Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Škoda slaví pět let úspěšné výroby automobilů v Číně. Přesně 60 měsíců po zahájení výroby modelu Octavia v závodě Shanghai Volkswagen (SVW) prezentuje automobilka úspěšnou čínskou bilanci.
Do ní patří přibližně 740 000 vozů dodaných zákazníkům, v nejbližší době bude navíc překročena hranice 750 000 vyrobených vozů.
Čína je největším trhem automobilky Škoda, čínský podíl na celosvětovém odbytu značky činí zhruba 25 procent. V současné době působí v Číně kolem 400 prodejců, jejich počet se má ve střednědobém horizontu zvýšit na více než 600. Rozvoj české značky v Říši středu byl v uplynulých pěti letech více než razantní. S novými modely, rozšířenými výrobními kapacitami a posílenou přítomností na trhu chce Škoda v příštích letech v Číně nadále zvýšit svou aktivitu.
„Náš vývoj v uplynulých pěti letech je příběhem bezpříkladného úspěchu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Společně s našimi čínskými partnery jsme ve všech oblastech nasadili vysoké tempo a z tohoto trhu jsme v krátké době s pouhými třemi modelovými řadami vybudovali největší odbytiště značky. Čína se pro značku Škoda stala druhým domovem,“ říká Vahland. „Podmínky pro další růst jsme již vytvořili. V rámci naší Růstové strategii chceme do roku 2018 zvýšit naše celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Proto také na čínském trhu zavedeme od roku 2013 další modely, chceme posílit naši prodejní síť a pod záštitou koncernu Volkswagen a našich partnerů ve společném podniku nadále budovat výrobní kapacity v této zemi,“ podtrhl šéf automobilky Škoda ambice značky.
Přibližně 740 000 dodaných vozů ŠKODA – úspěšná spolupráce s SVW
Za pouhých pět let dodala ŠKODA společně se svým partnerem Shanghai Volkswagen (SVW) zákazníkům přibližně 740 000 vozů. Zakrátko v SVW sjede z linky 750 000. vůz značky Škoda. „V roce 2007 byla Škoda automobilkou, zaměřenou na Evropu. Jen o pět let později počet vozů, dodaných zákazníkům v Číně, činí přibližně 740 000 – to je fantastický vývoj pro naši společnost. Za několik let se nám podařilo etablovat značku na kvalitativně a kvantitativně enormně konkurenčním trhu,“ říká Vahland.
Od zahájení aktivit v Číně sází česká automobilka na úzkou spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. „Ve společnosti SVW má Škoda po svém boku spolehlivého a kompetentního partnera. Děkujeme SVW za vynikající spolupráci v posledních pěti letech a těšíme se, že společně otevřeme další kapitolu naší úspěšné čínské historie,“ zdůraznil Prof. Vahland. Společnost SVW byla založena v roce 1984. Společnost dnes disponuje jedněmi z nejmodernějších výrobních kapacit v Číně.
Dodávky značky Škoda zákazníkům v Číně vzrostly od roku 2007 více než osminásobně
Se zahájením výroby modelu Octavia v červenci 2007 začala jedna z nejzajímavějších vývojových etap v novodobé automobilové historii. V období let 2007 až 2011 značka Škoda zvýšila své roční dodávky zákazníkům v Číně zhruba osminásobně. Zatímco v roce 2007 to bylo 27 000 vozů, v roce 2011 dodala značka na čínský trh více než 220 000 vozů. Také v prvních pěti měsících roku 2012 směřovaly prodeje v Číně dále vzhůru. Od ledna do května vzrostl počet dodávek čínským zákazníkům o osm procent na rekordní hodnotu - více než 100 000 dodaných vozů.
Od roku 2010 je Čína největším odbytištěm české automobilky. A to pouze se třemi modely. První model, který se v této zemi vyráběl a prodával, byla v roce 2007 Octavia. S téměř půlmilionem vyrobených vozů je Octavia nejoblíbenějším modelem značky v Číně. Od roku 2010 se Octavia v Číně nabízí také v ekologické verzi GreenLine a jako sportovní model Octavia RS. V roce 2008 měla svou čínskou prodejní premiéru Fabia. Tento malý vůz se v Číně od roku 2011 nabízí také ve verzi Fabia Scout. Vlajková loď značky – model Superb – se na čínském trhu prodává od roku 2009 a v roce 2011 byl v segmentu vyšší střední třídy nejen nejprodávanějším vozem. Ze 116 800 celosvětově dodaných vozů Superb jich byla většina – přes 40 procent – dodána zákazníkům právě v Číně. Koncem roku 2011 Superb 1.4 TSI DSG absolvoval v Číně i rekordní jízdu: poprvé dojel automobil ze Šanghaje do Pekingu, což je více než 1 200 kilometrů, na méně než jednu plnou nádrž.
