Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová Škoda Octavia získala od Euro NCAP nejlepší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Celkové hodnocení ocenilo výsledky dosažené v oblasti ochrany dospělých cestujících a dětí v interiéru, ochrany chodců a asistenčních bezpečnostních systémů.
Za ochranu cestujících na předních sedadlech získala nová Octavia 93 procent maximálního možného počtu bodů. Kabina vozu zůstává stabilní, figuríny, sedící vpředu, byly po nárazu téměř netknuté. Také ochrana dospělých cestujících různého vzrůstu, sedících v různých pozicích na předních sedačkách, je stejně dobrá. Dobrých výsledků dbylo dosaženo rovněž v oblasti ochrany dětí. Pozitivně hodnotili zkušební komisaři také ochranu chodců. Přesvědčivým argumentem byly také moderní bezpečností asistenční systémy; mimo jiné elektronická kontrola stability ESC a varování při nezapnutém bezpečnostním pásu řidiče a spolujezdce, oba tyto bezpečnostní prvky jsou pro země EU součástí sériové výbavy.
Nová Octavia používá také systémy aktivní bezpečnosti, které byly dosud vyhrazeny spíše vozům vyšších tříd. Mezi ně patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy (od května 2013), Lane Assistant, který udržuje vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickou aktivací v případě nehody, Crew Protect Assistant připravující prostor pro řidiče a spolujezdce na blížící se kolizi, nebo Driver Activity Assistant pro rozpoznání únavy řidiče. Tyto systémy pomáhají zabránit nehodám, nebo zmírňují jejich následky pro posádku a ostatní účastníky silničního provozu.
Bezpečnost řidiče i posádky zajišťuje rozsáhlý paket pasivních bezpečnostních prvků. Před zraněním je chrání až devět airbagů spolu s tříbodovými bezpečnostními pásy. Poprvé se v modelové řadě Octavia objevuje kolenní airbag (v zemích EU součást sériové výbavy) a boční airbagy vzadu. Stabilní jízdní vlastnosti zajišťuje dobře vyladěný podvozek, dlouhý rozvor a tuhá struktura karoserie.