Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová Optima Hybrid je reprezentativním sedanem s odpovídajícími parametry, příznivou spotřebou paliva a nízkými emisemi. Nabízí velmi konkurenceschopnou cenu a záruku Kia na 7 let/150 000 km. Nyní přichází do prodeje také v České republice.
Nový model Optima Hybrid s dvoulitrovým motorem je vyráběn v Koreji exkluzivně pro evropský trh (pouze s levostranným řízením) a přináší nové technologie, které se objeví v průběhu tohoto desetiletí v dalších sériově vyráběných modelech Kia v Evropě a po celém světě. Dvoulitrový model byl vyvinut na základě modelu Optima Hybrid s motorem 2,4 litru, který byl původně vytvořen především pro americký a asijský trh.
„Jsme potěšeni, že značka Kia je schopna jako první nabídnout benzinový hybrid v D segmentu,“ sděluje Milan Šámal, produktový manažer KIA MOTORS CZECH, a dodává: „Tento model je určen zákazníkům, kteří myslí na životní prostředí a zároveň se chtějí vymykat současné konfekci sedanů střední třídy.“
Nová Optima Hybrid je v prodeji za cenu od 759 980 Kč.
Optima Hybrid s vnější délkou 4,85 metru posouvá značku Kia o další krok dál v rámci její strategie „EcoDynamics“ a zároveň je prvním hybridním vozem se zážehovým motorem, který se začal prodávat v evropském segmentu D.
Optima Hybrid s dvoulitrovým motorem používá inovativní „paralelní hybridní soustavu“ vyvinutou značkou Kia, která poskytuje kombinaci vysokého výkonu a pozoruhodné hospodárnosti. Největší výkon 140 kW (190 k) umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a nejvyšší rychlost 192 km/h. Přesto je hodnota spotřeby paliva 5,4 l/100 km, a tomu odpovídají také emise CO2: 125 g/km. Zážehový motor je kombinován s malým elektromotorem a pohání přední kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky bez tradičního kapalinového měniče momentu. Mezi zážehovým motorem a elektromotorem se nachází speciální spojka, která umožňuje odpojení zážehového motoru od hnacího řetězce. Díky tomu může být vůz provozován v režimu čistě elektrického pohonu s nulovými emisemi, a to v rozpětí rychlostí od nuly do 100 km/h. Konfigurace systému navíc nevyžaduje vysokovýkonný elektromotor a generátor, což snižuje hmotnost a náklady. Všechny modely Optima Hybrid jsou vybaveny stop/start systémem ISG, který minimalizuje spotřebu paliva a snižuje emise u stojícího vozu.
Plynulá jízda v každodenním provozu
Hybridní systém modelu Optima Hybrid pracuje za všech okolností zcela automaticky a plynule. Při rozjezdu je vůz poháněn čistě elektricky do rychlosti až 100 km/h. Se zvyšující se rychlostí spustí zařízení HSG (Hybrid Starter Motor/Generator), které kombinuje hybridní spouštěč s generátorem, zážehový motor, spojka se sepne a spalovací motor převezme pohon vozidla. Elektromotor přechází do hybridního režimu a slouží buď jako sekundární zdroj hnací síly (během maximální akcelerace a jízdy do svahu), nebo jako generátor (během jízdy setrvačnou rychlostí a zpomalování), pro případně potřebné dobíjení sady akumulátorových článků. Kdykoli vůz zastaví na déle než několik sekund, systém automaticky vypne zážehový motor v zájmu úspory paliva a minimalizace emisí. Při brzdění elektromotor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou energii, která se ukládá do akumulátoru. HSG funguje také jako generátor pro dobíjení akumulátoru, pokud je stav nabití u stojícího vozu nízký. Rychlé reakce a silnou akceleraci zaručuje synchronní elektromotor s vnitřním permanentním magnetem, který v modelu Optima Hybrid dosahuje nejvyššího výkonu 30 kW a maximálního točivého momentu 205 N.m, v režimu elektrického pohonu. Hybridní soustava jako celek (elektromotor a zážehový motor) nabízí kombinovaný výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 340 N.m.
Nejmodernější akumulátory a optimalizovaný spalovací motor
Kia je s modelem Optima Hybrid prvním výrobcem (společně se značkou Hyundai), který v sériově vyráběném automobilu používá sadu lithium-polymerových akumulátorových článků. Lithium-polymerové akumulátory, vyvinuté ve spolupráci se společností LG Chem. jsou o 20 % lehčí a o 40 % kompaktnější než tradiční nikl-metal hydridové akumulátory. Nové akumulátorové články pro model Optima Hybrid udrží náboj až o 25 % déle a nabízejí optimální rovnováhu mezi výkonností, energetickou hustotou a tepelnou stabilitou. Pro sadu akumulátorových článků v modelu Optima Hybrid platí rovněž Kia záruka na 7 let/ 150 000 km.
Optima Hybrid spotřebuje díky dodatečnému točivému momentu elektromotoru, který je k dispozici okamžitě a nepřetržitě, o 10 % méně paliva v kombinovaném cyklu, o 28 % méně paliva v městském cyklu a má o 21 % nižší emise CO2 než Optima poháněná turbodieselem 1,7 litru s automatickou převodovkou.
Kia upravila svou šestistupňovou automatickou převodovku pro hybridní použití. Funkce tradičního kapalinového měniče momentu byla nahrazena speciální spojkou. Díky tomu je umožněn provoz v režimu EV, maximální rekuperace kinetické energie během brzdění a rychlejší reakce v porovnání s konkurenčními systémy s převodovkou CVT.
Malý aerodynamický odpor vzduchu
Oceňovaný design Optimy byl v hybridním modelu dále vylepšen s cílem optimalizovat obtékání karoserie vzduchem. Vůz je vybaven koly z lehké slitiny s nízkou hmotností a malým odporem vzduchu, hladkými kryty spodní části vozidla, spoilerem na hraně víka zavazadlového prostoru a novou maskou chladiče s aktivními žaluziemi, které se při vyšších rychlostech jízdy zavírají. Uvedené změny přinesly snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx na 0,26 z 0,29.
V interiéru je přístrojový panel Supervision (s doplňkovými informacemi o hybridním pohonu), nová středová konzola, nové výplně dveří a nové čalounění sedadel. Díky dlouhému rozvoru (2 795 mm) je interiér modelu Optima Hybrid mimořádně prostorný a cestujícím na předních sedadlech nabízí největší prostor pro hlavu a nohy ve své třídě.
Tři varianty
V závislosti na jednotlivých trzích bude model Optima Hybrid nabízen s až třemi různými úrovněmi výbavy. Již základní verze má výbavu, která zahrnuje 16“ kola z lehké slitiny, determální sklo, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, sedadlo řidiče nastavitelné v osmi směrech včetně paměťové funkce, handsfree Bluetooth a přístupový systém s chytrým klíčkem a tlačítkem pro spouštění a vypínání motoru. Střední výbava má navíc 17“ kola z lehké slitiny, částečně kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední sedadla, odvětrávané sedadlo řidiče, navigační systém se 7“ dotykovým displejem, zadní parkovací kameru a prémiový audiosystém Infinity vyvinutý společností Harman. Nejvyšší výbava disponuje navíc xenonovými světlomety, celokoženým čalouněním sedadel, elektricky nastavitelným sedadlem spolujezdce ve čtyřech směrech, vyhřívanými zadními sedadly a sledováním tlaku vzduchu v pneumatikách. Pro střední a nejvyšší výbavu, které budou nabízeny na českém trhu, bude na přání k dispozici panoramatické skleněné střešní okno.