Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda ve výstavní premiéře představila pětidveřovou verzi subkompaktního vozu Citigo na autosalonu v Ženevě.
Nejnovější vůz Škoda bude od května 2012 k dostání na evropských trzích jak ve třídveřové, tak pětidveřové verzi. Model Citigo otvírá značce Škoda dveře do dynamicky rostoucího segmentu subkompaktních vozů, čímž získává zásadní roli v růstové strategii firmy.
„Modelová ofenzíva značky pokračuje i v roce 2012,“ prohlásil předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland u příležitosti představení vozu Citigo na ženevském autosalonu. „Citigo bude posilovat naši příznivou pozici v Evropě a získá naší značce nové zákazníky. Náš nový městský vůz je skutečně ‚Simply Clever‘: důmyslný, prostorný, svižný a vybavený nejmodernějšími technologiemi. Díky tomu je naše nabídka v rámci dynamicky se rozvíjejícího segmentu mladistvá a svěží,“ pokračoval Vahland.
Doma v České republice vstoupila třídveřová varianta úspěšně na trh na konci roku 2011. V následujících letech plánuje automobilka dosáhnout na mezinárodních trzích dalšího významného růstu právě díky novým modelům, mezi něž patří i Citigo. Cílem je navýšit do roku 2018 celosvětové prodeje alespoň na 1,5 milionu vozů. „Nacházíme se na stabilní cestě k růstu, což je potvrzeno opětovným zvýšením dodávek v prvních dvou měsících roku 2012,“ uvedl Vahland. V lednu a únoru 2012 stouply celosvětové prodeje značky meziročně o 11,6 % na 147 505 vozů, což podle Vahlanda představuje nejen „skvělý začátek roku“, ale také návaznost na velmi úspěšný rok 2011. V něm s celkovými prodeji 879 200 vozů dosáhla Škoda dalšího rekordu ve své historii.
Model Citigo patří mezi nejkompaktnější a přesto nejprostornější vozy své třídy. Je také prvním modelem s novým logem značky. V souladu se sloganem „Simply Clever“ nabízí Citigo důmyslné prvky jako například držák fotografií a dokumentů, háček na tašky integrovaný do otvíracího mechanismu přihrádky spolujezdce a nebo sadu sítí do zavazadlového prostoru. Citigo dbá také na bezpečnost pasažérů. Společně s vozy VW Up! a SEAT Mii získal koncept bezpečnostních prvků maximální počet pěti hvězdiček v nárazovém testu Euro NCAP.
Nový tříválcový benzinový motor 1,0 MPI ve dvou výkonových variantách (44 kW/60 k a 55 kW/75 k) propůjčuje vozu jízdní agilitu při zachování hospodárnosti. Nejúspornější variantou je Green tec se spotřebou pouze 4,1 l/100 km a emisemi jen 96 g/km.