Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Opel zásadně obnovuje svoji nabídku motorů - většinu aktuálního portfolia nahradí zanedlouho tři úplně nové řady zážehových a vznětových motorů.
Prvním z nových agregátů bude turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1598 cm3, vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců a systémem Start/Stop. Nový motor SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapalování svíčkou, přímé vstřikování paliva) ECOTEC bude k dispozici v různých výkonových modifikacích ve většině modelových řad značky Opel. Výroba nového motoru se v maďarském Szentgotthardu spustí již koncem tohoto roku.
Hlavní důraz byl kladený na dosažení plynulé a zároveň razantní akcelerace, nízké hlučnosti a příznivé spotřeby paliva. Konstruktéři se soustředili především na točivý moment motoru – výsledných 187,5 N.m na 1 litr objemu motoru představuje nový etalon v segmentu velkosériově vyráběných zážehových motorů. Svého maximálního točivého momentu 300 N.m dosahuje nový motor 1,6 l už ve velmi nízkých otáčkách 1 700 1/min. Maximální výkon 147 kW (200 k) je k dispozici při otáčkách 4 700 1/min. Oproti dosavadnímu čtyřválci 1.6 Turbo se podařilo snížit spotřebu i emise CO2 o13 procent.
„Během dvanácti měsíců uvedeme tři kompletně nové generace motorů. To dokumentuje rychlost, s jakou zavádíme nové produkty,” říká Karl-Friedrich Stracke, ředitel automobilky Opel. „Náš nový motor 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu je skutečným fenoménem při hodnocení točivého momentu. Výkon i točivý moment mají velmi plynulý průběh,” vysvětluje Thomas Johnen, ředitel odpovědný za zážehové motory.
Prvním zážehovým motorem automobilky Opel s přímým vstřikováním benzinu byl čtyřválec 2.2 ECOTEC o výkonu 114 kW (155 k), který debutoval v roce 2003 v modelech Opel Signum a Vectra, později se začal montovat i do modelů Zafira. V roce 2007 dostal kabriolet Opel GT první turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec Opel 2,0 l s přímým vstřikováním paliva o výkonu 194 kW (264 k). O rok později se tento motor začal montovat i do modelů řady Insignia, a to ve dvou modifikacích o výkonu 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC bude poháněn nejvyšší verzí tohoto agregátu o výkonu 206 kW (280 k).