Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Škoda od roku 1905 vyrobila již 15 milionů automobilů. Jubilejní – stříbrná Octavia třetí generace – sjela z pásu v hlavním výrobním závodě značky v Mladé Boleslavi. Vůz bude používán jako VIP-limuzína v technologickém centru automobilky v Česaně.
Začátkem roku 2012 vyrobila Škoda čtrnáctimiliontý vůz. Třetina z toho, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala automobilka 939 200 vozů, což je rekord firemní historie.
„Celý tým značky Škoda je velice hrdý na milionové jubileum,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „15 milionů vyrobených vozů je důkazem velkolepého rozvoje značky. Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě,“ řekl Vahland. V příštích letech hodlá Škoda nadále zvyšovat tempo. Největší modelová ofenzíva v historii společnosti se díky uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia na trh úspěšně rozjela. V roce 2013 bude na trh uvedeno celkem 8 nových nebo přepracovaných modelů.
Nová Škoda Octavia startuje v těchto dnech v České republice a v Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. „Octavia je srdcem značky a je zdaleka nejprodávanějším modelem,“ říká předseda představenstva. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na model Octavia. Octavia více než jakýkoli jiný model symbolizuje razantní úspěch v uplynulých dvou desetiletích. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů Octavií.
Modernizace výrobních zařízení a rozšíření výroby nové generace modelu Octavia představuje pro škodovku jeden z nejrozsáhlejších projektů v historii hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Jeho hlavní součástí bylo rozšíření kapacity výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1 200 vozů denně. Za tímto účelem byla v mladoboleslavském závodě instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě v tomto měsíci se rozjede nová ekologická lisovací linka. Vedle nové generace modelu Octavia a vozu Rapid se v Mladé Boleslavi na další lince vyrábí i model Fabia.
V závodě Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu Yeti na 100 000 vozů ročně. Navíc byl závod zmodernizován, aby se tu od ledna 2013 mohla rozběhnout výroba modelu Roomster. Do konce roku 2012 se Roomster vyráběl v závodě Vrchlabí. Do přesunu výroby investovala automobilka zhruba 7,2 milionu euro.
Přesun výroby modelu Roomster do Kvasin proběhl v rámci přeměny produkce v závodu Vrchlabí na výrobu agregátů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 známá pod zkratkou DSG. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů euro.
Pro avizovaný růst rozšiřuje Škoda své kapacity také v Číně, Rusku a Indii. V Číně se od konce roku 2012 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen vyrábí Yeti. V letošním roce navíc na trh Říše středu dorazí ještě čínská verze modelu Rapid a poté i nová Octavia. V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.