MotorInfo

Pětihvězdičkové hodnocení pro Mitsubishi ASX

24.2.2011 13:47
Pětihvězdičkové hodnocení pro Mitsubishi ASX

Necelý rok od svého úspěšného uvedení na trh v Evropě, dosáhl kompaktní crossover ASX v rámci náročných nárazových testů EuroNCAP na nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení.

 

Tato vysoká úroveň pasivní bezpečnosti je výsledkem velice kompletního bezpečnostního balíčku, který obsahuje takové prvky jako: 

  • optimalizace tvaru osmiúhelníkového nosníku v přední části vozu pro dokonalejší absorpci energie;
  • nosná konstrukce tvaru "trojité vidlice"  spojuje zadní část předního podélného nosníku s příčnou výztuhou pod palubní deskou a spodními nosníky podlahy pro optimální rozložení nárazové energie;
  • přední části podélných nosníků obsahují nárazové boxy s předprogramovanou deformací za účelem nejvyššího pohlcení nárazové energie a zabránění přenosu deformací do dalších částí karoserie, pokud se jedná o náraz z nižší rychlosti; tak je minimalizováno poškození dalších částí karoserie a v konečném důsledku dochází i ke snížení nákladů na opravu po nehodě;
  • zesílený rám konstrukce vozu – ve kterém jsou výztuhy nosníků svařeny dohromady – toto je vysoce účinné při absorpci nárazové energie při čelních, zadních i bočních nárazech;

  • použití vysokopevností oceli redukuje váhu a zvyšuje tuhost.

 

výsledky:

dospělý cestující:                            86 %

dítě:                                                78%

chodci:                                            60 %

bezpečnostní asistence:                71 %

Všechny tyto prvky (a mnohé další) tvoří Mitsubishi Motors RISE systém ("Reinforced Impact Safety Evolution”). Jen pro připomínku, RISE je určen k integraci a propojení strukturálních elementů pro aktivní ochranu cestujících v případě havárie. Tento systém přináší zásadní výhody v ochraně při nárazu z různých směrů a zejména pak rozkládá energii nárazu při předních, bočních a zadních nárazech a kontroluje deformaci.

Současně, velice dobrou úroveň ochrany chodců 60% přináší využití takových elementů jako např.:

  • design kapoty vozu s dvojitým vyboulením (vytváří tak snadno deformovatelné zóny pro případný střed s chodcem);
  • otevřená deformovatelná konstrukce uložení čelního okna;
  • přední blatníky z plastu;
  • přední nárazník absorbující energii (snižuje poranění nohy chodce).

Navíc  - ASX, postavené na všeobsahující platformě “Project Global” nabízí kompletní paletu aktivních a pasivních bezpečnostních prvků, včetně (disponibilita v závislosti na modelu a trhu):

  • systém aktivního řízení stability
  • kontrola trakce
  • asistent rozjezdu do kopce
  • ABS
  • elektronické rozdělení brzdné síly
  • brzdový asistent
  • systém signalizace nouzového brzdění
  • až 7 airbagů (včetně kolenního airbag) podle trhu a verze
  • atd.

ASX, které bylo uvedeno do prodeje v Evropě koncem jara 2010, si získalo již více než 22 665 zákazníků v evropském region v průběhu kalendářního roku 2010.