Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Konstruktéři a designéři Fordu vytvořili pro Ford GT digitální přístrojový panel o úhlopříčce 10 palců (254 mm) s grafickým rozhraním navrženým tak, aby kladlo co nejmenší nároky na pozornost řidiče.
Podobně jako moderní letadla nebo závodní vozy se i nový Ford GT pyšní digitálním přístrojovým štítem. Obsah a forma zobrazovaných provozních údajů se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Těch Ford GT nabízí celkem pět. Inovativní přístrojový panel tvořený desetipalcovým displejem je na hony vzdálený původnímu Fordu GT, jehož palubní deska byla posetá analogovými ukazateli, tlačítky a spínači.
Digitální přístrojový štít je nastavitelný, vypadá elegantně a dokáže se přizpůsobit aktuálnímu režimu jízdy. Zákazníci tak mohou vyzkoušet limity Fordu GT s vědomím, že informace potřebné k rychlému a správnému rozhodování ve zlomcích sekundy jsou jim předkládány nejefektivnějším možným způsobem. Vývoj modelu Ford GT poskytl konstruktérům a designérům Fordu jedinečnou příležitost podívat se na palubní desku novýma očima.
Displej se vyznačuje vysokým rozlišením a snadno čitelnou kontrastní grafikou. K testování byl přizván i Scott Maxwell ze společnosti Multimatic, který má na kontě vítězství v Le Mans. Po zkouškách v simulační laboratoři Fordu navrhl úpravu otáčkoměru tak, aby bylo možné periferním viděním lépe zaznamenat, kdy se otáčky motoru EcoBoost V6 blíží k červenému poli. Závodník doporučil také změny v prioritě zobrazovaných provozních údajů. Na návrhu elektroniky, vývoji, implementaci a výrobě digitálního přístrojového panelu se podílela společnost Pektron, zatímco na grafickém designu spolupracoval vývojový tým Fordu s odborníky z firmy Conjure.
Optimální režim zobrazování pro každou situaci
Jednotlivé režimy se přepínají prostřednictvím ovládacích prvků na volantu. V závislosti na aktuálním režimu se mění i způsob zobrazování informací na přístrojovém štítu:
„Hledáním správného nastavení jsme strávili mimořádné množství času,“ řekl Nick Terzes, vedoucí konstruktér Fordu GT. „Výsledek působí jednoduše, ale dosažení dokonalé jednoduchosti může být velmi složité.“
Budoucnost palubní desky
Ford GT není jediným modelem značky, který dostane plně digitalizovaný přístrojový panel. Do budoucna lze tuto technologii očekávat i v dalších vozech. Jedná se o další příklad toho, jak z poznatků a řešení získaných v souvislosti s vývojem Fordu GT budou ve výsledku těžit i zákazníci běžnějších modelů značky Ford.
Foto:Ford