2,538

 

Převis vpředu / Převis vzadu

0,772 / 0,652

   

 

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Objem zavazadlového prostoru

285/311

   

 

HMOTNOST (kg)

Pohotovostní hmotnost vozidla (s plnou nádrží)

965

   

 

 

AERODYNAMIKA

SCx aerodynamický odpor (m²)

0,63

       
 

(2) Pneumatiky s ultra nízkým valivým odporem