MotorInfo

Pět hvězdiček pro Renault Clio IV

3.9.2012 08:35
Pět hvězdiček pro Renault Clio IV

Nový Renault Clio získává hodnocení 5 „hvězdiček“ po ukončení testů pasivní bezpečnosti prováděné nezávislou organizací EuroNCAP.

Nové Clio s celkovým hodnocením 85 % dosáhlo oproti svému předchůdci dalšího pokroku a ve svém segmentu získalo dokonce nejlepší hodnocení v kritériích ochrany dětí, nárazu chodců a bezpečnostní výbavy.

Clio III se s hodnocením 5 hvězdiček, kterého dosáhlo při crash testech EuroNCAP v roce 2005, zařadilo na nejvyšší úroveň ve své kategorii. Bylo ale zapotřebí, aby se i nová generace Clia dále vyvíjela. Proto Renault vyvinul řešení, která berou v úvahu nehodovost a reálné chování vozidla na základě komplexnějšího a účinnějšího přístupu k bezpečnosti cestujících. Elektronická architektura nového Clia byla pro ještě větší ochranu cestujících vyvinuta tak, aby se novější generace bezpečnostní výbavy aktivovaly rychleji.

 

Kritérium "Ochrana dospělých cestujících"

Při čelním nárazu jsou cestující na předních sedadlech nového Clia chráněni dvěma vysoce účinnými airbagy, bezpečnostními pásy s předpínači a omezovačem přítlaku nastaveným na 400 daN. Vzadu jsou všechna sedadla vybavena tříbodovými pásy, boční sedadla mají navíc omezovač přítlaku. Technologie Fix4sure založená na inovaci Renaultu byla vyvinuta s cílem zabránit podklouznutí (podklouznutí cestujícího pod bezpečnostním pásem při čelním nárazu) a poskytnout účinnou ochranu všem cestujícím na palubě nového Clia, a to díky zvláštnímu vyklenutí na sedáku každého sedadla spolu s upínacími přezkami bezpečnostních pásů umístěnými níže než obvykle.

Boční náraz, který je hlavní příčinou úmrtnosti (velmi slabá ochranná zóna), byl předmětem zvláštní úpravy a dosáhl výsledku s hodnocením 8 bodů z 8 možných. Pro detekování a až dvakrát rychlejší reakci je nové Clio vybaveno systémem 2 snímačů zabudovaných do předních dveří a do středního sloupku. Specifický algoritmus přizpůsobuje dobu reakce síle nárazu a řídí airbag nové generace chránící hlavu a hrudník. Tyto výsledky doplněné ještě o výsledky nárazu na kůl a zadní náraz přinesly novému Cliu 32 bodů z 36při hodnocení nárazu dospělých.

Ochrana dětí

Díky navržené konstrukci a 3 upevňovacím bodům Isofix umístěným jak na sedadle spolujezdce, tak i na krajních zadních sedadlech, patří ochrana dětí v novém Cliu se 43 získanými body ze 49 možných k nejlepší úrovni v segmentu B.

Kritérium "Ochrana chodců"

Přední část nového Clia byla vyvinuta s cílem minimalizovat zranění při srážce s chodcem. Nárazník je navržen bez vyčnívající zóny a spodní část čelního skla, která je tradičně velmi strmá, byla přepracována s cílem snížit rizika zranění v této zóně. Kapota byla zvýšena o 20 mm, aby vytvořila deformační zónu mezi konstrukcí a výčnělky motoru. Nové Clio získalo 24 bodů z 36 možných.

Výbava

Nové Clio je sériově vybaveno regulátorem/omezovačem rychlosti, optickými kontrolkami zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech s funkcí zvukového upozornění a elektronickou kontrolou stability ESC. V tomto segmentu hodnocení získalo 7 bodů.             

Pragmatický a zainteresovaný přístup

Renault zakládá svůj přístup na nehodovosti a reálné bezpečnosti a nabízí produkty přizpůsobené podmínkám na silnici se sériovou výbavou poskytovanou již od první úrovně vybavenosti. To znamená, že přednost mají nejúčinnější technologie pro zabránění jakémukoli riziku nehody, korekci nenadálých situací při řízení a pro ochranu cestujících při nárazu. Renault uplatňuje komplexní přístup a neomezuje se jen na výbavu nebo na technologii. V průběhu let se Renault stal referencí v oblasti automobilové bezpečnosti, jak to potvrzují zejména výsledky získané z mediálního hodnocení.

Navíc potěšení z řízení a snižování hmotnosti jsou klíčovou výzvou pro oblast bezpečnosti (aktivní bezpečnost s kratšími brzdnými drahami a pasivní bezpečnost daná snížením setrvačnosti při nárazu). U nového Clia bylo dosaženo pozoruhodného snížení hmotnosti, a to až o 100 kg oproti Cliu III, s konstrukcí s programovanou deformací, která je navržena tak, aby lépe absorbovala energii při nárazu, uchránila kabinu a maximálně ochránila všechny cestující.

Pokud jde o aktivní bezpečnost, kvalita podvozku spojená s numerickým autoadaptivním modelem dynamiky vozidla umožňuje striktně určit mimořádné situace. Funkce ABS a ESC, které jsou součástí sériové výbavy, jsou účinnější a jsou aktivovány ve vhodný okamžik bez náhlého škubnutí. Hydraulická sestava počítač/jednotka zahrnuje také elektronického asistenta nouzového brzdění (AFU).

Provedená ergonomie umožňuje soustředění se na řízení. Pro větší komfort byla čitelnost informací přepracována, aby byla jasná a s grafickým zobrazením. Nové Clio je vybaveno moderními podpůrnými systémy řízení: navigační systém a systém pro řízení některých funkcí s hlasovým ovládáním u verzí vybavených multimediálním systémem R-Link a automatizace některých činností, jako je například rozsvícení světlometů, spuštění stěračů nebo zadní parkovací asistent s kamerou pro couvání u některých verzí. Všechny verze nového Clia jsou vybaveny technologií Bluetooth pro telefonování.

 

Modely Renault 5 hvězdiček v hodnocení EuroNCAP

Laguna II

5 hvězdiček (2001)

Vel Satis

5 hvězdiček (2002)

Mégane II 

5 hvězdiček (2002)

Espace IV

5 hvězdiček (2003)

Scenic II

první vozidlo s 5 hvězdičkami v daném segmentu (2003)

Modus

první vozidlo s 5 hvězdičkami ve své kategorii (2004)

Mégane Coupé Cabriolet 

5 hvězdiček (2004)

Clio III

5 hvězdiček (2005)

Nová Laguna

5 hvězdiček (2008)

Koleos

5 hvězdiček (2008)

Nový Mégane

5 hvězdiček (2008) nejlepší hodnocení, kterého kdy bylo ve všech segmentech dosaženo

Nový Scénic

5 hvězdiček (overall rating – 2009)

Nové Clio

5 hvězdiček (overall rating – 2012)