Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová optimalizace výkonu Polestar udělá z Volva XC90 T8 Twin Engine to nejsilnější Volvo jaké kdy bylo vyrobeno.
S optimalizací Polestar Performance dojde u modelu XC90 T8 Twin Engine ke zvýšení výkonu na 421 koní a k nárůstu točivého momentu až na 680 N.m, díky čemuž bude tento vůz schopný zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,5 vteřin. To vše při zachování spotřeby 2,1 l/100 km, a dojezdu 43 km v čistě elektrickém režimu. Nová generace optimalizace výkonu od Polestar neřeší pouze výkon motoru, ale zlepšuje celkový chod hnacího ústrojí v pěti klíčových aspektech. Vzhledem k lepší odezvě škrticí klapky, rychlejšímu a preciznějšímu řazení převodových stupňů, funkci držení zařazeného převodového stupně a celkově vyššímu výkonu motoru zajistí Volvo T8 Twin Engine svému řidiči mnohem větší potěšení z jízdy.
„Pouhý týden po představení optimalizace pro modely S90 a V90 jsme přikročili k uvedení naší optimalizace výkonu také pro naše technologicky vyspělé Volvo XC90 T8 Twin Engine. Díky tomu získají zákazníci, kteří si ve svém Volvu XC90 chtějí dopřát ještě větší potěšení z jízdy, snadno dostupný a atraktivní tuning,“ uvedl Niels Möller, provozní ředitel společnosti Polestar.
Jednou z hlavních funkcí nové optimalizace výkonu je držení zařazeného převodového stupně, což znamená, že převodovka drží během ostrého zatáčení, kdy působí silné příčné síly, zvolenou rychlost. Tím předchází nežádoucímu přeřazení uprostřed zatáčky, které by mohlo vést k narušení rovnováhy vozu. Řidič tak při aktivní jízdě získá lepší zpětnou vazbu a kontrolu nad vozem.
Na vývoji této optimalizace se podílel také úřadující čtyřnásobný mistr skandinávského šampionátu cestovních vozů (STCC) a jezdec stáje Polestar Cyan Racing, Thed Björk.
„Pro mě jako závodního jezdce, který se podílí na konstrukci závodních vozů, je možnost pracovat se stejnou technologií, kterou využívá moje závodní S60, i u Volva, XC90 fascinující. Přestože je SUV jako Volvo XC90 ze své podstaty na míle vzdáleno od vozů, se kterými mám co do činění obvykle, základ naší optimalizace je naprosto totožný. Hlavním smyslem bylo vytvořit příjemný jízdní zážitek, v rámci kterého bude mít řidič k dispozici dostatek výkonu, a jsem si jist, že se nám to podařilo,“ prohlásil Thed Björk, který na světovém šampionátu cestovních vozů FIA 2016 řídí Volvo S60 Polestar TC1 s technologií Drive-E.
Otimalizace výkonu Polestar Performance pro nové Volvo XC90 T8 Twin Engine bude v ČR dostupná již v průběhu letních prázdnin.
Foto:Volvo,Polestar