Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Peugeot 208 v benzinové verzi snižuje emise CO2 na 95 g/km, při spotřebě 4,1 l/100 km.
Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá Peugeot 208 v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici. Například je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.
Peugeot 208nabízí účinné motory, a to jak naftové, tak benzinové. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.
Benzinový tříválcový motor nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené - snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %, automatické vypínání motoru, téměř okamžité znovunastartování (400 ms), příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).
Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení. Na druhé straně je tato verze vozu modelu PEUGEOT 208 vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
BENZiNOVÝ MOTOR |
|||
1.2 l e-VTi „82“ |
|||
EB2 / MAPS STT |
|||
|
|||
OBECNÉ ÚDAJE |
Zdvihový objem (cm3) |
1 199 |
|
|
Maximální výkon v kW (nebo k) / otáčky (1/min) |
60 (82) / 5 750 |
|
|
Maximální točivý moment (N.m) / otáčky (1/min) |
118 / 2 750 |
|
|
Převodovka |
MAPs-5N robotizovaná |
|
|
Pneumatiky |
185 / 65 R15 88T |
|
|
|||
VÝKONY |
Maximální rychlost (km/h) |
178 |
|
(jen řidič / polovina užitečného zatížení) |
Zrychlení (vteřiny) |
|
|
• 1 000 m pevný start |
35,5 / 36,6 |
||
|
• 0 - 100 km/h |
14,5 / 15,9 |
|
|
Zrychlení v chodu (vteřiny) |
|
|
|
• 80 - 120 km/h s předposledním rychlostním stupněm |
11,3/12,9(2) |
|
|
• 80 - 120 km/h s posledním rychlostním stupněm |
|
|
|
|||
SPOTŘEBA |
Městský provoz (l/100 km) |
4,5(2) |
|
|
Mimoměstský provoz (l/100 km) |
3,9(2) |
|
|
Kombinovaný provoz (l/100 km) |
4,1(2) |
|
|
Emise CO2 (g/km) |
95(2) |
|
|
Objem nádrže (l) |
50 |
|
|
|||
ROZMĚRY (m) |
Celková délka |
3,962 |
|
|
Šířka karoserie mezi dveřmi / se sklopenými zrcátky / s rozloženými zrcátky |
1,739 / 1,829 / 2,004 |
|
|
Výška při jízdě (s plnou nádrží) |
1,46 |
|
|
Rozvor |
2,538 |
|
|
Převis vpředu / Převis vzadu |
0,772 / 0,652 |
|
|
|||
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR |
Objem zavazadlového prostoru |
285/311 |
|
|
|||
HMOTNOST (kg) |
Pohotovostní hmotnost vozidla (s plnou nádrží) |
965 |
|
|
|
||
AERODYNAMIKA |
SCx aerodynamický odpor (m²) |
0,63 |
|
(2) Pneumatiky s ultra nízkým valivým odporem |