MotorInfo

Opel představil Corsu páté generace

9.7.2014 13:16
Opel představil Corsu páté generace

Nový podvozek, motory nové generace, nové převodovky, nový interiér s infotainmentem IntelliLink a množství asistenčních systémů - to je nová Corsa.

Designeři automobilky Opel vytvořili dynamicky tvarovanou karoserii, která koresponduje s filozofií designu značky – charakteristické jsou modelované křivky a propracované detaily. Nový Opel Corsa má vše, co je potřebné pro pokračování dvaatřicetileté historie úspěchu tohoto modelu v silně obsazeném segmentu malých automobilů. Pátá generace bestselleru značky Opel bude mít světovou premiéru na autosalonu „Mondial de l’Automobile 2014“ v Paříži (4. – 19. října 2014). Výroba v závodech Zaragoza a Eisenach se rozběhne ještě do konce tohoto roku.

„Opel Corsa byl vždy vysoce ceněný pro svůj přitažlivý vzhled a efektivní využívání vnitřního prostoru v rámci kompaktních vnějších rozměrů,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Adam Opel AG. „To byly rozhodující faktory trvalé popularity tohoto modelu - a my se, samozřejmě, snažíme tyto atributy rozvíjet i v modelu nové generace. Díky mnoha novým technologiím poskytuje nová Corsa fantastický zážitek z jízdy. Corsa páté generace přinese celou řadu příjemných překvapení.“

Během 32 let výroby se v Evropě prodalo téměř 12 milionů vozů Opel Corsa, zo toho šlo o 2,8 milionu vozů aktuální čtvrté generace. S průměrnými ročními prodeji 370 000 kusů je Opel Corsa jedním z dlouhodobě nejpopulárnějších modelů svého segmentu. Klíčem k jeho úspěchu je vynikající využití vnitřního prostoru: Při kompaktní délce 4 metry poskytuje dostatečné místo pro pět osob – a to jak v tří, tak v pětidveřovém provedení. Design exteriéru zároveň vyzařuje praktičnost a výraznou přitažlivost díky svému mladistvému a dynamickému vzhledu.

Nová generace modelu Corsa nyní plynule navazuje na osvědčený recept na úspěch, je však zcela nová, radikálně odlišná od předchůdkyně. Design exteriéru je svěží a sofistikovaný. Tvarované boky karoserie nesou výrazný prolis ve tvaru čepele, přední část charakterizuje prominentní maska chladiče a ostře řezané reflektory s denními světly z LED diod. Zadní část karoserie vizuálně rozšiřují výrazné horizontální linie. Ale jednoznačně nejvýraznější změnou je zcela nový interiér. Kompletně nová kabina má čisté, splývavé linie a obsahuje kvalitní materiály. Vizuální dojem z nového interiéru spolu s výrazně komfortnějším podvozkem, přesnějším řazením a novými motory s výrazně nižší hlučností dávají vyniknout zcela novým pocitům z jízdy.

Hlavní prioritou při vývoji modelu Corsa nové generace bylo, aby pocit z jízdy byl srovnatelný s většími a dražšími automobily. Základem pro to je nový podvozek a řízení. Ani jediný komponent podvozku nebyl převzatý beze změny z Corsy aktuální generace. Směrová stabilita a jízdní vlastnosti v zatáčkách se zlepšily díky nižšímu těžišti, pevnějšímu pomocnému rámu a nové geometrii přední nápravy. Nové jsou i kulové čepy a také zadní náprava je zcela nově naladěná. Nový podvozek přispěl ke zmenšení náklonů karoserie v zatáčkách a k lepší ovladatelnosti při současném snížení projevů nedotáčivosti. Nová charakteristika tlumičů vylepšuje cestovní komfort na nerovných silnicích.

Zcela nová architektura elektrické sítě, vyvinutá speciálně pro model Corsa páté generace, umožňuje vyšší úroveň interakce mezi různými systémy vozu. Nová geometrie řízení a specifická kalibrace software elektrického posilovače řízení s účinkem proměnným v závislosti na rychlosti zabezpečuje přesnější reakce na pokyny volantu. Novým standardním prvkem všech verzí modelu Corsa je městský režim „City“, který se aktivuje stlačením knoflíku – po aktivaci režimu „City“ se sníží síla potřebná pro ovládání volantu při manévrování v malých rychlostech.

Zákazníci budou moci volit ze dvou provedení podvozku: Comfort a Sport. Podvozek Sport má tvrdší pružiny a tlumiče i specifickou geometrii řízení a posilovač je nastavený pro bezprostřednější reakci.

