MotorInfo

Opel v prvním čtvrtletí 2013

28.4.2013 15:52
Opel v prvním čtvrtletí 2013

Opel v Evropě během prvního čtvrtletí prodal 209 tisíc osobních vozů Opel, díky čemuž zvýšil svůj tržní podíl na 6,7 %.

„Z páté příčky jsme se do závěru loňského roku propracovali přes francouzskou konkurenci až na třetí pozici – a nyní už doslova dýcháme na záda zatím druhému Fordu,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel.

Opelu se daří zvyšovat tržní podíl i na klesajícím tuzemském trhu. „V segmentu OA+LUV jsme během prvního čtvrtletí posílili tržní podíl na 2,41 %, což představuje nárůst o 24 % oproti stejnému období roku 2012,“ říká Josef Šopík, prodejní ředitel Opelu v ČR a SR. „Jsme přesvědčeni, že tento trend udržíme i v následujících měsících, protože každý měsíc registrujeme meziročně vyšší objednávky.“

Na pozitivních výsledcích Opelu v ČR i Evropě mají největší zásluhy modely, které před časem naběhly do výroby a nyní se začínají naplno prosazovat v prodejních statistikách. Jedná se např. o kompaktní SUV Opel Mokka, které má jen pár měsíců po uvedení na trh na svém kontě už přes 100 000 objednávek. „Velkou pozornost přitahuje také extrémně přizpůsobivý minimodel ADAM a i ohlasy na kabriolet Cascada slibují slušné přijetí,“ komentuje ředitel Šilha prodejní výsledky modelů značky Opel. „Osobně si moc slibuji od blížící se motorové ofenzívy – ve většině našich modelů se objeví úplně nové vznětové a zážehové motory, jejichž parametry patří ke špičce toho, co lze na současném automobilovém trhu pořídit!“

Těžko měřitelný, ale v každodenním styku se zákazníky zcela zjevný je i trend posilování důvěry ve značku. „Jasná deklarace plné podpory Opelu ze strany mateřského koncernu General Motors spojená s mohutnými investicemi do vývoje a výroby evidentně zklidnila situaci a obnovila důvěru klientů,“ říká Pavel Šilha. Koncern GM před dvěma týdny oznámil, že v nejbližších letech investuje do modelové ofenzívy značky Opel 4 miliardy EUR, díky čemuž německá automobilka představí do roku 2016 celkem 23 nových modelů a 13 nových motorů. A GM ještě „přihodil“ další investici ve výši 230 milionů EUR do vybudování nových testovacích kapacit ve svém Evropském vývojovém centru v německém Rüsselsheimu a na nedalekém zkušebním okruhu Dudenhofen.

General Motors potřebuje silné zastoupení v Evropě v oblasti konstrukce, vývoje, výroby i prodeje – a Opel je v tomto směru klíčovým faktorem našeho úspěchu a má naši plnou podporu,“ nepřipouští jakékoli pochybnosti Dan Akerson, předseda představenstva a CEO koncernu General Motors.