Modely značky Škoda jsou u čínských zákazníků velice úspěšné: Fabia, Octavia a Superb získávají pravidelně nejvyšší ocenění. Octavia byla v uplynulém roce vyhlášena nejspolehlivějším vozem roku ve své třídě. Octavia a Superb získaly v roce 2011 titul ‚Automobil roku’ v rámci ocenění ‚China Auto Market Media Award’. Také nad rámec jednotlivých modelů získává české značka v Číně stále silnější renomé. Škoda byla v roce 2011 listem ‚Sina Cars‘ a několika deníky vyhlášena joint-venture s největším rozvojovým potenciálem v západní Číně. V květnu 2012 získal společný podnik SVW-ŠKODA vyznamenání ‚Best Customer Car Award’.
Čína: Růst s novými modely
V roce 2013 uvede automobilka na čínský trh dva nové modely – kompaktní limuzínu Rapid a kompaktní SUV Yeti. „S naší novou kompaktní limuzínou a s modelem Yeti rozšíříme naši paletu v Číně ze tří na pět modelů. Nové modely zajistí značce od roku 2013 dodatečný vítr do zad,“ říká Vahland.
„Škoda Rapid trvale upevní a rozšíří naši dobrou pozici v Číně,“ říká Prof. Vahland. „Rapid je atraktivní vůz v segmentu mezi Fabii a Octavii a nabízí hodně místa za atraktivní cenu. Naši zákazníci v Číně si Rapid zamilují,“ pokračuje Vahland. Další posun v odbytu očekává automobilka také od čínské premiéry modelu Yeti, plánované na příští rok. Od svého uvedení na trh v roce 2009 se Yeti na mezinárodních trzích vyvíjí mimořádně úspěšně. V roce 2011 zaznamenal tento model nejvýraznější růst ze všech modelů značky – 35 %. „Yeti si i v Číně najde svou cestu a přispěje k růstu značky na tomto důležitém trhu,“ podtrhl Prof. Vahland.
Pět let výroby značky ŠKODA v Číně – data a fakta
Produktové mezníky:
Léto 2007: zahájení výroby modelu Octavia
2008: Uvedení modelu Fabia na trh
2009: Uvedení modelu Superb na trh
2010: Uvedení modelů Octavia GreenLine, Octavia RS na trh
2011: Uvedení modelu Fabia Scout na trh
Vývoj dodávek vozů značky Škoda zákazníkům v Číně: Rok |
Vozů |
2007 |
27 300 |
2008 |
59 300 |
2009 |
122 500 |
2010 |
181 500 |
2011 |
220 000 |
2012 (leden – květen) |
100 600 |
Počet dodaných vozů v období od ledna do května 2012 podle modelových řad:
Octavia: 63 200
Fabia: 20 700
Superb: 16 700
Výrobní partner:
Shanghai Volkswagen (SVW)
Ocenění v letech 2011 a 2012: Vítěz |
Cena |
Rok |
|
Superb |
China Auto Fashion Mark of Clever Innovation and Technology (Shanghai Morning Post) |
2012 |
|
Fabia |
China Auto Fashion Mark of Fashion and Hard Style (Shanghai Morning Post) |
2012 |
|
SVW-ŠKODA |
Best Customer Car Award |
2012 |
|
SVW-ŠKODA |
Best Service Car Brand of the Year in Guangzhou sub-rating (Guangzhou Daily) |
2011 |
|
SVW-ŠKODA |
China Car Service Gold Award – Best Customer Loyalty Award (Car and driving maintenance) |
2011 |
|
SVW-ŠKODA |
Best Service Car Brand – Human Touch (Evening News) |
2011 |
|
SVW-ŠKODA |
Most Potential Joint Venture Brand in Western China (Sina Cars) |
2011 |