Nejvýznamnější novinkou pod kapotou modelové řady Corsa páté generace (tzv. „Corsa E“) je nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, který je součástí velké motorové ofenzívy značky Opel. Tento ultramoderní malý motor kompenzuje tříválcové uspořádání vyvažovacím hřídelem, díky kterému má motor nízkou hlučnost a malé vibrace. Kompaktní turbodmychadlem přeplňovaný celohliníkový motor s přímým vstřikováním paliva, který už nyní plní limity emisní normy Euro 6, je k dispozici ve verzích o výkonu 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k). Obě verze se vyznačují spontánními reakcemi a točivým momentem 170 N.m už v nízkých otáčkách 1 800 1/min. Nový tříválec Opel je standardně vybavený systémem Start/Stop.

Nabídku motorů pro model Corsa nové generace doplňuje nový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW (100 k) s maximálním točivým momentem 200 N.m. Vylepšené byly i další motory o objemech 1,2 l a 1,4 l, které plní limity emisní normy Euro 6. Naftovou alternativu představují vylepšené turbodiesely 1.3 CDTI o výkonech 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), které rovněž plní emisní limity normy Euro 6. Corsa 1.3 CDTI 70 kW/95 k s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem Start/Stop produkuje 89 g/km CO2. Další verze s nízkými emisemi vyjedou na jaře 2015.

K zlepšení celkového dojmu z jízdy přispívají i nové převodovky. Obě verze nového motoru 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo se kombinují se zcela novou kompaktní šestistupňovou manuální převodovkou. Ta se vyznačuje vyšší účinností díky vnitřní konstrukci s nižším třením. Řazení je pohodlnější a vyžaduje menší ovládací síly. V modelové řadě Corsa má premiéru také šestistupňová automatická převodovka nové generace a zcela nová robotizovaná manuální převodovka, která za dostupnou cenu kombinuje komfort automatické převodovky s účinností manuální převodovky.

Čistě koncipovaná kabina nového modelu Corsa je organizovaná kolem nápadné středové konzole. Vzdušnost velkoryse pojatého interiéru vizuálně umocňují horizontální linie přístrojové desky. infotainment IntelliLink se 7" (17,8 cm) dotykovým monitorem je ideálně umístěný ve středové konzoli v blízkosti řadicí páky. To řidiči umožňuje přirozeně a snadno přesouvat ruku z řadicí páky na dotykový monitor a naopak. Nejmodernější systém infotainmentu IntelliLink poskytuje nejvyšší úroveň konektivity. Je kompatibilní se smartfony Apple i s přístroji s operačním systémem Android a lze jej ovládat hlasovými povely. Řidič může využívat i Bluetooth a podporu aplikace Siri Eyes Free. K dispozici jsou i další aplikace, jako např. BringGo pro navigaci nebo Stitcher a TuneIn pro příjem rozhlasového vysílání a podcastů z internetu. Smartfon řidiče lze snadno uchytit a dobíjet i během jízdy v praktickém držíku FlexDock.

Nový Opel Corsa si přináší celou škálu asistenčních systémů. Bezpečnost zvyšují nové systémy, které jsou poprvé k dispozici v modelové řadě Corsa – například bi-xenonové světlomety, asistenční systém pro bezpečnou změnu jízdních pruhů Side Blind Spot Alert, kamera Opel Eye s funkcí rozpoznávání dopravních značek Road Sign Recognition, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning, asistenční systém dálkových světel High Beam Assist i systém monitorování odstupu Following Distance Indication s funkcí Forward Collision Warning. Pro maximální bezpečnost systém Forward Collision Alert využívá červený výstražný symbol, který se promítá přímo na čelní sklo (head-up warning). Kromě toho systém Tire Pressure Monitoring System upozorní řidiče na výraznější pokles tlaku v jedné nebo vícerých pneumatikách.

Komfort ovládání zvyšuje také systém Advanced Park Assist, který dokáže zcela sám zaparkovat vůz couváním, nebo couvací kamera a asistenční systém pro rozjezd do svahu Hill Start Assist. Volant, přední sedadla a nyní i přední okno lze na přání vyhřívat. V kvalitně propracovaném interiéru zaujmou optimálně tvarovaná přední sedadla, která spolu s velkým panoramatickým střešním oknem (dodávaným na přání) a nepřímým náladovým osvětlením interiéru vytvářejí v kabině útulnou atmosféru. A pro aktivní sportovce a sportovkyně může být nový model Corsa na přání vybavený praktickým nosičem jízdních kol FlexFix, integrovaným do zadního nárazníku.