Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Opel pokračuje v zásadní obměně svého portfolia pohonných jednotek – další novinkou je čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním nafty do válců.
Po nové generaci turbodmychadlem přeplňovaných zážehových motorů SIDI ECOTEC o objemu 1,6 l se představí rodina vznětových motorů 1.6 CDTI ECOTEC konstruovaných podle principů tzv. downsizingu. V programu značky Opel nahradí motory 1.6 CDTI ECOTEC dosavadní vznětové agregáty 1.7 CDTI i některé motory 2.0 CDTI s nižším výkonem. Nový motor 1.6 CDTI ECOTEC, vybavený uzavřeným okruhem regulace spalování směsi a hliníkovým blokem je prvním vznětovým motorem značky Opel, který plní i připravovanou emisní normu Euro 6. Nový agregát se bude vyrábět v několika výkonových verzích a bude se montovat do celé řady modelů značky Opel.
Hlavními cíli při vývoji nového motoru bylo dosažení hlučnosti, vibrací a kultury chodu na úrovni nejlepších agregátů v této objemové třídě a samozřejmě i dosažení vysokého měrného výkonu a točivého momentu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva. Maximální výkon nového agregátu se v porovnání s dosavadním motorem 1.7 CDTI zvýšil na 100 kW (136 k) a maximální točivý moment na 320 N.m, přičemž spotřeba paliva je nižší o 10 procent v porovnání se stejně výkonným turbodieselem o objemu 2,0 l.
„Komplexní obnova našeho portfolia motorů úspěšně pokračuje,“ říká Dr. Thomas Sedran, místopředseda představenstva společnosti Adam Opel AG. „Do konce tohoto roku nabídneme zákazníkům tři úplně nové generace zážehových a vznětových motorů – do roku 2016 uvedeme celkem 23 nových modelů a 13 nových motorů.“
Nový turbodiesel o objemu 1,6 l i jeho inovativní elektronická řídicí jednotka byly kompletně vyvinuty v koncernu GM – na přípravě se podílely týmy konstruktérů z Turína, Rüsselsheimu a USA. Tento přístup umožnil komplexní optimalizaci systému od úplného začátku konstrukčních prací. Od jara tohoto roku se vznětový motor 1.6 CDTI ECOTEC bude vyrábět spolu s novým zážehovým motorem 1.6 SIDI ECOTEC v moderní flexibilní motorárně v maďarském Szentgotthardu.